Citat:
Ursprungligen postat av
Utflykt420
Det finns ingen plats för mig i samhället så vad ska jag göra? Det är inte så jävla lätt. Här har man hamnat av olika anledningar.
Det finns i min akt på socialen att jag använder droger och dom bryr sig inte. Har blivit anmäld för detta.
Ska se över om jag kan ta något arbete akut här så jag slipper. Arbete utan lön är inte okej.
Men ta av dig offerkoftan, och man up istället. Uppenbarligen
kan du arbeta, bara att du väljer att inte göra det då det räcker med bidrag så du kan sitta hemma och röka hasch hela dagarna. Om vi vänder på det, är det mera OK att få lön (
läs bidrag) för att sitta hemma och inte göra nånting menar du? Det är skattebetalarna som står för dina bidrag i dagsläget, men det är väl lugnt så länge
du slipper slita för det.
Skaffa ett arbete och lyft en lön så får du mera cash, förmodligen lite pensionssparande och kommer säkert att må lite bättre av att komma ut och träffa lite nytt folk. Får du inte tag i ett arbete kan du alltid ansöka om att börja studera och ta tag i ditt liv på den vägen istället, och söka CSN lån+bidrag att leva på under tiden du studerar.