2021-06-05, 12:35
Avslutad
På måndag är det jag som ringer och pratar med skattemyndigheten och anmäler swischnumret som går till Knightly & Almso. Jag ska passa på och fråga om det tillkommit fler skulder också. Kanske tar mig tid att ringa KFM också och kolla vad som händer där och fråga om masten. Tycker alla som ogillar det han håller på med ska göra samma sak. Stig Håkan Bergmark. Personnummer får ni fram via Mr Koll. https://mrkoll.se/person/stig-hakan-bergmark-hamnvagen-2-varby/dYQacYfrcYfrdYQapuhQbTAQmmUxacYfrkyqRaQpuhQkyqRaQu erA
Senast redigerad av AwakeAsFuck 2021-06-05 kl. 12:38.
Citera
2021-06-05, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AwakeAsFuck
Jag vet inte vad jag ska tro om Maktuellt. Det är bara en video upplagd och han skrev i en kommentar att han kollat upp båten. Den ägs av en privatperson, är från 38 och har varit med på båtutställbingar. Kan inget om båtar men var det plast och den formen då ? Det tror jag knappast

Det är en Comfort 30, en vanlig billig standardsegelbåt från 70-80-talet. Knappast en utställningsbåt.
Citera
2021-06-05, 12:40
Medlem
Tremendouslys avatar
Citat:
Jag vet inte vad jag ska tro om Maktuellt. Det är bara en video upplagd och han skrev i en kommentar att han kollat upp båten. Den ägs av en privatperson, är från 38 och har varit med på båtutställbingar. Kan inget om båtar men var det plast och den formen då ? Det tror jag knappast

Såg också. Verkar vara en tjockis från Grängesberg. En pundarhåla i Dalarna. Jag har låga förväntningar.
Citera
2021-06-05, 12:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tremendously
Såg också. Verkar vara en tjockis från Grängesberg. En pundarhåla i Dalarna. Jag har låga förväntningar.

Ok. Hur fick du fram det ?
Citera
2021-06-05, 12:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av xanatoz
Det är en Comfort 30, en vanlig billig standardsegelbåt från 70-80-talet. Knappast en utställningsbåt.

Låter mycket mer rimligt 😉
Citera
2021-06-05, 13:05
Medlem
Citat:

Det är där helt och hållet osant. I alla fall om man syftar till båten som beslagtogs och som Håkan bor i. Det är en Comfort 30 och dom började tillverkas på 70-talet. Ska man belägga Håkan med lögner så fungerar det inte att hitta på egna rövarhistorier om att en serietillverkad 70-talsbåt skulle vara från 1938. Modellen lär ha varit på båtmässor när den var ny men knappast på utställningar.
Citera
2021-06-05, 13:36
Avslutad
Det sjukaste av allt är väl att inte Swexit ("Gubben på Filippinerna") eller andra i alternativmedia tar totalt avstånd från Håkan??
Eller är svaret så enkelt att hela denna hög är liknande bedragare som Håkan, dvs att Swishpengarna blir drivkraften för dem alla??
Citera
2021-06-05, 13:43
Medlem
Tremendouslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thorster-Brutman
Klart som korvspad att det är ett fnask. Antagligen har hon dock fått betalt för annars hade hon nog varit fly förbannad och gett Håkan spö med toalettborsten. Konstigt annars att Håkan inte haft råd med ett bättre hotell i New York. Waldorf Astoria hade väl kostat kaffepengar för en klippare som han och varför ska han inte ta taxi utan åka kommunalt?

Tror han brände hela resebudgeten på ett fnask och kröka på rummet. Fan spelar det för roll vad en mytoman egentligen gör på resa? Han har ju ändå bra historier att dra för polarna när han kommer hem.

Han tog tunnelbanan till flygplatsen för att han "hade gott om tid"...hahahhaa...aa han hade gott om tid för att han inte hade något annat val, den fattiglappen.

Hade han sagt att han tog tunnelbanan för att han tycker att det är spännande att åka kommunalt i andra länder, så hade jag trott på honom. Men att han det berodde på att han hade så gott om tid är en fet jävla bullshit story.

Håkan om TVn "en 37 tums eller något, det duger". Håkan verkade även gilla badrummet som var av vanlig standardklass. Den briljanta utsikten var pinsam. Skitiga fönster.

Vilket fint hotell har skitiga fönster?

Har seriöst aldrig bott på ett sånt ruttet hotell någonsin...såg ut om det var möblerat i omgångar mellan åren 1995 och 2005.

Håkan är en idiot!
Citera
2021-06-05, 13:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Det sjukaste av allt är väl att inte Swexit ("Gubben på Filippinerna") eller andra i alternativmedia tar totalt avstånd från Håkan??
Eller är svaret så enkelt att hela denna hög är liknande bedragare som Håkan, dvs att Swishpengarna blir drivkraften för dem alla??

Det kan väl inte vara annat. Varken han eller Matikainen är korkade
Citera
2021-06-05, 13:47
Medlem
Tremendouslys avatar
Varför i hela helvetet drar gubbjäveln handen i luften i början på många klipp? Är det hans sätt att se vart han ska klippa i redigeringsprogrammet? XD Han är tamefan värdelös...på allt han gör.

Håkan är ett stort jävla kräk. Ser jag honom på stan någon gång så ska jag upp med kameran och skämma ut kräket.

https://www.youtube.com/watch?v=W8lEa3y4wY4
Citera
2021-06-05, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tremendously
Varför i hela helvetet drar gubbjäveln handen i luften i början på många klipp? Är det hans sätt att se vart han ska klippa i redigeringsprogrammet? XD Han är tamefan värdelös...på allt han gör.

Han hade väl haft en studio med redigeringsutrustning för 20 miljoner, så han vet nog vad han gör.
Citera
2021-06-05, 14:11
Medlem
Borgenärerna går hårt ut mot Håkan i hans senaste redogörelse om kfm och båten. Jag kan förvisso inte klandra dem, många av de som swishat har säkert inte världens bästa ekonomi och nu börjar det successivt gå upp för dem att Håkan ljugit om nästan allt. Ena stunden är båten hans, nästa stund inte. Ena stunden har han miljoner i tillgångar, nästa stund är han fattig som en kyrkråtta och tigger swish. Nu när pengarna har betalats in så blir han sur och aggressiv så fort någon ställer en fråga. De som swishat måste känna sig väldigt uppskattade.

Jag säger det igen: Håkans lögner är nästintill alltid så korkade att det nästan liknar självskadebeteende. Han ljuger om detaljer som enkelt kan kollas upp. Problemet är dock att han är van vid sekten som inte ställer några kritiska frågor utan sväljer precis allt. För en annan så kan de flesta lögnerna kontrolleras och slås hål på genom att söka på Google.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in