2021-06-03, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RakelHole
Bilen kan ha kjørt en annen vei tilbake, eller den kan ha kjørt på gangveien igjen uten at kameraet fanget den opp, da det bare ble utløst av bevegelse rett ved kameraet. Sånn sett «flaks» at lysene ble fanget opp. Noen kan vel også ha kjørt ut på natta og komme tilbake S4 på det tidspunktet. Det kan godt hende politiet sitter med foto av bilen på andre kameraer rundt i området, men de har ingenting å sammenligne med da de bare ser lys. Skulle gjerne hatt tilgang til all info politiet sitter med for å se en sammenheng.
Ja, enig. Med en bil klar bak huset er det bare å lempe inn, parkere et sted, ringe etterpå.
Kan til og med ha vært i bagasjerommet ved Shellstasjon. Ingen stor mulighet for at man sjekker bagasjerom til en som melder fra om Norgeshistoriens største hysj hysj kidnappingssak.
Citera
2021-06-03, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Han kan jo også ha smurt noe på brødskiva eller spent et fiskesnøre over trappen. Men hva er hensikten med denne uendelige diktingen ?
Det kalles teorier.
Citera
2021-06-03, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Men hva skal vi si om pistolhistorien til TH.

TH håpte vel at politiet skulle sette i gang etterforskning etter guttene og få vite hvor. Det kunne være kidnapperne hadde mistet den. Hensikten var å få politiet til å skifte fokus og bruke mye tid på å gå etter pistolen.
Citera
2021-06-03, 06:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
TH håpte vel at politiet skulle sette i gang etterforskning etter guttene og få vite hvor. Det kunne være kidnapperne hadde mistet den. Hensikten var å få politiet til å skifte fokus og bruke mye tid på å gå etter pistolen.
Det er vel ingen tvil om at dette var enda en villedning. Hvor lenge skal th leke katt og mus med politiet.
Citera
2021-06-03, 06:48
Medlem
Citat:
Styre ? Han sier bare det politiet kommer med er tynt. Det største problemet med Holden, er at han kan gamet ut og inn. Å faktisk nyter en vis respekt i rettsvesenet etter at han var aktor i Breivik saken.
Det er du som bruker sh som fasit i saken. Hvordan gikk det med aktoratet i breiviksaken. Fikk det medhold mener du. Hvor vanskelig var det å få han dømt. Breivik innrømte å ha skutt og mente seg tilregnelig. Akroratet la ned påstand om at han var utilregnelig. Breivik 1. Aktoratet 0. Selv du med dine bortforklaringer ville fått medhold i forvaring.
Citera
2021-06-03, 07:30
Medlem
Citat:
Mange muligheter, da hele tidslinjen for arbeidsdagen til TH er veldig uklar. Men jeg tror selve drapet kan ha skjedd på natta hvis det er TH, evnt på morgenen. Riggingen må også ha tatt litt tid. Skulle gjerne hatt hele bevegelsesloggen fra mobilen til AE både for 30.10 og 31.10.

Da må både MB og TEH må være involvert i planene, i tillegg til de som lagde kryptorigget. Jeg tror TH hadde lagd en plan der han ikke var avhengig av at så mange personer holdt tett, for at han skulle slippe unna med drapet.
Citera
2021-06-03, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Da må både MB og TEH må være involvert i planene, i tillegg til de som lagde kryptorigget. Jeg tror TH hadde lagd en plan der han ikke var avhengig av at så mange personer holdt tett, for at han skulle slippe unna med drapet.

De må ikke nødvendigvis være involvert i planene, men kan ha blitt servert en historie om at «ektemannen blir alltid mistenkt», kan du hjelpe meg? Vi snakket jo sammen på morgenen, politiet kommer til å stille spørsmål (Mobilen min lå på jobb, fasttelefon opptatt, derfor ringte jeg fra hennes mob osv.)

Uansett hvordan jeg vrir og vender på det kommer jeg ikke frem til en løsning der TH alene kan ha gjennomført både planlegging, selve handlingen og riggingen. Men i hvilken grad og til hva har han fått hjelp?

Hva er dine tanker, hvordan kan han evnt ha gjennomført alt alene?

Tar utgangspunkt i at han faktisk er mistenkt og siktet, og derfor sannsynligvis er involvert på et vis.
Citera
2021-06-03, 09:40
Medlem
Citat:
De må ikke nødvendigvis være involvert i planene, men kan ha blitt servert en historie om at «ektemannen blir alltid mistenkt», kan du hjelpe meg? Vi snakket jo sammen på morgenen, politiet kommer til å stille spørsmål (Mobilen min lå på jobb, fasttelefon opptatt, derfor ringte jeg fra hennes mob osv.)

Uansett hvordan jeg vrir og vender på det kommer jeg ikke frem til en løsning der TH alene kan ha gjennomført både planlegging, selve handlingen og riggingen. Men i hvilken grad og til hva har han fått hjelp?

Da tror jeg de hadde forklart dette for politiet, på det tidspunktet det kom frem at forbrytelsen var planlagt i lang tid.

Citat:
Hva er dine tanker, hvordan kan han evnt ha gjennomført alt alene?

Tar utgangspunkt i at han faktisk er mistenkt og siktet, og derfor sannsynligvis er involvert på et vis.

Jeg er enig i at det ikke er lett å finne en løsning der han utfører alt alene. Det er en av grunnene til at jeg tror han kan være uskyldig.

Hvis han skal utføre det helt alene, må han nok snike seg hjem i løpet av arbeidsdagen. Han kjører hjem i en ukjent bil, og med full maskering. Der utfører han en "kidnapping", og tar med seg AE. Han kvitter seg med AE på et klargjort sted. Og kjører tilbake til jobb, og krysser fingrene for at ingen så at han var borte.

Da må han også ha lært seg nødvendige kunnskaper om kryptovaluta, og sporing på nett osv.

Selv mener jeg en slik hypotese også høres usannsynlig ut, men jeg ville heller valgt en slik plan enn enn å legge skjebnen i andres hender. Jeg har fått inntrykk av at også TH liker å ha kontroll.
Citera
2021-06-03, 10:19
Medlem
Når var ru i første kjente møte med th. Tenker i forhold til første planleggingsfase, jf anne. Spor/manglende fremmede spor tyder på at drapsmannen enten er th eller teh. Ser ingen andre kandidater. Muligens er begge involvert med teh som «vaskehjelp» hvoretter han skjærte seg på glass under oppryddingen. Th sa aeh var fysisk sterk noe den knuste lampen indikerer. Th avsatte også blod på en dørkarm. Sannsynligvis slept henne til avhenting siden dna er avsatt under knehaser. Brukte også aehs sandaler og sprox for å unngå å avsette sentrale spor på åstedet.
Citera
2021-06-03, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Selv mener jeg en slik hypotese også høres usannsynlig ut, men jeg ville heller valgt en slik plan enn enn å legge skjebnen i andres hender. Jeg har fått inntrykk av at også TH liker å ha kontroll.

Enig med deg her i at det virker som TH har ekstremt behov for kontroll, og at det rimer dårlig med å være avhengig av andre. Derfor tror jeg ikke han har overlatt hele ansvaret for planlegging/gjennomføring/rigging til andre, og tenker at enten har han hatt en betydelig rolle, eller ikke er involvert.

Jeg har derimot vanskelig for å tro at han ikke er involvert ut fra alt som skurrer i forklaringer, motiv, tidslinje osv.
Citera
2021-06-03, 12:27
Medlem
GG99Slayers avatar
Citat:
Han kan jo også ha smurt noe på brødskiva eller spent et fiskesnøre over trappen. Men hva er hensikten med denne uendelige diktingen ?

Du er den siste som skal klage på "uendelig dikting"
Citera
2021-06-03, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Når var ru i første kjente møte med th. Tenker i forhold til første planleggingsfase, jf anne. Spor/manglende fremmede spor tyder på at drapsmannen enten er th eller teh. Ser ingen andre kandidater. Muligens er begge involvert med teh som «vaskehjelp» hvoretter han skjærte seg på glass under oppryddingen. Th sa aeh var fysisk sterk noe den knuste lampen indikerer. Th avsatte også blod på en dørkarm. Sannsynligvis slept henne til avhenting siden dna er avsatt under knehaser. Brukte også aehs sandaler og sprox for å unngå å avsette sentrale spor på åstedet.
Vi har ingen dato for første kjente møte. Men jeg tror før 13 juni 2017, i og med at RU allerede 20 juni 2017 er i full gang.

Hvordan får du dette kaoset du beskriver 31 oktober 2018, til å passe sammen med at alt er planlagt allerede 28 juni 2018 jfr. passord anne ?

Jeg tror det var artikkelen i DN 27 juli 2018 som forsinket det hele.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in