Citat:
Ursprungligen postat av
Gants
Har Messi förlängt än? Känns som att han avvaktar till sista minuten för att se vad ledningen gör? Eller vad säger de som är mer insatta?
Laporte, Sterling och Mendy kanske säljs av Manchester City för att de ska kunna köpa Kane och Grealish. Sterling och Mendy kan jag förstå då den ena är skadad hela tiden och den andre inte presterar som han gjorde för 2 år sedan. Dock blir det svårt att avlossa Sterling. Och tror inte han hade accepterat att vara i en bytesaffär med Spurs (Sterling+cash för Kane).
Laporte kommer nog behållas nu när Garcia försvinner. Stones form kommer inte hålla för alltid. Säljs han så är nog Barca o Real Madrid tänkbara destinationer. Tycker dock att United bör ta en funderare o köpa Laporte även om det skulle kosta 80m.
Mendy är det väl ingen som vill ta i ens med tång i dagsläget men om Laporte blir tillgänglig lär det finnas många som är intresserade. Han är alldeles för bra för att sitta på bänken. Jag har haft lite extra koll på honom sedan tiden i Bilbao och var ruggigt imponerad över hur bra han anpassade sig till PL.
Titelvinnare och uttagen i årets lag under sin första hela säsong i City och känslan var att det var han som skulle bli den nya klippan efter Kompany. Som vi vet vänder det snabbt i fotboll och nu går John Stones av alla människor före i rangordningen bredvid Dias. Stones som varit en av de mest kritiserade spelarna i hela ligan de senaste åren och som väl ingen trodde hade en framtid i laget.
Jag menar inte att Laporte borde gå före Stones/Dias efter den säsong de har gjort men han är på tok för bra för att nöta bänk och jag kan förstå om han själv vill bort.