2020-11-11, 10:16
Medlem
Il.Malizias avatar
De här husen är verkligen gräsliga. Jag fick en chock när jag körde av Solnaavfarten mot Solna Station nyligen för första gången på länge.
Ser ut som en Jawa Sandcrawler från Star Wars.
https://en.wikipedia.org/wiki/Sandcrawler
Citera
2020-11-16, 14:42
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoRagrets1
Jag har också tittat på dessa lgh hur har det gått för er andra, har ni lyckats boka?

Fick lägenheten jag ville ha till slut Dock några våningar högre upp än önskat, så fick hosta upp lite mer pengar än jag egentligen ville men men, nöjd allt som allt.
Citera
2021-04-10, 09:31
Medlem
Hur har det gått för er folket? Jag lyckades boka en 50kvm utan balkong på den "mörka" sidan! Vån. 2 var det tror jag om man räknar billia som vån 0!

Jag tycker området är jättefint med tanke på företagen i närheten, Hagaparken och väldigt nära till stan! Kanske 10 min med elcykel!

Priserna kan man säga att var bra på första round:en. Nu får vi se hur det blir med Etap 2 med tanke på att priserna har gått UPP nyss!

Om jag får ihop tiden så kommer jag öppna en riktigt bra Pizzeria och fixa superfoodsallads till folket!

Själv jobbar jag som projektledare och Global Marketing Manager på The Swedish Apaches:

https://open.spotify.com/artist/2ZcVEf1g7QRlx2MR9ObfXR?si=aHRGsjhMS2em5pNQSJYJPA

FN
Citera
2021-06-02, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
För mig är det i stort sett perfekt. Det är väldigt nära stan, typ så nära stan man kan komma utan att vara i stan, lägre kommunalskatt 29 istället för 32, jobbet är i närheten så slipper ta bilen då jag kan åka med elsparkcykel istället typ 15 minuter och säkert något liknande kommunalt istället för ca 55 minuter som jag har idag... och 2,5'orna de har passar perfekt. 50 kvm så det är inte så stort, men absolut inte litet heller. Har tjej men kommer bo själv ett bra tag till och sen längre fram när en C0w jr kommer till till världen så kan det rummet användas till barnet. Nu ska det vara ett gamingrum Men ja, allt som allt känns väldigt framtidssäkert.

Har väntat på samtal hela jävla dagen, men inte fått något. Har följt försäljningen på nätet och tycker de har varit väldigt sega, de har bara sålt 16 lgh på hela dagen. Sen verkar det som att många försöker ringa dem för att tränga sig i kön, fick nyss ett mail där de skriver att mäklarna kan inte ta emot samtal då de fokuserar på att ringa de som anmält sig i turordning, det går inte att tränga sig i kön osv... Men iallafall, såg att de flesta har köpt de mindre lägenheterna nu, så de jag vill ha finns de allra flesta kvar. Hoppas på samtal imorgon då.

Detta är nog det mest attraktivaste med Solna egentligen, vill man jobba på kontor så är det ju stor chans att man jobbar just i Solna, väldigt mycket verksamhet som antingen redan ligger där eller som kommer flytta dit.
Citera
2021-06-02, 19:46
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
För mig är det i stort sett perfekt. Det är väldigt nära stan, typ så nära stan man kan komma utan att vara i stan, lägre kommunalskatt 29 istället för 32.

Stockholm har skattetabell 30, inte 32.

Tjänar man 35000 kr brutto så får man ut ca 150 kr mer per månad i Solna jämfört med Stockholm. Visst, det är ju pengar det också...
Citera
2021-06-20, 19:52
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Stockholm har skattetabell 30, inte 32.

Tjänar man 35000 kr brutto så får man ut ca 150 kr mer per månad i Solna jämfört med Stockholm. Visst, det är ju pengar det också...

Frågan är varifrån du fick för dig att jag bor i Stockholms kommun?
Citera
2021-06-22, 11:01
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Frågan är varifrån du fick för dig att jag bor i Stockholms kommun?

Din formulering med ”lägre kommunalskatt, 29 istället för 32” som en bisats till huvudsatsen ”Väldigt nära stan, så nära stan man kan komma utan vara i stan” tyder på att du jämförde Solna med Stockholms stad.
Citera
2021-06-28, 07:00
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Din formulering med ”lägre kommunalskatt, 29 istället för 32” som en bisats till huvudsatsen ”Väldigt nära stan, så nära stan man kan komma utan vara i stan” tyder på att du jämförde Solna med Stockholms stad.

Nej och nej. Jag utgår naturligtvis från mig själv och jag har som jag skrev 32 i kommunalskatt, så det tyder på att jag inte bort i Stockholms kommun. Och jag ska flytta till Haga Norra, som är i Solna, och det är att vara så nära stan man kan komma utan att vara i stan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in