2020-09-09, 14:42
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Sveriges rikes lag , domstolarna.

Hur ska då polisen visa att det är Sveriges rikes lag och domstolarna som bestämmer?
Citera
2020-09-09, 15:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Hur ska då polisen visa att det är Sveriges rikes lag och domstolarna som bestämmer?
Ja den frågan är väldigt enormt laddad , men för att visa verkligheten och sanningen så är det enda alternativet att göra som Tjeckien. De som oftast kommer hit , är starkt indoktrinerade i muslimskt troende.
Sverige är ett kristet land. Där är där som problemet ligger. Tyvärr är det så.

Tjeckien tar inte emot en enda muslimskt troende.

Ursäkta att det är inblandat religion i tråden , men du frågade. Vill du fortsätta diskutera religion så skicka det i PM.
så kan jag förklara djupare.
Citera
2020-09-09, 16:18
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Ja den frågan är väldigt enormt laddad , men för att visa verkligheten och sanningen så är det enda alternativet att göra som Tjeckien. De som oftast kommer hit , är starkt indoktrinerade i muslimskt troende.
Sverige är ett kristet land. Där är där som problemet ligger. Tyvärr är det så.

Tjeckien tar inte emot en enda muslimskt troende.

Ursäkta att det är inblandat religion i tråden , men du frågade. Vill du fortsätta diskutera religion så skicka det i PM.
så kan jag förklara djupare.

Nu skrev du igen och osammanhängande inlägg som inte innehöll något svar på min fråga.
Citera
2020-09-09, 22:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Nu skrev du igen och osammanhängande inlägg som inte innehöll något svar på min fråga.
Då är det så att du inte förstår vad jag skriver.
För att göra det ännu lättare för dig så behöver polisen få mer behörighet utifrån arbetsuppgiften de ställs inför.
I dagens läge får ju inte polisen utöva den makt de ska kunna visa pga den vridna synen på att "GM" då riktar en polisanmälan mot polisen. Jag tycker faktiskt att arbetar man inom rättsväsendet.. ska man ha immunitet mot anklagelser. Där ligger också ett stort problem i det nuvarande svenska rätts systemet.
Grovt kriminella ska enligt min mening inte ha rätt att kunna försvara sig , inte ens med hjälp av advokat.

Advokater ska sköta enklare uppgifter utanför det grova kriminella handlingarna så att polisen inom grova brott får den nyckeln som krävs för att utföra ett fullgott resultat.

Det är inget fel på Sveriges Rikes Lag, utan på "ögonen" som försöker rundgå lagarna genom fint uttryckta ord och emotsägelser.
Senast redigerad av Massonite 2020-09-09 kl. 22:18.
Citera
2020-09-10, 22:45
Medlem
Prinsessbakelses avatar
Som jag ser det kommer den här typen av problem inte lösa sig. Eller i varje fall inte inom någon överskådlig framtid. Det känns som att svenska lagar i mångt och mycket är utformade efter en befolkning som faktiskt respekterar poliskåren och övrig ordningsmakt.

Att kalla på människor i den omedelbara bekantskapskretsen när den här typen av knipor uppstår faller sig inte naturligt för svensken. Även om svensken hade gjort det hade förmodligen ändå ingen kommit till undsättning. Våra lagar har inte hunnit anpassa sig efter det samhälle som vuxit fram i takt med den svenska invandringspolitikens frammarsch.

Min gissning är att svensk poliskår egentligen inte är speciellt förtjust i att den här typen av videoklipp sipprar ut offentligt då det visar prov på brister och svagheter. Men det kanske är ett medvetet drag och ett rop på hjälp? Den stora frågan är dock om det verkligen kommer hjälpa. Förmodligen inte.
Senast redigerad av Prinsessbakelse 2020-09-10 kl. 22:56.
Citera
2021-02-24, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tombauhaupda
verkans eld i huvudet,det fungerar alltid på kaosmänniskor
Verkanseld i huvudet blir för uppenbart, bättre skjuta mot ballen.
Senast redigerad av badger67 2021-02-24 kl. 21:04. Anledning: Felstavat
Citera
2021-05-29, 23:21
Medlem
Behöver inte göra någon ny tråd men.

https://twitter.com/Ivarpi/status/1398215890647371782

Ta fram skämskudde
Citera
2021-05-30, 01:37
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinsessbakelse
Som jag ser det kommer den här typen av problem inte lösa sig. Eller i varje fall inte inom någon överskådlig framtid. Det känns som att svenska lagar i mångt och mycket är utformade efter en befolkning som faktiskt respekterar poliskåren och övrig ordningsmakt.

Att kalla på människor i den omedelbara bekantskapskretsen när den här typen av knipor uppstår faller sig inte naturligt för svensken. Även om svensken hade gjort det hade förmodligen ändå ingen kommit till undsättning. Våra lagar har inte hunnit anpassa sig efter det samhälle som vuxit fram i takt med den svenska invandringspolitikens frammarsch.

Min gissning är att svensk poliskår egentligen inte är speciellt förtjust i att den här typen av videoklipp sipprar ut offentligt då det visar prov på brister och svagheter. Men det kanske är ett medvetet drag och ett rop på hjälp? Den stora frågan är dock om det verkligen kommer hjälpa. Förmodligen inte.
Först måste landet krascha, och det kommer det göra. 100 % säkert.
Citera
2021-05-30, 14:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Polisen försvarar ju samhällsutvecklingen och massinvandringen, så jag antar att man vill ha det så här och tycker det är bra. Polisen ser alla brottsoffer, alla svenska offer för rasistiskt invandrarvåld, rån, förnedring, våldtäkter, gruppvåldtäkter, tortyr, folk som blir pissade på, folk som blir pissade i munnen osv osv. Polisen protesterar aldrig högljutt mot rådande politik, tvärtom agerar man ständigt orättvist mot alla som faktiskt protesterar mot makten, då trakasseras man av polisen i Sverige.

Så jag anser mig ha fog för att påstå att polisen har valt den här utvecklingen själva och uppenbarligen uppskattar den tillräckligt för att den ska fortsätta att förvärras och förvärras och förvärras, för det är vad problemen med massinvandringen från mellanöstern och afrika kommer göra. Man kan inte ta hit miljoner med helt andra sätt att bete sig och tro att det kan fungera ens hyggligt bra. För det gör det inte.

Nej det stämmer inte riktigt. Däremot är det sant att dom aldrig protesterar högljutt för gör man det så får man problem, blir omplacerad av sin arbetsgivare, utestängs från alla karriärmöjligheter, placeras på nån hittepåtjänst, utestängs från alla löneförhöjningar....osv osv.

Invällningen är det väl politiker som i sann sosseanda predikat för att vi ska " öppna våra hjärtan" vi hittar orsaken till? Dessa politiker har vi i svenska folket röstat på.

Således måste vi alla ta vårat ansvar, vänd vänsterblivna/sossepacket och miljömupparna ryggen. Rösta om, rösta rätt!
Citera
2021-05-30, 15:40
Medlem
Utvisning samt återkallande av uppehållstillstånd/medborgarskap. Lämnar inte de frivilligt/landet tar inte emot, lås in på vatten och bröd & banna landet från U-hjälp tills det har tänkt om.
Citera
2021-06-02, 13:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BuckAdams
Nej det stämmer inte riktigt. Däremot är det sant att dom aldrig protesterar högljutt för gör man det så får man problem, blir omplacerad av sin arbetsgivare, utestängs från alla karriärmöjligheter, placeras på nån hittepåtjänst, utestängs från alla löneförhöjningar....osv osv.

Invällningen är det väl politiker som i sann sosseanda predikat för att vi ska " öppna våra hjärtan" vi hittar orsaken till? Dessa politiker har vi i svenska folket röstat på.

Således måste vi alla ta vårat ansvar, vänd vänsterblivna/sossepacket och miljömupparna ryggen. Rösta om, rösta rätt!

Man kan ju börja anonymt. Om sedan tusentals poliser står för det med sitt namn samtidigt så kan inte arbetsgivaren eller regeringen straffa någon på något sätt. Poliserna ser ju hur det ser ut i ghettona, svenska brottsoffer utsatta för förnedringsrån och gruppvåldtäkter. Det är skamligt att man är så passiva och inte protesterar på något som helst sätt utan bara jamsar med. Man måste tala klarspråk och säga som det är, tänk på era barn och barnbarn och vilket Sverige dom ska få!
Citera
2021-06-02, 20:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Man kan ju börja anonymt. Om sedan tusentals poliser står för det med sitt namn samtidigt så kan inte arbetsgivaren eller regeringen straffa någon på något sätt. Poliserna ser ju hur det ser ut i ghettona, svenska brottsoffer utsatta för förnedringsrån och gruppvåldtäkter. Det är skamligt att man är så passiva och inte protesterar på något som helst sätt utan bara jamsar med. Man måste tala klarspråk och säga som det är, tänk på era barn och barnbarn och vilket Sverige dom ska få!

Sant, men någon ska ju bli den förste, den som riskerar sin karriär och i värsta fall sitt leverbröd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in