2021-05-22, 09:18
  #3937
Bannlyst
Finns folk till allt .

För att förklarar lite mer ingående
Förtals utredningen är nedlagd

Medierna är under utredning hos granskning nämnden.
Vad tror folk ska hända igentligen om dom nu blir
Fällda .Att dom får en klapp på axeln Nää ajabaja.
Det är riktiga jobb som folk kommer att mista sina behörigheter o en djävla massa problem.
Om dom blir fällda
Klart folk är rädda o försöker smutskasta på alla möjliga olika vis.
Varför tror ni inte de kommer en reaktion ifrån Jocke
Eller Jonna eller någon annan i deras närhet
För att deras ombud har sakt åt dom ligga lågt o samla på er bevis. ...och givetvis vet även Traditionella medier om detta ochså där av att ingen skriver om det ....

Med andra ord finns ett par stycken där ute i verkligheten som är fruktansvärt nervösa just nu

O inte är de några ifrån Norrköping allafall
Citera
2021-05-23, 01:35
  #3938
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModPodge
Ja, jag tror också Jocke behöver komma ut ur sin bi- eller bög-garderob.

AHA! NU FÖRSTÅR JAG!!! Anledningen till att Jocke blev så arg över att Joz låg med någon i en garderob var så klart att Jocke velat ligga där!! Ren språklig undermedveten psykologi!

Jocke verkar helt besatt av Joz. Han ville medverka i Anjou ”dokumentär” för att kunna prata om Joz. Känna sig nära Joz! Freudianskt så det visslar om det!!!

Frågan som jag har funderat på är vad snacket om att Jocke blåser skatteverket och inte blir utredd av ekobrottsmyndigheten.. än.. och vad det egentligen betyder.

Så frågan jag ställer nu är om det är lagligt att ta pengar från ett skattepliktigt aktiebolag för att pumpa in alla pengar i ett lyxhus som pimpas till max och som sen kan säljas skattebefriat genom tex. en annons på blocket.
Är det lagligt eller inte att göra så?

Jag kan tro att det inte är lagligt att undvika skatt och att även använda aktieägarnas pengar för att köpa prylar som sen kan säljas privat medans aktieägarna får ta den ekonomiska smällen för kalaset.

Jockes födelsenamn äger ju huset vilket betyder att privat skattebefriad försäljning är möjlig.


Hörde även om att Ulf Lundell och Jocke har bråkat eller något liknande, och att Jocke då bestämde sig för att heta Lundell i efternamn.. för att jävlas med Ulf Lundell som tydligen inte gillar Jocke.
Det kan ju vara osannt också men det är trovärdigt för mig med tanke på hur Jocke beter sig och kan hänga ut vem som helst när som helst.

Man kan ju göra en lista över dom som drabbats av Jockes uthängningar.

Det började med Therese Lindgren.
Sen var väl Jockes bror Chrille som hängdes ut och blev rosenrasande och berättade om att Jocke en nån sorts demonunge som försökte mörda sina syskon vilket fick han skickad till ett väldigt strängt fosterhem. Totalt empatilös psykopat enligt Jockes brors ord.
Sen var det väl familjen som dom köpte huset av och som utmålades som barnmördare som försökt att mörda Jockes ofödda unge lixom. Jocke blev dömd i domstol.
Sen var det Joz som fick ta mest stryk då Jocke nu hade lärt sig att han kommer undan även om han tjänar pengar på grova förtal som svenska domstolar inte vågar ta upp eftersom Jocke är en sån gangster att tillåmed domstolar skakar.
Och nu är det Lokalsnubben och Olof som hängs ut.
Jocke skickade en miljon ungar för att massrapportera alla videos på Lokals kanal vilket gjorde att dom tog ner intervju där Pablo Escobars bror var med, men som Jocke nu har fått ner från den kanalen men inte från youtube.

Tänk att Colombias drogkartell kom in på youtube och försökte avända yttrandefrihet medans Jocke som den gangster han är, fick lov att skicka sina soldater i form av en miljon ungar för att rapportbomba youtube för att ta ner videos där ledaren för drogkartellen hörs i telefonsamtal som Jocke nu har fått bort.

Det sägs att det finns konsekvenser om man bråkar med den gubben så Jocke lär väl bli klippt efter sina "gangsterfasoner" på youtube. Det är bara min tro dock. Borde inte vara så svårt för nån att hitta Jocke när han har en folkbokföringsadress som är offentlig och där Jocke befinner sig.
Sätter nån riktig gangster ett pris på Jockes huvud så vore det väldigt enkla pengar när Jocke har som en besöksadress som är offentlig på internet precis som alla andra svenskar.

Tänk att dom kommer in på jockes arbetsplats och försöker tala fritt om honom utan hans tillåtelse.
Han satt ner foten direkt. LOLOLOLOL
Citera
2021-05-24, 19:49
  #3939
Medlem
Transistorbelates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vadstenaby
Medierna är under utredning hos granskning nämnden.
Vad tror folk ska hända igentligen om dom nu blir
Fällda .Att dom får en klapp på axeln Nää ajabaja.
Det är riktiga jobb som folk kommer att mista sina behörigheter o en djävla massa problem.
Om dom blir fällda
Klart folk är rädda o försöker smutskasta på alla möjliga olika vis.
Varför tror ni inte de kommer en reaktion ifrån Jocke
Eller Jonna eller någon annan i deras närhet
För att deras ombud har sakt åt dom ligga lågt o samla på er bevis. ...och givetvis vet även Traditionella medier om detta ochså där av att ingen skriver om det ....

Du och Jockiboi har som vanligt ingen aning. Kunde inte Ninetone talat om för er vad som hade hänt OM Medierna i P1 blivit fällda? Det hade bara blivit ett litet inslag på en halv minut i radioprogrammet om de blivit fällda, något annat hade aldrig hänt.

Medierna blev såklart inte fällda och Jocke försöker spela obrydd:
https://nyheter24.se/bloggbevakning/2021/05/24/granskningsnamnden-for-radio-och-tv-friar-inslag-om-joakim-lundell/
Citera
2021-05-26, 10:53
  #3940
Medlem
Har aldrig fattat varför han inte sticker till något varmare land. Ska han åka omkring med en Ferrari i det här pissvädret?
Citera
2021-05-26, 15:09
  #3941
Medlem
B´stards avatar
Intressant fördelning av bilkostnader. Jocke köper en ferrari för 4 miljoner, Jonna köpte precis en Citroën Xsara Picasso från 2004 för ca 20 papp. Ferrarin går på 40 papp i månaden...
Citera
2021-05-26, 16:31
  #3942
Medlem
mortuums avatar
Hur lång tid innan Jocke är med i lyxfällan?
Citera
2021-05-26, 16:38
  #3943
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mortuum
Hur lång tid innan Jocke är med i lyxfällan?

Varför skulle han det för?
Citera
2021-05-26, 19:14
  #3944
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Transistorbelate
Du och Jockiboi har som vanligt ingen aning. Kunde inte Ninetone talat om för er vad som hade hänt OM Medierna i P1 blivit fällda? Det hade bara blivit ett litet inslag på en halv minut i radioprogrammet om de blivit fällda, något annat hade aldrig hänt.

Medierna blev såklart inte fällda och Jocke försöker spela obrydd:
https://nyheter24.se/bloggbevakning/2021/05/24/granskningsnamnden-for-radio-och-tv-friar-inslag-om-joakim-lundell/
Precis, de flesta förstår inte att media har ett eget regelsystem och ett eget "straffsystem". I synnerhet gäller detta pressen men också Public Service.

Tanken är ju att de skall våga granska utan att vara rädda för repressalier helt enkelt.
Citera
2021-05-26, 20:42
  #3945
Medlem
mortuums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cachero
Varför skulle han det för?
Känns som han bränner pengar på löpande band, Ferrarin exempelvis, drar de verkligen in så mycket pengar?
Citera
2021-05-27, 02:39
  #3946
Medlem
Finns mkt att säga men pratades redan innan KaT om att Jocke var bi. Men när det kommer till Jocke vs Joz o Gustafsson står jag på Jockes sida. Jocke är dock fortfarande en störd människa men verkar iaf veta mer idag än förr vad som är rätt.
Citera
2021-05-29, 17:26
  #3947
Bannlyst
Är nog första gången ja håller med en Motala bo
Mycket snack o lite verkstad var de förr stämmer
Men alla växer upp nån gång .
Killen Sernebrink som släpper bomben
Att Jocke är bi är ju bara pinsamt att folk går på
Detta efter alla år När sanningen ska fram
Enl honom.

Visst Terje fick andas ut lite men hur länge
Kan de vara så att förundersökning är inledd
Dom som vet dom vet
__________________
Senast redigerad av vadstenaby 2021-05-29 kl. 17:29.
Citera
2021-06-03, 02:32
  #3948
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vadstenaby
Finns folk till allt .

För att förklarar lite mer ingående
Förtals utredningen är nedlagd

Medierna är under utredning hos granskning nämnden.
Vad tror folk ska hända igentligen om dom nu blir
Fällda .Att dom får en klapp på axeln Nää ajabaja.
Det är riktiga jobb som folk kommer att mista sina behörigheter o en djävla massa problem.
Om dom blir fällda
Klart folk är rädda o försöker smutskasta på alla möjliga olika vis.
Varför tror ni inte de kommer en reaktion ifrån Jocke
Eller Jonna eller någon annan i deras närhet
För att deras ombud har sakt åt dom ligga lågt o samla på er bevis. ...och givetvis vet även Traditionella medier om detta ochså där av att ingen skriver om det ....

Med andra ord finns ett par stycken där ute i verkligheten som är fruktansvärt nervösa just nu

O inte är de några ifrån Norrköping allafall

Jag har följt jockiböi av och till sedan 2009, ingen känner honom bättre än vad jag gör och det du skriver nu är ren och skär skitsnack. Ingen kommer att åka på detta och då menar jag absolut ingen för det finns inget att tjäna i ett förtalsmål som detta. Jockiböi vet inte bättre än vad familjeadvokaten har sagt till honom. Men det ligger ju i advokatens intresse att tjäna pengar också så självklart proklamerar han för att gå vidare med en rättsprocess.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in