2021-06-03, 20:16
Medlem
JymdKjams avatar
Som vi har väntat! Äntligen kan gourmet & gourmand sondera årgångskaviar i tempererad och i övrigt anpassad miljö när Nordens första Showroom för delikatessen öppnar i lyxshoppingkvarteren intill huvudstadens partyhub Stureplan. Även Certifierad Caviarutbildning erbjuds, liksom väl avvägda champagnesorter med unika glas:

https://qualitycaviar.se/showroom/

Citat:
... nordens första showroom på Sturegatan 20 i Stockholm som öppnar i slutet av maj 2021. Här finner du caviar och rom från hela världen i många olika variationer och grader — köp allt från Svensk kalix löjrom till caviar från Iran.

Så till vilket kundsegment riktar sig det här? Hur stark statusmarkör kan Beluga vara - även inom Överklassen och noblessen?
Senast redigerad av JymdKjam 2021-06-03 kl. 20:23.
Citera
2021-06-03, 20:22
Medlem
Turist i tidens avatar
Har dom Kalles kaviar är det ok för mig.
Citera
2021-06-03, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turist i tiden
Har dom Kalles kaviar är det ok för mig.

Kalles och en flarra Don Perignon. Fyfan, kan det bli bättre??
Citera
2021-06-03, 21:15
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
hjälper dig hitta den caviar eller löjrom som passar både din smak och plånbok.

Ovanstående plus att dom använder KLARNA får mig att tro att dom satsar brett. Kanske dom som vill unna sig vardagslyx?
Citera
2021-06-03, 21:15
Medlem
Turist i tidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
Låter som en "match made in heaven"
Citera
2021-06-03, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turist i tiden
Låter som en "match made in heaven"

Det skulle iofs va jävligt kul om Kalles hade en riktig lyxvariant, men gissar på nej på den.
Citera
2021-06-03, 22:08
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee

Det kan bli bättre - Svennes är mycket godare än Kalles.
Men kul initiativ. Sätter Sverige på matkartan.
Citera
2021-06-04, 12:34
Medlem
Tacky medelklass kommer att älska detta. Perfekt till förrätt när man bjuder hem chefen.

I övrigt så kommer nog många vanliga läckergommar uppskatta denna affär. Trevligt när man vill sätta guldkant på tillvaron.

Men risken finns väl att folk googlar på tillverkningen av kaviar. Det är oftast ingen djurvänlig historia. Så miljöpartister med rastaflätor lär vi inte se i denna butik.

Edit: herrejävlar vad tacky, kollade just sidan. Maggan från Bromma kommer att älska att gå dit med tjejgänget.
Senast redigerad av Harrywinston 2021-06-04 kl. 12:38.
Citera
2021-06-04, 13:07
Moderator
Popesizes avatar
Trams raderat.
Tonen får gärna vara lättsam det kan skämtas lite. Men låt det inte bli en diskussion om vilken påläggskaviar som är "lyxigast". Fortsatta inlägg av den typen kan komma att belönas med varningar.

Ämnet för tråden är vad det är för typ av klientel som kommer att vistas på en "caviarbar"

// Moderator
Citera
2021-06-04, 17:49
Medlem
Eftersom jag tillhör de ofrälse så besöker jag aldrig varken Östermalm eller Sturegallerian. Min känsla är dock (och jag vore tacksam om någon som är född / uppväxt / bor) att old money Östermalm hellre besöker saluhallen. Affärsidén är dock inte helt usel, det känns som att den kunde fungera i Bromma, med tillägget att man kan köpa kvalitetskött (utöver caviaren).
Citera
2025-10-09, 01:55
Medlem
Hur mycket caviar behövs för att en vuxen man/kvinna ska bli mätt???
Citera
2025-10-09, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Battreanmig.
Hur mycket caviar behövs för att en vuxen man/kvinna ska bli mätt???

Straxt under 1 kg, 1000 gram, för att täcka näringsbehovet under ett dygn. Tex räknat på
energiomsättningen vid vila. Grundomsättningen, eller den basala ämnesomsättningen,
som det också heter.

Fin kaviar från stören håller bara 250-280 kalorier per 100 gram.

Priset på kaviaren ligger på cirka 9350 kr/kg.

En vuxen man behöver 2400 kalorier, en kvinna kanske 2200 kalorier.
Det är dock problem med importen, att det är mest bara Iran och Ryssland som exporterar
kaviar från äkta stör.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in