2021-05-31, 19:33
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gants
Har Messi förlängt än? Känns som att han avvaktar till sista minuten för att se vad ledningen gör? Eller vad säger de som är mer insatta?

Nu med Aguero klar så rör sig inte Messi. Han kommer lämna Barca om ett par år för MLS eller Newells gamla gubbar.
Citera
2021-06-02, 18:14
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Och så Ancelotti till Real och Santo till Everton.

Här sitter vi och väntar på CR7, Håland, Sancho, Dybala, Hakimi, Kane m.fl.
Citera
2021-06-02, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gants
Har Messi förlängt än? Känns som att han avvaktar till sista minuten för att se vad ledningen gör? Eller vad säger de som är mer insatta?

Laporte, Sterling och Mendy kanske säljs av Manchester City för att de ska kunna köpa Kane och Grealish. Sterling och Mendy kan jag förstå då den ena är skadad hela tiden och den andre inte presterar som han gjorde för 2 år sedan. Dock blir det svårt att avlossa Sterling. Och tror inte han hade accepterat att vara i en bytesaffär med Spurs (Sterling+cash för Kane).

Laporte kommer nog behållas nu när Garcia försvinner. Stones form kommer inte hålla för alltid. Säljs han så är nog Barca o Real Madrid tänkbara destinationer. Tycker dock att United bör ta en funderare o köpa Laporte även om det skulle kosta 80m.
Mendy är det väl ingen som vill ta i ens med tång i dagsläget men om Laporte blir tillgänglig lär det finnas många som är intresserade. Han är alldeles för bra för att sitta på bänken. Jag har haft lite extra koll på honom sedan tiden i Bilbao och var ruggigt imponerad över hur bra han anpassade sig till PL.

Titelvinnare och uttagen i årets lag under sin första hela säsong i City och känslan var att det var han som skulle bli den nya klippan efter Kompany. Som vi vet vänder det snabbt i fotboll och nu går John Stones av alla människor före i rangordningen bredvid Dias. Stones som varit en av de mest kritiserade spelarna i hela ligan de senaste åren och som väl ingen trodde hade en framtid i laget.
Jag menar inte att Laporte borde gå före Stones/Dias efter den säsong de har gjort men han är på tok för bra för att nöta bänk och jag kan förstå om han själv vill bort.
Senast redigerad av radiopanna 2021-06-02 kl. 21:35.
Citera
2021-06-02, 21:56
Medlem
Conte till spurs!

Som rubriken lyder, vad har ni för tankar om det skulle bli helt klart med conte till Tottenham? Hiss eller diss?
COYS
Citera
2021-06-02, 22:07
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Hiss såklart. Conte är sjukt bra.

Tycker bara det är riktigt Dekis att Real Madrid tog Ancelotti istället för att försöka få Conte.
Citera
2021-06-02, 22:13
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels

Tycker bara det är riktigt Dekis att Real Madrid tog Ancelotti istället för att försöka få Conte.

Ancelotti har iofs gjort väldigt bra saker med Everton.
Citera
2021-06-03, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels

Rätt dålig koll på conte! Speciellt nu senaste året i Serie A. Men det är ingen tiki taka spel där utan mer åt parkera buss och kontra?
Citera
2021-06-03, 13:03
Medlem
Gantss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Mendy är det väl ingen som vill ta i ens med tång i dagsläget men om Laporte blir tillgänglig lär det finnas många som är intresserade. Han är alldeles för bra för att sitta på bänken. Jag har haft lite extra koll på honom sedan tiden i Bilbao och var ruggigt imponerad över hur bra han anpassade sig till PL.

Titelvinnare och uttagen i årets lag under sin första hela säsong i City och känslan var att det var han som skulle bli den nya klippan efter Kompany. Som vi vet vänder det snabbt i fotboll och nu går John Stones av alla människor före i rangordningen bredvid Dias. Stones som varit en av de mest kritiserade spelarna i hela ligan de senaste åren och som väl ingen trodde hade en framtid i laget.
Jag menar inte att Laporte borde gå före Stones/Dias efter den säsong de har gjort men han är på tok för bra för att nöta bänk och jag kan förstå om han själv vill bort.

Håller med gällande Laporte. Tror inte inte City släpper honom denna sommaren (vem vet), men värt att övervaka hans situation. Hans kontrakt går ut 2025 så City har säkert inte bråttom.

Hade gärna sett Chelsea värva honom. Kanske inte denna sommaren men nästa sommar efter att Silva har lämnat. Många faktorer som spelar roll men en bud £60-70m vore rimligt.
Citera
2021-06-03, 16:06
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Ancelotti har iofs gjort väldigt bra saker med Everton.

Mjo, men han har ändå usel meritlista för att vinna serien vilket jag tycker Madrid underpresterat på och bör fokusera på.

Citat:
Ursprungligen postat av LeffeObilly
Rätt dålig koll på conte! Speciellt nu senaste året i Serie A. Men det är ingen tiki taka spel där utan mer åt parkera buss och kontra?

Han känns tycker jag som en modern Mourinho. Spelar pragmatiskt och defensivt, och han verkar veta hur man vinner ligan. Så jag önskar Madrid valde honom före Ancelotti.
Citera
2021-06-03, 18:13
Medlem
bagarn29s avatar
Real Madrid will sign France forward Kylian Mbappe, 22, from Paris St-Germain, who will then sign Portugal forward Cristiano Ronaldo, 36, from Juventus, with Argentine striker Mauro Icardi, 28, going from PSG to Juve. (La Gazzetta dello Sport, via Mail).

Vem vinner mest på detta om allt går igenom?

Jag tycker det verkar fördel Real.
Citera
2021-06-03, 19:17
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Real Madrid will sign France forward Kylian Mbappe, 22, from Paris St-Germain, who will then sign Portugal forward Cristiano Ronaldo, 36, from Juventus, with Argentine striker Mauro Icardi, 28, going from PSG to Juve. (La Gazzetta dello Sport, via Mail).

Vem vinner mest på detta om allt går igenom?

Jag tycker det verkar fördel Real.

Skulle säga Juventus. De slipper en enorm lönepost samtidigt som skyttekungen ersätts med en annan meriterad skyttekung som fortfarande har en framtid också. En vinst både sportsligt och ekonomiskt.

Sen är ju Mbappé en grym värvning för vilken klubb som helst, såklart. Revisorn håller kanske inte med dock.
Citera
2021-06-03, 20:22
Medlem
PommesOchKebabs avatar
Ancelotti gillar Bale säger han. Vore kul om han får spela och gör det bra sin sista? säsong hos marängerna

// PoK
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in