2021-06-02, 19:38
Medlem
I am willing to burn in hell for saying that I don't think the term "poetic justice" is strong enough to cover this:
Rick Wiles, a right-wing Christian talk show host and anti-vaxxer has been hospitalised with Covid-19 after saying vaccines would wipe out “stupid people”.

Less than a month ago, Mr Wiles said he would never get vaccinated. His website, TruNews, announced over the weekend that had been infected and taken to hospital where he had been given oxygen. The announcement was reported by Right Wing Watch.
https://www.msn.com/en-gb/news/world/anti-vaxxer-hospitalised-with-covid-after-saying-vaccines-would-wipe-out-stupid-people/ar-AAKBKJw
Citera
2021-06-02, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
De flesta som drabbas av post-covid tycks vara de som inte fruktat sjukdomen och därför blivit smittade pga de slarvat med smittskyddet. Risken är ju att sabbade lungor aldrig blir återställda. Mycket talar tyvärr för det.
Nej inte mkt som talar för det, som tur är. Det är väldigt osannolikt, även om du inkluderar individer som lider av hälsoångest i statistiken.
Citera
2021-06-02, 19:40
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Spiken binder till cellen och när viruset väl "fastnat" kan den ta sig in i cellen. Detta gör att virus kan börja föröka sig, inne i denna cell. Om virus inte lyckas ta sig in i en cell kan det inte föröka sig.

Går denna förökning fortare än immunförsvaret hinner med att neutralisera viruspartiklarna blir man sjuk.

Det vet jag, men det var inte det Lady Sweden menade (tror jag).
Citera
2021-06-02, 19:41
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brandskatt
I am willing to burn in hell for saying that I don't think the term "poetic justice" is strong enough to cover this:
Rick Wiles, a right-wing Christian talk show host and anti-vaxxer has been hospitalised with Covid-19 after saying vaccines would wipe out “stupid people”.

Less than a month ago, Mr Wiles said he would never get vaccinated. His website, TruNews, announced over the weekend that had been infected and taken to hospital where he had been given oxygen. The announcement was reported by Right Wing Watch.
https://www.msn.com/en-gb/news/world/anti-vaxxer-hospitalised-with-covid-after-saying-vaccines-would-wipe-out-stupid-people/ar-AAKBKJw

Lite roligt var det i alla fall!
Citera
2021-06-02, 19:42
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
"Dr. Anthony Fauci is calling it: mRNA COVID-19 vaccines can provide people with better protection against new viral variants than a prior coronavirus infection alone can."

"Vaccines are highly efficacious," Fauci concluded. "They are better than the traditional response you get from natural infection."

https://www.businessinsider.com/fauci-why-covid-vaccines-work-better-than-natural-infection-alone-2021-5
Här är den studie som Mr. Fauci hänvisar till gällande specifikt "boostat försvar i T- eller";

https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.04.25.21256049v1

Jag förstår varför det tog stopp där.
Citera
2021-06-02, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det vet jag, men det var inte det Lady Sweden menade (tror jag).
OK. Då missförstod jag alltihop, kanske .
Citera
2021-06-02, 19:43
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
SARS-CoV-2 kan bara infektera endotelceller med ACE-2 receptorer oavsett var dessa celler finns i kroppen.

Jo, men det är väl väldigt sällan patienter utan lungpåverkan drabbas av blodproppar, och dör av dem?
Citera
2021-06-02, 19:45
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
"Dr. Anthony Fauci is calling it: mRNA COVID-19 vaccines can provide people with better protection against new viral variants than a prior coronavirus infection alone can."

"Vaccines are highly efficacious," Fauci concluded. "They are better than the traditional response you get from natural infection."

https://www.businessinsider.com/fauci-why-covid-vaccines-work-better-than-natural-infection-alone-2021-5

Yes, but Fauci WOULD say that.
Citera
2021-06-02, 19:47
Medlem
Citat:
Jo, men det är väl väldigt sällan patienter utan lungpåverkan drabbas av blodproppar, och dör av dem?
Jag skulle tro att det bara är hos de patienter där det uppstått en viral sepsis som blodproppar förekommer. Dvs där virus tagit sig ut i blodbanan. Och ja, oftast sker det just i lungorna - i alveolerna närmare bestämt - där vävnaderna är mycket tunna mot blodbanan vilket gör det enkelt för virus att ta sig ut i blodomloppet.

Virus och vävnadstrasor bildar då ofta proppar i kroppen. I värsta fall med organsvikt som följd.
Citera
2021-06-02, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KreugerGuld
Har du källa på det? Att vaccinet fungerar? Eller var det ivermectins du menade?

IVM fungerar, tyder på runt 100% profylaktiskt.
Vaccin är väl runt 70%, som rysk roulett om du är gammal.

Botade mig och kärringen 24h efter POS test, men en gubbe gör ju ingen statistik.
Fick bränna i skinnet, så inget jag skulle vilja tanka året runt, men med POS test så var det ju nobrainer.
Citera
2021-06-02, 19:54
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Jag skulle tro att det bara är hos de patienter där det uppstått en viral sepsis som blodproppar förekommer. Dvs där virus tagit sig ut i blodbanan. Och ja, oftast sker det just i lungorna - i alveolerna närmare bestämt - där vävnaderna är mycket tunna mot blodbanan vilket gör det enkelt för virus att ta sig ut i blodomloppet.

Virus och vävnadstrasor bildar då ofta proppar i kroppen. I värsta fall med organsvikt som följd.

Ja, hur skulle man annars få in dem i blodomloppet... om man inte tar ett traditionellt vaccin där de inte är riktigt avdödade, förstås. Men sådana vacciner har vi ju inte i Sverige. Från tarmen kan de knappast tas upp (om man skulle ha ätit något med virus på) - vid det laget är de upplösta av magsaften.

Ja, jag tänker, att tar de sig ut i blodbanan, så kan de binda till celler i endotelet i blodådrorna, och då gräver de väl in sig där, så att det blir en ojämn, ruggad yta, och då är det lättare för grejsimojs att fastna där. Voilà - blodpropp.
Citera
2021-06-02, 19:59
Medlem
Citat:
Ja, hur skulle man annars få in dem i blodomloppet... om man inte tar ett traditionellt vaccin där de inte är riktigt avdödade, förstås. Men sådana vacciner har vi ju inte i Sverige. Från tarmen kan de knappast tas upp (om man skulle ha ätit något med virus på) - vid det laget är de upplösta av magsaften.

Ja, jag tänker, att tar de sig ut i blodbanan, så kan de binda till celler i endotelet i blodådrorna, och då gräver de väl in sig där, så att det blir en ojämn, ruggad yta, och då är det lättare för grejsimojs att fastna där. Voilà - blodpropp.
Ja ungefär så fungerar det. Det där är också en av anledningarna till att vissa patienter drabbas så svårt av covid; Det är de som drabbas av sepsis som blir riktigt sjuka medan de som inte får det har en ganska mild sjukdomsepisod.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in