2021-06-03, 23:55
Medlem
TB hadde beviselig interesse for krypto i tidlig 2018, feks for det som i dag kalles NANO, som er enda mer uvanlig enn dash.
Citera
2021-06-03, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Det er mulig RU konstruerte kryptorigget for TH.
TH nevner RU dagen etter kidnappingen. Det hadde han ikke gjort dersom RU hadde opprettet kontoene som skulle brukes, på oppdrag av TH.
Citera
2021-06-03, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
TH nevner RU dagen etter kidnappingen. Det hadde han ikke gjort dersom RU hadde opprettet kontoene som skulle brukes, på oppdrag av TH.

TH husker liksom ikke engang hva RU heter dagen etter så hva han eller du påstår betyr lite i denne sammenhengen.
Citera
2021-06-03, 23:59
Medlem
Citat:

Jeg vet ikke. Jeg heller til at det var TH selv som opprettet kryptokontoene 28. juli 2018.

Det er vanskelig å tro at TH skulle hive penger ut vinduet ved å betale RU Monero tilsvarende ca 1,3 millioner Euro den 9. juli 2019. Den mannen sløser ikke ei krone. Han kunne jo ikke vite at moneroene skulle få en slik eventyrlig verdistigning heller.

RU har ihvertfall gitt TH litt privatundervisning i kryptovaluta, og spesielt den usporbare kjeltringvalutaen Monero. Som TH skal ha vist en særskilt interesse for.

Men, er det ikke du som har nevnt at kompanjongen FS har investert i kryptovaluta. Har ikke TH forsøkt å mistenkeliggjøre han også.
Citera
2021-06-04, 00:04
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg vet ikke. Jeg heller til at det var TH selv som opprettet kryptokontoene 28. juli 2018.

Det er vanskelig å tro at TH skulle hive penger ut vinduet ved å betale RU Monero tilsvarende ca 1,3 millioner Euro den 9. juli 2019. Den mannen sløser ikke ei krone. Han kunne jo ikke vite at moneroene skulle få en slik eventyrlig verdistigning heller.

RU har ihvertfall gitt TH litt privatundervisning i kryptovaluta, og spesielt den usporbare kjeltringvalutaen Monero. Som TH skal ha vist en særskilt interesse for.

Men, er det ikke du som har nevnt at kompanjongen FS har investert i kryptovaluta. Har ikke TH forsøkt å mistenkeliggjøre han også.

Jeg også er ganske fascinert av det faktum at TH pr. i dag sitter igjen med monero verdt enormt mye mer enn det han kjøpte de for, selv etter at man har trukket fra det han sendte bort i juli 2019.
Citera
2021-06-04, 00:46
Medlem
Citat:
Alle veier fører til RU. Merkelig at politiet ikke kom noen vei med RU.
er ikke overbevist om rus rolle kun er bindeledd mot noe annet. Huobi er kinesisk og th var i kina på forretningsreise. Lokal Eiendoms og strømkonge i kina....
Citera
2021-06-04, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Nå må du nesten bestemme deg, skal vi skylde på DN-artikkelen som en årsak til "kidnappingen", eller ikke?

Eller snur man kappen etter vinden?
os ser nå at planleggingen startet før artikkelen og da snur vinden.
Citera
2021-06-04, 01:03
Medlem
Citat:
Det er krystallklart at motparten de søker ikke er TH eller RU. De har jo allerede funnet TH og RU og det viste seg at ingen av dem satt i andre enden eller var i huset da AEH forsvant.
er mulig du har rett. Politiet kan tro det er et bestillingsdrap. Gjett hvem som er oppdragsgiver.
Citera
2021-06-04, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
For ordens skyld. Siterer fra slutten av dagens artikkel i VG.
"Politiinspektøren ønsker ikke å kommentere spørsmål om tipsene og den påfølgende etterforskningen som pågår nå har en innvirkning på rollene til de to mennene som allerede er siktet i saken: Tom Hagen og «kryptomannen» i 30-årene.

Etterforskningen pågår mot begge de siktede. Jeg kan ikke kommentere svekkelse eller styrking på mistanke, sier han."
Kilde: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Kyo5b7/loerenskog-saken-politiet-snevrer-inn-antall-krypto-mistenkte

Jeg synes at det er mye som tyder på at Tom Hagen har agert Motparten selv.
de jakter hvem som bistod med kompetansen.
Citera
2021-06-04, 01:57
Medlem
Citat:
Mtp. at de hemmelige møter helt inntil det siste, er det ganske sikkert at RU konstruerte kryptorigget
Citera
2021-06-04, 06:06
Medlem
Citat:
Jeg tror det var DNs artikkel 27 juli 2018 som utsatte kidnappingen, siden artikkelen rettet søkelyset på TH. Kidnapperen ville ikke ha noen puplikum, så han valgte å vente noen måneder.
Har tenkte det samme. At TH ventet til den ble publisert. Glemte ta den med, takk for påminnelse.
Pluss at kampesteiner måtte bort og nabo måtte være vekk. Og måtte nok også være bra mørkt. Jeg går ut i fra at du er klar over at kampesteiner flyttes vekk på senhøsten hvert år.
Citera
2021-06-04, 06:15
Medlem
Citat:
Det er krystallklart at motparten de søker ikke er TH eller RU. De har jo allerede funnet TH og RU og det viste seg at ingen av dem satt i andre enden eller var i huset da AEH forsvant.
Hvordan viser det seg at RU og TH ikke satt i andre enden? Hvordan er det krystallklart? Hvordan er det krystallklart at TH ikke har fjernet henne fra huset? Kan du begrunne det helt nøyaktig hvordan RU ikke har lavet kryptoplottet og hvordan TH ikke har fjernet henne fra huset? Hvor mye tror du man kan sette seg inn i gjennom 10-15 møter ? Har du lyttet til Torkel Rogstad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in