2021-06-02, 17:39
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coysman
Og i kjent stil dropper dere (TomSkyldigSiden) det siste, og kanskje mest sannsynlige. Muligens har de fått så mange krenkende og idiotiske spørsmål som de har svart på x antall ganger som til slutt sier. Dette gidder jeg ikke mer.

Avhører: Gikk mamma under kallenavnet Nullet innad i familien?

Barn: Hæ? Æh, nei selvsagt ikke. Hvor i all verden har du det fra?

Avhører: Var det pappa som instruerte dere om å bruke dette navnet?

Barn: Serr????

Avhører: Var det mye krangling om penger hjemme når dere bodde der? Var det under slike diskusjoner pappa brukte navnet Nullet?

Barn: Altså, nå får du jammen med skjerp.....

Avhører: Svar på spørsmålet....

Osv osv...
Gratulerer, var dette virkelig det beste du greide å tilføre denne tråden? Tror du virkelig avhør anno 2018-19 foregår på denne måten? Da er det dessverre ikke mye håp. I denne saken er det brukt de beste avhørerne i landet, og eksperter har trolig sittet og fulgt med på bakrommet, så sånne fantasier blir jo bare latterlige.
Citera
2021-06-02, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Hadde egentlig vært interresant å høre hva AEH syns om behandlingen av hennes mann, hennes barn og barnebarn i denne saken.
Hvem mener du har lekket informasjon til media.
Citera
2021-06-02, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Så alt som er merkelig i saken dreier seg altså bare om forsnakkelser? Så enkelt er det nok ikke.

Pistolhistorien er detaljert og ligner ikke akkurat på noe som bare glipper ut av en.
Det gjør ei heller badekarhistorien, eller alt det andre som har kommet frem av historier og forklaringer.

Under avhør har TH hatt god tid og anledning til å forklare seg. Helt fritt. Underveis har han fått spørsmål slik at han kan utdype. Han har fått flere muligheter til å kunne gjenfortelle det han tidligere har fortalt. I tillegg har han sittet i ro og mak hjemme eller på kontoret og forfattet sine egne detaljerte notater som er sendt på e-post til politiet. TH har med andre ord hatt mange muligheter til å rette opp eventuelle forsnakkelser eller forglemmelser, men det er ikke gjort og han nekter å forklare seg.

Mange av historiene hans handler om å mistenkeliggjøre andre. TH har mistenkeliggjort en rekke personer - både sentrale vitner, forretningsforbindelser og andre. Er det noen som har mistenkeliggjort uskyldige i saken så er det kanskje TH som har noe å svare for?

Det var ikke akkurat det jeg mente. Hvis TH er skyldig så mener jeg det er utrolig at han ikke har forsnakket seg og avslørt at det er han som står bak planleggingen eller gjennomføringen av bortføringen og drapet. Hvis historiene han har fortalt er løgner som han plutselig drar opp av hatten, så bør det også være en stor fare for å avsløre seg selv.

Jeg synes det ser ut som TH faktisk har grublet i time etter time over hva som kan være løsningen på saken, uten å tenke så mye over konsekvensene av dette. For en som er skyldig, tenker jeg det ville være mest naturlig å holde hodet lavt.
Citera
2021-06-02, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det har ikke fremkommet at barna ikke svarte på spørsmål om foreldrenes seksualliv. Derimot har den ene datteren gitt uttrykk for at hun syntes at slike spørsmål var merkelig å stille til barna. Det er jo ikke alle som vet så mye om foreldrenes seksualliv, selv om de fleste etterhvert skjønner at foreldrene har hatt et sådan.
Det er heller ikke der fokuset ligger når man tror at mamma er kidnappet, så jeg forstår godt frustrasjonen.
Hvis politiet møter en slik frustrasjon med arroganse og selvopptatthet, så fortjener de å få passet sitt påskrevet.

Du har jo selv vært ekstremt fiksert på sexlivet til ekteparet så hva er poenget?
Citera
2021-06-02, 18:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Du har jo selv vært ekstremt fiksert på sexlivet til ekteparet så hva er poenget?
Det der må du forklare litt nærmere.
Citera
2021-06-02, 18:21
Medlem
Citat:
Det der må du forklare litt nærmere.

Du har jo terpet på at AE var utro, så da er det ikke rart om politiet spør barna om det samme.

Utenomekteskapelig sex.
Citera
2021-06-02, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Gratulerer, var dette virkelig det beste du greide å tilføre denne tråden? Tror du virkelig avhør anno 2018-19 foregår på denne måten? Da er det dessverre ikke mye håp. I denne saken er det brukt de beste avhørerne i landet, og eksperter har trolig sittet og fulgt med på bakrommet, så sånne fantasier blir jo bare latterlige.
Ja og enda være. Eller tror du dette er filmtriks ?

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/EWOOMl/politimann-tok-halsgrep-paa-qadar-24-i-avhoer-han-mener-han-ikke-gikk-for-langt

Jeg hadde ikke tørt å snakke med noen politimann.
Citera
2021-06-02, 18:44
Avslutad
Citat:
Du har jo terpet på at AE var utro, så da er det ikke rart om politiet spør barna om det samme.

Utenomekteskapelig sex.
Det er ikke noe nytt ved dine ville tolkninger av mine kommentarer. Og at jeg skulle være ekstremt fiksert på Hagen-ekteparets sexliv, er intet unntak.

Men det er nå engang slik at det også er forskjell på hva politiet spør om i avhør, og hva jeg diskuterer her i tråden, men selv det var ikke poenget.

Poenget med mine svar på innleggen sitert og lenket til nedenfor, var at det ikke finnes grunnlag for å påstå at barna ikke har svart på spørsmål som har blitt stilt dem i avhør, ang familieforhold, konflikter og foreldrenes seksualliv.

Mitt svar hang sammen med dette:

(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

Citat:
Både TH og barna har allerede vært i mange avhør. De har forklart seg om familieforhold og konflikter. Barna har til og med fått spørsmål om foreldrenes seksualliv.
Situasjonen er vel heller slik at TH har vært, etter politiets mening, litt for ivrig med å fortelle hva han tenker om saken.
Resultatet av dette har gjort at SH og barnas bistandsadvokat har rådet dem til å nekte flere avhør.
AEHs bistandsadvokat er heller ikke fornøyd med hvordan saken har lekket ut i media. Han mener at hans klient/AEH neppe ville satt pris på, at slike private opplysninger har blitt offentliggjort.
Mye av det som kommer frem er ikke bekreftet, og må derfor bare vurderes som rykter, og det gagner heller ikke etterforskningen. Tvert imot stempler det både offer, pårørende og politiet på en uverdig måte.
Politiet har ikke sterke bevis mot noen som helst i denne saken, og der ligger grunnlaget for hvorfor det er så viktig med en advokat som ivaretar rettsikkerheten vår.

Og videre dette:

Citat:
Det har ikke fremkommet at barna ikke svarte på spørsmål om foreldrenes seksualliv. Derimot har den ene datteren gitt uttrykk for at hun syntes at slike spørsmål var merkelig å stille til barna. Det er jo ikke alle som vet så mye om foreldrenes seksualliv, selv om de fleste etterhvert skjønner at foreldrene har hatt et sådan.
Det er heller ikke der fokuset ligger når man tror at mamma er kidnappet, så jeg forstår godt frustrasjonen.
Hvis politiet møter en slik frustrasjon med arroganse og selvopptatthet, så fortjener de å få passet sitt påskrevet.

(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31
Citera
2021-06-02, 18:45
Medlem
GG99Slayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Ja og enda være. Eller tror du dette er filmtriks ?

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/EWOOMl/politimann-tok-halsgrep-paa-qadar-24-i-avhoer-han-mener-han-ikke-gikk-for-langt

Jeg hadde ikke tørt å snakke med noen politimann.

troll
Citera
2021-06-02, 18:48
Medlem
Citat:
Det er ikke noe nytt ved dine ville tolkninger av mine kommentarer. Og at jeg skulle være ekstremt fiksert på Hagen-ekteparets sexliv, er intet unntak.

Men det er nå engang slik at det også er forskjell på hva politiet spør om i avhør, og hva jeg diskuterer her i tråden, men selv det var ikke poenget.

Poenget med mine svar på innleggen sitert og lenket til nedenfor, var at det ikke finnes grunnlag for å påstå at barna ikke har svart på spørsmål som har blitt stilt dem i avhør, ang familieforhold, konflikter og foreldrenes seksualliv.

Mitt svar hang sammen med dette:

Og videre dette:

Barna vil jo ikke la seg avhøre så det er nok sterkt begrenset hva de har bidratt med.

Man behøver ikke akkurat være noe geni for å skjønne det.
Citera
2021-06-02, 18:58
Avslutad
Citat:
Barna vil jo ikke la seg avhøre så det er nok sterkt begrenset hva de har bidratt med.

Man behøver ikke akkurat være noe geni for å skjønne det.
De hadde allerede vært i mange avhør, før dialogen ble brutt. Politiet burde vært mer opptatt av å holde et godt samarbeidsklima. Det er politiet som er den profesjonelle parten.
Citera
2021-06-02, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miyazaki
Siden du nå har lest hele boken og finner det kritikkverdig at ingen «nedlater seg» til å tale TH’s sak så regner jeg med at du kommer med er lengre innlegg om nettopp dette snart?

Gleder meg
Jeg henvendte meg til de skråsikre i denne tråden, uavhengig av hva som er kommet frem i den nye boken.
De har ikke benyttet anledningen til å svare. Jeg har allerede lånt bort boken, men kan eventuelt komme tilbake til dette senere. I mellomtiden kan du jo se denne snutten, hvis du ikke allerede har sett den. Der går det jo frem, at det fortsatt er mye vi ikke har fått svar på.
Lite sammendrag fra 23:00.
https://www.youtube.com/watch?v=cYW-EFAuDhY
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in