2021-06-03, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Vilket alltså alla referenser postade de senaste sidorna i tråden motsäger. Hur självklara du än finner dina egna referenslösa hittepån må vara.

Vattnets kokpunkt är förövrigt inte lika självklar som den är allmänt känd, vid normala omständigheter som avspeglar exempelvis tryckberoendet. Och det går gott och väl att lämna referenser till sådana uttalanden också.
Finns det någon teori som förklarar varför vaccinerna ger en bredare immunitet än genomliden infektion?
Citera
2021-06-03, 18:36
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Å andra sidan, ju mer självklart påstående, desto lättare att belägga.

Methods for Computing the Boiling Temperature of Water at Varying Pressures

Det är bara det att alla referenser jag hittar snarare talar emot ditt påstående än för det.
https://jamanetwork.com/journals/jama/fullarticle/2777898

https://www.biorxiv.org/content/10.1101/2021.04.15.440089v4

Vi har bara ett antaganfe kvar här att göra. Du kan inte belägga dina påståenden och är för stolt för att erkänna att den tillgängliga vetenskapen hittills visar att du sannolikt har fel.
Att redan naturligt immuna får fler antikroppar vid vaccinering än icke-immuna är ingenting märkligt.
Citera
2021-06-03, 18:39
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JedanProblem
Visst, men om du tittar på vad som utspelade sig i Manaus och jämför det med exempelvis hur pandemin har utvecklat sig i Israel sedan de uppnådde en väldigt hög grad av vaccinationer så kan man ju säga att immunitet genom vaccination tycks ge mycket bättre skydd än naturlig infektion.
Jag vet inte hur det var i Manaus, du kanske vill förklara poängen?
Citera
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Efter midsommar är smittan bara sporadisk.
Inte genomtänkt att banka in ett nödgodkännande vaccin i alla nu, när det finns billiga harmlösa mediciner som gick att köpa billigt över disk, som visades effektivt i början av pandemin.

Plötsligt så var dom harmlösa preparaten inte så harmlösa längre.

Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Nu får dom inte säljas längre…
Gamla billiga mediciner kan ju inte användas till nya farliga virus.

Money talk.

Efter att patentet gick ut, så ansåg tillverkaren inte preparatet vara säkert längre.

Eller jo, preparatet är fortfarande säkert; men endast för den som lider av parasiter. För alla andra är preparatet farligt. Vilket är lite märkligt, med tanke på att biverkningarnas styrka är proportionella mot mängden parasiter i kroppen.

Jag tänker att det inte behöver finnas någon motsättning mellan vacciner och botande läkemedel. Alla vapen behövs i kampen mot viruset, så att svenskarna kan få återgå till att leva normalt igen.
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Vilket alltså alla referenser postade de senaste sidorna i tråden motsäger. Hur självklara du än finner dina egna referenslösa hittepån må vara.

Vattnets kokpunkt är förövrigt inte lika självklar som den är allmänt känd, vid normala omständigheter som avspeglar exempelvis tryckberoendet. Och det går gott och väl att lämna referenser till sådana uttalanden också.
Nej, det motsäger de inte.
Citera
2021-06-03, 18:41
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JedanProblem
AstraZeneca säljer ju sitt vaccin till kostnadspris, dvs noll vinatmarginal.

Men du är ändå övertygad om att det är "money talks"?

Jag ska ge dig ett karriärstips: bli inte affärsman.

Om tillräckligt många vaccineras med Astras vaccin så kommer det bli väldigt svårt att nå flockimmunitet. Nationellt / Internationellt.
Citera
2021-06-03, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Om tillräckligt många vaccineras med Astras vaccin så kommer det bli väldigt svårt att nå flockimmunitet. Nationellt / Internationellt.
Nej.
Citera
2021-06-03, 18:52
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Nej.

Jo, högst sannolikt. Det kan bli svårt att nå flockimmunitet även med mRNA vaccinen men oddsen är betydligt bättre där.
Citera
2021-06-03, 18:55
Medlem
Citat:
Jo, högst sannolikt. Det kan bli svårt att nå flockimmunitet även med mRNA vaccinen men oddsen är betydligt bättre där.
(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)
Citera
2021-06-03, 19:04
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)

Ja du är immun. Men det är en annan form av immunitet du har. Jag tror inte att vi kommer längre där, just nu.
Citera
2021-06-03, 19:13
Medlem
Citat:
Ja du är immun. Men det är en annan form av immunitet du har. Jag tror inte att vi kommer längre där, just nu.
Nej det gör vi inte. AZ är ett utmärkt vaccin f.ö.
Citera
2021-06-03, 19:14
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Det enda du har belagt är din inställning till vaccin. Du kan gott ha dina covidpartyn för dina barn, likt du säkert har mässlingspartyn också.

Inga data tyder på att infektion är bättre än vaccin.* Särskilt inte om man väger in riskerna med respektive.

*Har man haft infektion har man ett bra skydd. Men man bör inte sträva efter att bli infekterad.

Något så ovanligt som ett inlägg där jag NÄSTAN håller med dig... :-)
Framförallt att man inte bör sträva efter att bli vaccinerad. Jag tror inte heller att infektion på något vis skulle ge ett bättre skydd än vaccin. Snarare tvärtom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in