Citat:
Ursprungligen postat av
Leland1979
För att kunna uttala dig om det fetade bör du vara både läkare samt ha granskat 14500 dödscertifikat. Jag är ganska säker på att så ej är fallet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Returpapper
Kurt Sune är en lögnaktig propagandist. Skillnaden mellan oss samt Norge och Finland är enorm och kan inte förklaras med att de skulle ha andra dödsbegrepp.
Jo, det är väl risk för att du har rätt om kurt-sunes propaganda.
För några dagar sedan var hen väldigt kluven i frågan om att resa kollektivt och valde vid olika tillfällen det som passade bäst.
Citat:
Ursprungligen postat av
Surtruten
I ett inlägg skriver du
Sedan åker jag iof inte buss eller t-bana.
I ett annat inlägg skriver du
Jag har levt ett normalt liv under hela pandemin i stort sett. Åkt buss, t-bana.
Det här går inte alls ihop, det tror jag du och alla andra förstår.
En usel förklaring att du bara åker kollektivt ibland höjer inte din trovärdighet ett dugg.
Om man försöker bortse från propagandan då.
Många länder som gjort mycket i inledningen av pandemin hade liknande utveckling som våra grannländer, nästan ingen smittspridning. Sedan har inte alla länder lyckats hålla kvar detta gynsama läge. Det verkar som att ett enda litet misstag i kontrollen av smittspridningen kan räcka för att allt ska vara förgäves.
Tjeckien är ett tydligt exempel, de låg väldigt bra till fram till hösten 2020 (färre fall per capita än Finland) och sedan blev en "coronaraket".
Det är klart att Sverige skulle kunnat göra som grannländerna och lyckas med det, men det var inte den strategi regeringen/FoHM valde.