2021-06-05, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Det är bara hos dig och dina man tror att detta inte är på väg, bra så, "stay unprepared".

State Legislature väljer elektorerna. Inte Kongressen.
State Legislature kommer också dra tillbaka felaktigt skickade elektorer då fusket i Pennsylvania uppdagas.

Vi får se hur saker och ting spelar ut i Arizona, detta kommer bli ett slags karbonpapper för övriga stater som kommer gå samma väg.

..Jag tror att när valbedrägeriet slutligen är bevisat tar R tillbaka senat majoriteten via de senatsplatser som stulits (2 Georgia, 1 Arizona), därefter sker en enorm MAGA-vinst 2022, och man kommer enkelt nå 2/3 majoritet, då kan förändringar ske i WARP-speed.

Go Freedom.

Nixter, tyvärr (för dig) är det allt färre republikaner som tror på detta. Många vill gå vidare och se framåt. Det är val 2022 och 2024 som man gärna vill vinna och för att locka väljare så måste titta framåt och inte bara bakåt.

Jag vet att du sällan läser vanliga media. Men jag kan ändå tipsa om denna artikel i en svensk tidning. Förvisso ingår säkert Schibsted-koncernen i den stora konspirationen mot Trump, men jag bifogar länken så att läsarna av tråden får lite variation mot alla länkarna till Gateway Pundit.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Vq00R3/oron-infor-trumps-stora-comeback-kan-forstora-allt
2021-06-05, 09:25
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Nu har du gjort bort dig för all framtid

...eller du när du upptäcker att jag har rätt.
2021-06-05, 09:26
Medlem
Citat:
When people cast their vote, they are actually voting for a group of people called electors. The number of electors each state gets is equal to its total number of Senators and Representatives in Congress. A total of 538 electors form the Electoral College.

https://www.usa.gov/election
2021-06-05, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WolfmanJackSr
Dominions skanning är bara till för att ha en avbild av röstsedeln. Inte för att undersöka den på något vis.

Pulitzers program han inte hitta några konstigheter, det är bara vad han försöker inbilla personer som inte har någon kännedom om skanning och bildbehandling. Han påstår att kan kan visa vilket pappersbruk och vilken pappersmaskin som har gjort ett visst papper. Men i verkligheten kan inte det.

Papper skannat i 600 dpi
https://www.imagebam.com/view/MEU44M

Förresten vad ska de göra med alla bildfiler? De skannar varje röstsedel, fram- och baksida och dessutom fotograferar man dem, också fram- och baksida. De får alltså 8,4 miljoner bildfiler att analysera. Hur lång tid tar det? Och vad tror dom att dom kan hitta som bevisar fusk?

Det jag har hört är att de letar efter bambufibrer i pappret för att bevisa att det är kineser som fuskat.
Det är inte helt klart hur det ska gå till dock.
2021-06-05, 09:30
Medlem
Citat:
Men herregud. USA är en Republik ej per definition demokrati. Väljarna väljer ej elektorer, det gör State Legislature.

PS. Förstår att allt detta kommer som en överraskning för dig, som allt annat i livet.

Det kanske kommer som en överraskning för dig, men "republik" är ett statsskick. Säger ingenting om hur styret ser ut. Motsatsen till republik är monarki. I princip finns bara dessa statsskick, även om man för monarkier ofta använder uttrycket "konstitutionell monarki" om de monarkier som anses vara demokratiska och där den högsta makten inte ligger hos kungen/kejsaren. Sverige, Norge, Storbritannien, Bahamas och Kanada (de två sistnämnda är grannländer till USA) är exempel på konstitutionella monarkier. Saudiarabien är också en monarki, men inte särskilt demokratiskt styrt.

Sedan kan också republiker styras på olika sätt. De kan vara demokratiskt eller auktoritärt styrda. Men det är själva styresformen, inte statsskicket. USA, Frankrike, Tyskland, Island, Mexiko mf l anses ha demokratiska styresskick. Medan republiker som Iran, Nordkorea och Sovjet är exempel på synnerligen auktoritära styren.

Så, försök skilja på statsskick och styresformen. Det underlättar.

PS: vad har kongressen i Pennsylvania för uppgifter? Jag undrar eftersom du påstår att lagstiftningen sköts av ett fristående organ. Jag tror Pennsylvanias skattebetalare kan vara intresserade av vad de betalar för, nämligen. Många amerikaner, särskilt de som stöder Republikanerna, ogillar ju höga skatter....
Senast redigerad av Auric 2021-06-05 kl. 09:34.
2021-06-05, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Scrollock - jag är nyfiken! Du lackade ju ur när du trodde en av granskningsfirmorna inte var certifierade tidigare, men du är helt tyst nu när cyber ninjas - ocertiferade - nu genomför en granskning. Jag antar att du är fly förbannad för att vanliga lekmän, som du beskriver ocertiferade firmor med enligt ovan och som cyber ninjas ju verkligen är då de aldrig gjort något liknande tidigare är, men varför säger du inget nu när det var så viktigt med certifiering från EAC för bara två månader sen?
Vill minnas att jag uttryckte större farhågor över att den firman som var s.k. "certifierad" snarare hade väldigt nära och problematiska kopplingar med Dominion.
2021-06-05, 09:59
Avslutad
Citat:

Haha den risken är minimal, på gränsen till obefintlig då du inte haft ett rätt på 7 månader.
2021-06-05, 10:02
Medlem
Citat:
State Legislature i Pennsylvania styrs av Republikaner, SL är fristående i sina beslut från Kongressen.
Det kommer en audit till Pennsylvania var så säker.

https://en.wikipedia.org/wiki/State_legislature_(United_States)
https://info.cq.com/resources/3-quirks-state-legislatures-different-from-congress/
Än en gång svarar du inte på frågan utan försöker finta iväg dialogen till att handla om något annat. Du missförstod din egen källa, igen. Du har ju uppenbarligen svårt att förstå artiklarna i det här ämnet, kan du inte be en kompis översätta till svenska eller något åt dig innan du sprider vidare information? På riktigt alltså, det är ju löjligt att vi ska behöva förklara för dig vad det du själv presenterar betyder.
2021-06-05, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Vill minnas att jag uttryckte större farhågor över att den firman som var s.k. "certifierad" snarare hade väldigt nära och problematiska kopplingar med Dominion.
Du kanske missade att jag citerade dig?

Citat:
Samtidigt har Election Assistance Commission (EAC) dragits in i en stor skandal! Det visar sig att de ljugit om att de som granskat Dominionmaskinerna och friat dem, varit "certifierade granskare", men det var de inte alls. Det var vanliga lekmän som troligtvis hyrts in enbart för att upprätt¨ålla den här charaden!

https://www.thegatewaypundit.com/2021/01/us-governments-election-assistance-commission-broken-claimed-uncertified-auditors-certified-providin g-no-options-report-voter-fraud
Du var sur på att du missförstått gatewaypundit och trodde en stund att firman inte var certifierad. Samtidigt var du sur på att en annan firma var certifierad (för det betydde att de granskat dominion förr - vilket är den "problematiska kopplingen" du pratade om då) men du förstod inte då att det här sa direkt emot varandra vilket jag förklarade för dig då. Du blev då sur på EAC för att gatewaypundit lurat dig.

Bara att följa diskussionen bakåt här så slipper vi ta den igen
Citat:
Då kanske man inte skulle ha varit så otydligt och intransparent.

Så, cyber ninjas, ocertiferade lekmän som du beskriver dom enligt ovan. Varför är du tyst om deras granskning?
Senast redigerad av aloc 2021-06-05 kl. 11:05.
2021-06-05, 10:41
Medlem
Citat:
Men herregud. USA är en Republik ej per definition demokrati. Väljarna väljer ej elektorer, det gör State Legislature.

PS. Förstår att allt detta kommer som en överraskning för dig, som allt annat i livet.

USA är en Federal Republik med 50 delstater som antagit ett demokratiskt styrelseskick, där statsskicket bygger på en maktdelningsprincip mellan den verkställande, lagstiftande och dömande makten.

Att det är en Republik utesluter på intet sätt att det skulle vara en demokrati. Detta står på intet sätt emot varandra.

Du är ta mig f-n dummare än vad du tidigare gett uttryck för.

Pajas!

Edit: Det är nog dags för dig att ta en paus igen. Du har nått botten i ditt kaninhål.
2021-06-05, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
USA är en Federal Republik med 50 delstater som antagit ett demokratiskt styrelseskick, där statsskicket bygger på en maktdelningsprincip mellan den verkställande, lagstiftande och dömande makten.

Att det är en Republik utesluter på intet sätt att det skulle vara en demokrati. Detta står på intet sätt emot varandra.

Du är ta mig f-n dummare än vad du tidigare gett uttryck för.

Pajas!

Edit: Det är nog dags för dig att ta en paus igen. Du har nått botten i ditt kaninhål.

Inte för att jag förstår vad frågan om demokrati och republik har med valfusk att göra men här finns en bra artikel om varför en del tror att demokrati och republik inte kan vara detsamma. https://www.theatlantic.com/ideas/archive/2020/11/yes-constitution-democracy/616949/
2021-06-05, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Nu har du gjort bort dig för all framtid
Jag tror inte Nixter har en aning om vad "skillnaden" mellan demokrati och republik skulle betyda i detta sammanhang. För de allra flesta amerikaner numera är det otänkbart att landet *inte* skulle vara en demokrati, dvs att den aspekten tydligt skulle väljas bort. Det här är mest bara en ordlek som används av högerrepublikaner.

Sedan är det i och för sig sant att USA:s författning (den ursprungliga texten) skrevs innan demokrati i modern mening var en etablerad norm, och det märks också på vissa sidor av den. Från början var det t ex i praktiken ett krav att äga en viss mängd jord för att ha rösträtt, kvinnor hade inte rösträtt och slaveri var accepterat osv. Senare tillägg, ny lagstiftning (som t ex Civil Rights Act och Voting Rights Act 1964-65) och inte minst förändringar i praxis har gjort landet mer demokratiskt. Men detta är inte märkligt. det var exakt likadant med vår egen gamla RF 1809 där kungamakten så småningom permanent överfördes till regeringen och statsministern trots att det fortsatt stod "Kungl. Maj:t beslutar" i lagtexten.
Senast redigerad av HepCat-X 2021-06-05 kl. 12:57.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in