2021-06-02, 20:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
https://www.vetenskaphalsa.se/fetmaepidemin-sprider-sig-over-varlden/

Dvs även om den inte är smittsam så ökar den likt en epidemi. Liksom med smittsamma sjukdomar kan individen göra något åt det.

Slutnotan blir densamma om individen inte gör något.

Visst kan köpa det resonemanget. Dock är det troligt att det inte sker i samma hastighet som Covid 19.
Citera
2021-06-02, 20:20
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerka11
Nej inte mkt som talar för det, som tur är. Det är väldigt osannolikt, även om du inkluderar individer som lider av hälsoångest i statistiken.

https://www.hopkinsmedicine.org/health/conditions-and-diseases/coronavirus/what-coronavirus-does-to-the-lungs
Citera
2021-06-02, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Dessutom kan desinformationen från tex WHO få legala konsekvenser. Många har ju dött pga deras agerande.

https://trialsitenews.com/indian-bar-association-serves-legal-notice-upon-dr-soumya-swaminathan-the-chief-scientist-who/

WHO är säkerligen korrupt, och Fauchi är ivrig på-hejare av gain of research-forskning, som bl.a bedrivs i labbet i Wuhan. WHO borde absolut ha stått upp mot kineserna redan innan läckan, och framförallt efter. Men den största skuldbördan bör ligga på CCP. Lite otäckt om framtiden består av ett ökande tå-tassande inför kommunist-diktaturen, i takt med att deras ekonomi växer. Vidrigt!
Citera
2021-06-02, 20:30
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Man är ju knappast den rädda om man inte vaccinerar sig. Covid är ju livsfarligt, eller var det inte så? Då kan man ju inte vara särskilt rädd om man inte tar sprutan.

Definiera livsfarligt.

I min ålder är Covid-19 inte speciellt farligt. Det enda trista verkar vara att man kan sabba luktsinnet.

Vaccin tar jag för att kunna umgås med äldre släkt och för att få stopp på pandemin.

Du får ta ett steg tillbaka och titta på helheten, inte bara tänka på dig själv.
Citera
2021-06-02, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Definiera livsfarligt.

I min ålder är Covid-19 inte speciellt farligt. Det enda trista verkar vara att man kan sabba luktsinnet.

Vaccin tar jag för att kunna umgås med äldre släkt och för att få stopp på pandemin.

Du får ta ett steg tillbaka och titta på helheten, inte bara tänka på dig själv.

Ser det som en bonus att slippa umgås med släkten. De är inte så oroliga för vi brukar inte flåsa på varandra annars heller, men jag passar på att signalera min enorma godhet och håller mig undan. Ibland åker jag förbi med dubbla munskydd, efter att ha duschat i sprit. Naturligtvis berättar jag om det på Fantasiboken och Twitter. Tror jag ska börja köra samma med influensan om den kommer tillbaka. Det kan ju kanske uppfattas som lite hyckleri annars....
Citera
2021-06-02, 21:01
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det vet jag, men det var inte det Lady Sweden menade (tror jag).
Precis.

Det är som Nurse säger, men det jag tog upp var att det även är spikproteinet som gör att patienten blir sjuk av infektionen. Givetvis kan där även finnas fler faktorer som gör patienten sjuk, men någon sådan information känner jag inte till.

Sedan påtalade jag att detta antagligen är ännu ett skydd vaccin kan ge, men att vaccin skulle ge detta skydd är min spekulation (vilken jag iof anser relativt välgrundad).
Citera
2021-06-02, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Precis.

Det är som Nurse säger, men det jag tog upp var att det även är spikproteinet som gör att patienten blir sjuk av infektionen. Givetvis kan där även finnas fler faktorer som gör patienten sjuk, men någon sådan information känner jag inte till.

Sedan påtalade jag att detta antagligen är ännu ett skydd vaccin kan ge, men att vaccin skulle ge detta skydd är min spekulation (vilken jag iof anser relativt välgrundad).
Det där är inget jag läst eller hört men den här sjukdomen är såpass oberäknelig att det kan vara plausibelt att själva spiken förvärrar sjukdomen.
Citera
2021-06-02, 21:38
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
WHO är säkerligen korrupt, och Fauchi är ivrig på-hejare av gain of research-forskning, som bl.a bedrivs i labbet i Wuhan. WHO borde absolut ha stått upp mot kineserna redan innan läckan, och framförallt efter. Men den största skuldbördan bör ligga på CCP. Lite otäckt om framtiden består av ett ökande tå-tassande inför kommunist-diktaturen, i takt med att deras ekonomi växer. Vidrigt!

USA var ju med o finansierade forskningen i Wuhan. Så är ju ett delat ansvar vilket förklarar mörkläggningen.

Bidens 90 dagar är bara förhalning så vi ska inte förvänta oss nåt agerande från USAs sida.
Citera
2021-06-02, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ja ungefär så fungerar det. Det där är också en av anledningarna till att vissa patienter drabbas så svårt av covid; Det är de som drabbas av sepsis som blir riktigt sjuka medan de som inte får det har en ganska mild sjukdomsepisod.

Då kan man fundera kring fallet Björn 57, Stockholm som dog i hemmet påväg att hämta en matkasse från sin dotter.
Han sökte akut och undersöktes i hemmet av ambulanspersonal men visade inga objektiva fynd på svår covid.
Ändå dog han plötsligt några dagar senare.
Ett antal personer har dött i hemmet med covid och man kan säkert misstänka viral sepsis.
Citera
2021-06-02, 21:43
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Det där är inget jag läst eller hört men den här sjukdomen är såpass oberäknelig att det kan vara plausibelt att själva spiken förvärrar sjukdomen.

Enl Pierre Kory är det spikproteinet som orsakar sjukdomen. Det är väl därför vacciner orsakar liknande inflammationer som covid19.

I podcasten jag länkade tidigare så förklarar han detta.
Citera
2021-06-02, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Då kan man fundera kring fallet Björn 57, Stockholm som dog i hemmet påväg att hämta en matkasse från sin dotter.
Han sökte akut och undersöktes i hemmet av ambulanspersonal men visade inga objektiva fynd på svår covid.
Ändå dog han plötsligt några dagar senare.
Ett antal personer har dött i hemmet med covid och man kan säkert misstänka viral sepsis.
Ja sepsis kan ha ett väldigt snabbt förlopp.
Citera
2021-06-02, 21:56
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
https://www.ahajournals.org/doi/10.1161/CIRCRESAHA.121.318902

Det förklarar en hel del.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in