Citat:
Ursprungligen postat av
RakelHole
De må ikke nødvendigvis være involvert i planene, men kan ha blitt servert en historie om at «ektemannen blir alltid mistenkt», kan du hjelpe meg? Vi snakket jo sammen på morgenen, politiet kommer til å stille spørsmål (Mobilen min lå på jobb, fasttelefon opptatt, derfor ringte jeg fra hennes mob osv.)
Uansett hvordan jeg vrir og vender på det kommer jeg ikke frem til en løsning der TH alene kan ha gjennomført både planlegging, selve handlingen og riggingen. Men i hvilken grad og til hva har han fått hjelp?
Da tror jeg de hadde forklart dette for politiet, på det tidspunktet det kom frem at forbrytelsen var planlagt i lang tid.
Citat:
Ursprungligen postat av
RakelHole
Hva er dine tanker, hvordan kan han evnt ha gjennomført alt alene?
Tar utgangspunkt i at han faktisk er mistenkt og siktet, og derfor sannsynligvis er involvert på et vis.
Jeg er enig i at det ikke er lett å finne en løsning der han utfører alt alene. Det er en av grunnene til at jeg tror han kan være uskyldig.
Hvis han skal utføre det helt alene, må han nok snike seg hjem i løpet av arbeidsdagen. Han kjører hjem i en ukjent bil, og med full maskering. Der utfører han en "kidnapping", og tar med seg AE. Han kvitter seg med AE på et klargjort sted. Og kjører tilbake til jobb, og krysser fingrene for at ingen så at han var borte.
Da må han også ha lært seg nødvendige kunnskaper om kryptovaluta, og sporing på nett osv.
Selv mener jeg en slik hypotese også høres usannsynlig ut, men jeg ville heller valgt en slik plan enn enn å legge skjebnen i andres hender. Jeg har fått inntrykk av at også TH liker å ha kontroll.