2021-06-03, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
Likhunder burde markert om hun lå der død i flere timer.

Og det vet du at de ikke har gjort, eller?
Citera
2021-06-03, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
politiet er hemmelighetsfulle. Noe er i emning, men de sitter stille i båten foreløpig. Litt rar utvikling ut fra artikkel. Får ikke tak i hva politiet mener å oppnå med dette. Avsløre bakmenn?
Nei, en hovedmannen som er en voldelig krypto motpart.
Citera
2021-06-03, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Og det vet du at de ikke har gjort, eller?
Om så tilfelle har politiet løyet til pressen iom de gikk ut lenge med en kidnappet sak, men det kan de jo ha gjort, selv om jeg ikke tror det.
Citera
2021-06-03, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
De ønsker tips for å få oppklart saken.
Næh!
Citera
2021-06-03, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Alle veier fører til RU. Merkelig at politiet ikke kom noen vei med RU.
Det samme lurer jeg på...Hva er familierelasjonen mellom disse to russerfolka? Han ene har sittet inne hvertfall...moduskandidat 1 for meg...
Citera
2021-06-03, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Betraktar man allt som mycket noggrant planlagt så öppnar sig också potentiellt ”oceaner av tid” på sina ställen i kronologin, om han har agerat systematiskt. Skulle jag tro.
Må si meg enig. I krimpodden nevnes det at politiet har en teori at noe skjedde i familien Hagens liv, som gjorde at ugjerningen ble utsatt. VG og politiet er bundet på hender og føtter vedrørende hva de kan si.
De fleste her har fått med seg at først måtte kampesteinene (for snømåking) på gangvei bak huset bort, for at det skulle være mulig å kjøre opp bak huset.
Naboene måtte være bortreist. Det måtte vel kanskje også skje innen AE tok seg jobb igjen på Futurum, noe hun visstnok hadde bestemt seg for.
Alarmsystem kunne ikke være oppgradert ennå, med kameraovervåking.
Kunne ikke være for mye snø, da blir det for lyst.
Tidsvindu var ikke så stort, og var helt spesifikt.
Senast redigerad av Ittno 2021-06-03 kl. 21:47.
Citera
2021-06-03, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Magert, men bekrefter at det er en motpart de søker, som da hverken er TH eller RU, som de allerede har.

Politiinspektøren ønsker ikke å svare konkret på spørsmål om politiet er nærmere å avsløre en motpart i saken. – Det handler om å jobbe seg mot motparten både taktisk og teknisk, ikke bare knekke koder. Vi må se på alt fra a til å, sier han.

Hva mener han med knekke koder ?
Hvorfor ikke det?
Citera
2021-06-03, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
En film er en film. Sier ikke at alt i filmen skjedde i Hagen-saken, med ideen til plottet tipper jeg kommer fra den filmen. Derfor navnet "Gone Girl hypotesen".

Tror at GM benyttet filmen i planlegg og manipulasjon av AEH. GM kunne vise hvor liten sannsynlighet det var at de ville bli gjennomskuet. Kan hende GM overbeviste AEH om at hun skulle få et bra liv etter plottet, men det var en bløff. GM planla krypto-opplegg og la trussebrev i gangen uten at AEH viste om det. At GM kjenner offer og manipulerer dem slik at den kriminelle handlingen skal bli enkelt å utføre har skjedd før. AEH ble på en måte "psykologisk" lurt og kidnappet.

Sett gjennom hypotese kan det holdes åpent at AEH lever i fangenskap. Hun kan dessverre også være drept i ettertid. Hvem vet.

Hypotesen er utarbeidet med utgangspunkt i tidslinjen og informasjon fra media. Enkelt å forklare hypotesen sett gjennom de håndfaste detaljene i saken.

Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Noen av oss har de siste månedene hatt en dialog gående og kartlagt krimsaker som involverer personer som har sonet lengre dommer etter år 2000.

Gjennom søk i aviser fant vi en J@n Zie1in$ki som i 2003 sonet på Ullersmo. Han er født i 1972. Vi vet ikke hva han sonet for, men fengselet er et høysikkerhetsfengsel. Denne personen sonet samtidig som en annen som flere her har snakket om, og som har forbindelse til RU, nemlig T. B@hrf0d / 1ver$en, som satt inne fra 2002 og frem til ca 2011.

Vi finner ingen spor etter J@n Zie1in$ki mellom 2003 og 2009, men den 29. juni 2009 opprettet han et firma som ble slått konkurs 9. november, 2011. Den 26. september 2011, som bare er noen få uker før firmaet ble slått konkurs, kjøpte han seg bolig. Allerede året etter, den 2. oktober 2012, begjærte banken dette huset tvangssolgt.

Senere har han etablert et nytt firma, og det skjedde 28. juni, 2018. Dette firmaet ble slått konkurs 6. februar, 2021.

Noen som kjenner til han her og vet hva han satt inne for?
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/6nnd0W/krever-sex-rom
OBS! Her er vi på spekulasjonsnivå.
Hva slags firma var dette? Glimrende funn, litt rart at han skal være så mye eldre enn MZ, men ikke umulig det er familie. Er det familie skulle man tro begge to + Tore var koblet til forbrytelsen...

Futurum-mennene er neppe RU, TH, TEH eller VE, for å si det sånn.... Noen med kriminell ballast spør du meg.
Citera
2021-06-03, 22:21
Medlem
En ting som slo meg er dette med den hvite/sølvfargede bilen som ble fanget opp på kameraet på lang avstand.

Hvis man antar at dette er en vel planlagt jobb og at man antar at liket ble fraktet bort i denne bilen: så er det vel mest sannsynlig at gjerningsmennene aldri ønsker at denne bilen blir funnet. Det vil si at man graver ned hele bilen med liket i eller lignende.

Så vidt jeg forstår er likhunder veldig flinke, så å beholde bilen er en risiko man ikke kan ta, hvis dette er vel planlagt jobb.

Så til mitt poeng: hvordan finner man biler som blir borte? Jo, man går gjennom listen av hvite/sølvfargede biler som ikke blir EU-kontrollert/forsikring oppsagt og heller ikke blir vraket. Shortlisten blir da biler som ligger i bomstasjonpasseringer i Norge/Sverige den dagen og som matcher kriterier over.
Citera
2021-06-03, 22:24
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Hvorfor ikke det?

Fordi dette er et klassisk utsagn fra denne brukeren, som han planter i nesten hver post og krydrer alle sine uttalelser med.

"Se bort fra dette", "Nei hør her, det er fremmede kidnappere vi snakker om", "TH og RU har ingenting med saken å gjøre".
Citera
2021-06-03, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvnxohr
En ting som slo meg er dette med den hvite/sølvfargede bilen som ble fanget opp på kameraet på lang avstand.

Hvis man antar at dette er en vel planlagt jobb og at man antar at liket ble fraktet bort i denne bilen: så er det vel mest sannsynlig at gjerningsmennene aldri ønsker at denne bilen blir funnet. Det vil si at man graver ned hele bilen med liket i eller lignende.

Så vidt jeg forstår er likhunder veldig flinke, så å beholde bilen er en risiko man ikke kan ta, hvis dette er vel planlagt jobb.

Så til mitt poeng: hvordan finner man biler som blir borte? Jo, man går gjennom listen av hvite/sølvfargede biler som ikke blir EU-kontrollert/forsikring oppsagt og heller ikke blir vraket. Shortlisten blir da biler som ligger i bomstasjonpasseringer i Norge/Sverige den dagen og som matcher kriterier over.

Man kan vel anta at alt av skilter og identifikasjon også har blitt forfalsket, det er neppe en enkel jobb.
Citera
2021-06-03, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Hvorfor ikke det?
Det er krystallklart at motparten de søker ikke er TH eller RU. De har jo allerede funnet TH og RU og det viste seg at ingen av dem satt i andre enden eller var i huset da AEH forsvant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in