2021-06-04, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handfot
Haha och vad gör inte du då menar du?

Får dom reda på att du röker hasch så kommer du dessutom att få lämna löpande negativa urinprov för att få behålla bidraget i framtiden, so om det är en bra idé enligt dig så kör på det.

Det låter som att det är dags att ta dig i kragen och skaffa ett normalt arbete.. räcker säkert med deltid för att dra in samma summa som du får ut idag om du är nöjd med det.
Det finns ingen plats för mig i samhället så vad ska jag göra? Det är inte så jävla lätt. Här har man hamnat av olika anledningar.

Det finns i min akt på socialen att jag använder droger och dom bryr sig inte. Har blivit anmäld för detta.

Ska se över om jag kan ta något arbete akut här så jag slipper. Arbete utan lön är inte okej.
Citera
2021-06-04, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utflykt420
Har ingen lust att sätta mig i skolbänken vad det nu ska leda till? Vad finns det för andra alternativ eller bör jag söka vilket skitjobb som helst nu för att slippa det här där man åtminstone får betalt för att arbeta?
Så länge du inte har ett riktigt jobb och får en lön, så är du i händerna på soc och vad kärringarna där känner för att hitta på med dig. Det är i sin enkelhet de två alternativ du har. Slava på ett jobb och få betydligt mer pengar eller slava för soc.
Citera
2021-06-04, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trid3nt
Så länge du inte har ett riktigt jobb och får en lön, så är du i händerna på soc och vad kärringarna där känner för att hitta på med dig. Det är i sin enkelhet de två alternativ du har. Slava på ett jobb och få betydligt mer pengar eller slava för soc.
Att bli aktivt kriminell är också ett alternativ ur den här situationen. Ett naturligare steg att ta än att jobba vitt.

Kriminalitet orsakad av soc-kärringarna.
Senast redigerad av Utflykt420 2021-06-04 kl. 15:50.
Citera
2021-06-04, 15:56
Medlem
argaangelicas avatar
Citat:
Är en ung kille utan fullständiga gymnasiebetyg som har gått på soc ett tag och dom pyntar för min lägenhet också. Har jobbat lite tidigare. Nära 10k får jag i olika former av bidrag per månad för att sitta i soffan och röka hasch större delen av dagen men slut på det roliga för efter sommaren skickar socialen eller dom de sammarbetar med mig på praktik där jag kommer behöve slita utan lön eller hur av någon arbetsgivare som skor sig på min arbetskraft gratis och bidrag från staten på det. Sjukt system.

"Kan leda till jobb" sägs det men vad är det för jävla skitjobb och hur ofta händer det? Att ha killar som mig som kommer gratis och sen skicka när dom inte kan hålla mig som slav längre är ju lukrativare än att anställa någon.

Det är inte något CP-samhall utan jag och någon gubbe ska träffas snart och han ska rada upp företag som är intresserade av att jag ska slava för dom.

Vad fan ska jag tycka om detta? Kan jag straffa ut mig direkt på första dagen så jag inte är välkommen där? Kanske röker hasch i fikarrummet eller söker konflikt tills knytnävar.

Kan du inte säga typ att du blivit sjuk eller har social fobi? Testa att vara slarvig och missa tider, det funkar. Kanske dra till med att du sover dåligt?
Citera
2021-06-04, 16:00
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ska se över om jag kan ta något arbete akut här så jag slipper. Arbete utan lön är inte okej.
Fast du har ju fått "lön" (bidrag) utan arbete så pass länge att du nog inte borde klaga.

Citat:
Att bli aktivt kriminell är också ett alternativ ur den här situationen. Ett naturligare steg att ta än att jobba vitt.

Kriminalitet orsakad av soc-kärringarna.
Att ta ett jobb måste nog anses som ganska naturligt. Folket på soc kan knappast beskyllas för dina val.
Citera
2021-06-04, 16:14
Medlem
Handfots avatar
Citat:
Det finns ingen plats för mig i samhället så vad ska jag göra? Det är inte så jävla lätt. Här har man hamnat av olika anledningar.

Det finns i min akt på socialen att jag använder droger och dom bryr sig inte. Har blivit anmäld för detta.

Men ta av dig offerkoftan, och man up istället. Uppenbarligen kan du arbeta, bara att du väljer att inte göra det då det räcker med bidrag så du kan sitta hemma och röka hasch hela dagarna. Om vi vänder på det, är det mera OK att få lön (läs bidrag) för att sitta hemma och inte göra nånting menar du? Det är skattebetalarna som står för dina bidrag i dagsläget, men det är väl lugnt så länge du slipper slita för det.

Skaffa ett arbete och lyft en lön så får du mera cash, förmodligen lite pensionssparande och kommer säkert att må lite bättre av att komma ut och träffa lite nytt folk. Får du inte tag i ett arbete kan du alltid ansöka om att börja studera och ta tag i ditt liv på den vägen istället, och söka CSN lån+bidrag att leva på under tiden du studerar.
Citera
2021-06-04, 16:32
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Är en ung kille utan fullständiga gymnasiebetyg som har gått på soc ett tag och dom pyntar för min lägenhet också. Har jobbat lite tidigare. Nära 10k får jag i olika former av bidrag per månad för att sitta i soffan och röka hasch större delen av dagen men slut på det roliga för efter sommaren skickar socialen eller dom de sammarbetar med mig på praktik där jag kommer behöve slita utan lön eller hur av någon arbetsgivare som skor sig på min arbetskraft gratis och bidrag från staten på det. Sjukt system.

.

Vad synd om dig. Ska du behöva jobba för din ersättning nu ? Stackars pojk. Ja, det är ett sjukt system när man inte får lov att förvandlas till en soffpotatis som drar i sig fetingar hela dagen och får betalt uppehälle.

Lycka till i ditt nya liv. Hoppas dom kör hårt med dig. Verkligheten knackar på goddag . Hurvardethärdå
Citera
2021-06-04, 16:44
Medlem
aquaman1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Kan du inte säga typ att du blivit sjuk eller har social fobi? Testa att vara slarvig och missa tider, det funkar. Kanske dra till med att du sover dåligt?
Har man socialfobi blir man nog skickad till Samhall, ”insats för funktionshindrade” eller så tvingas man uppsöka psykolog.

Varierar med kommuner och handläggare antar jag.
Citera
2021-06-04, 16:59
Medlem
Första gången du får din egen nettolön på grund av eget arbete - är en guldstund.

Jag börja med att plocka jordgubbar när jag var 13 år.
Citera
2021-06-04, 17:05
Medlem
argaangelicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aquaman1
Har man socialfobi blir man nog skickad till Samhall, ”insats för funktionshindrade” eller så tvingas man uppsöka psykolog.

Varierar med kommuner och handläggare antar jag.

Även ångest eller berätta om deppen kan fungera ju. Sömnproblem och att vara slarvig och glömsk borde liksom ge arbetsgivaren kalla fötter typ.
Citera
2021-06-04, 17:07
Avslutad
Citat:

"Kan leda till jobb" sägs det men vad är det för jävla skitjobb och hur ofta händer det? Att ha killar som mig som kommer gratis och sen skicka när dom inte kan hålla mig som slav längre är ju lukrativare än att anställa någon.

Det är inte något CP-samhall utan jag och någon gubbe ska träffas snart och han ska rada upp företag som är intresserade av att jag ska slava för dom.

Vad fan ska jag tycka om detta? Kan jag straffa ut mig direkt på första dagen så jag inte är välkommen där? Kanske röker hasch i fikarrummet eller söker konflikt tills knytnävar.

Varför får du i princip tio papp? Det är nästan vad sambos får.

Var "glad" att du får 2000 mer än vad du borde ha och välkommen till livet efter att haschdimman skingras efter sommaren.

Troll.
Citera
2021-06-04, 17:23
Medlem
Socbidragsgivares avatar
Citat:

Sjukt system? att du fått sitta på din feta värdelösa röv i soffan, röka holk och runka till porr med 0 krav på motprestation?
Du är patetisk, unge man. Ska du vara bidragstagare för livet? Skäms inte dina föräldrar över dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in