2021-06-02, 17:48
Medlem
KreugerGulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neurowipe
Börjar bli riktigt pinsamt och extremt obekvämt nu att fortsätta att förneka att det fungerar, och fungerar bra.
Har du källa på det? Att vaccinet fungerar? Eller var det ivermectins du menade?
Senast redigerad av KreugerGuld 2021-06-02 kl. 17:51.
Citera
2021-06-02, 17:50
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det verkar som att det inte finns konsensus om detta. Vi får väl vänta och se...
Håller med där.

Det hela beror på hur spiken fäster mer exakt, och exakt hur cellernas tillverkade spik ser ut.
Citera
2021-06-02, 17:51
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Nej, det gör man inte, men det beror på att covid inte är någon influensa. Jag tror inte att det är någon bluff. Det vore totalt osannolikt att så många drabbats av något som skulle vara en bluff. Sen vet jag flera personer som inte skulle bluffa om något sådant här.

Vissa har svårt att acceptera sjukdomar som varar lite längre. I värsta fall kan man bli sjuk och svag i några månader efter man insjuknat i covid, men det betyder inte att man inte kan bli helt återställd. Vissa har gormat om långcovid sedan pandemin start i princip. Påminner mkt om den diffusa sjukdomen fibromyalgi.

Och när vissa är drabbade så vill de dra andra i sin misär och stänga ner hela jorden. Jag säger nej tack. Det är illa som det är.
Citera
2021-06-02, 17:53
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Vissa har svårt att acceptera sjukdomar som varar lite längre. I värsta fall kan man bli sjuk och svag i några månader efter man insjuknat i covid, men det betyder inte att man inte kan bli helt återställd. Vissa har gormat om långcovid sedan pandemin start i princip. Påminner mkt om den diffusa sjukdomen fibromyalgi.

Och när vissa är drabbade så vill de dra andra i sin misär och stänga ner hela jorden. Jag säger nej tack. Det är illa som det är.

De flesta som drabbas av post-covid tycks vara de som inte fruktat sjukdomen och därför blivit smittade pga de slarvat med smittskyddet. Risken är ju att sabbade lungor aldrig blir återställda. Mycket talar tyvärr för det.
Citera
2021-06-02, 18:01
Medlem
Citat:
HUR fungerar den mekanismen då? Jag tror att du inte har en susning om vad du pratar om.
Spiken binder till cellen och när viruset väl "fastnat" kan den ta sig in i cellen. Detta gör att virus kan börja föröka sig, inne i denna cell. Om virus inte lyckas ta sig in i en cell kan det inte föröka sig.

Går denna förökning fortare än immunförsvaret hinner med att neutralisera viruspartiklarna blir man sjuk.
Citera
2021-06-02, 18:14
Medlem
Citat:
Fast jag undrar om det där är etablerad forskning. I Sverige har väl ingen expert - varken på FHM eller någon annanstans - sagt att det I FÖRSTA HAND är en sjukdom som går på endotelet i blodkärlen??? Det har hela tiden sagts att det i första hand är en lungsjukdom och att man ska vara uppmärksam på symptom från luftvägarna. Det är ju även andningen de flesta (alla?) covidpatienter behöver hjälp med på IVA.
SARS-CoV-2 kan bara infektera endotelceller med ACE-2 receptorer oavsett var dessa celler finns i kroppen.
Senast redigerad av NurseRatched 2021-06-02 kl. 18:15. Anledning: Förtydligande.
Citera
2021-06-02, 18:14
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
De flesta som drabbas av post-covid tycks vara de som inte fruktat sjukdomen och därför blivit smittade pga de slarvat med smittskyddet. Risken är ju att sabbade lungor aldrig blir återställda. Mycket talar tyvärr för det.

Slarvat och slarvat. Jag vet många som absolut inte velat ha detta virus som varit proffs på smittskydd och använt mkt munskydd, som ändå blivit smittade.

De flesta blir helt återställda som tur är.
Citera
2021-06-02, 18:17
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Slarvat och slarvat. Jag vet många som absolut inte velat ha detta virus som varit proffs på smittskydd och använt mkt munskydd, som ändå blivit smittade.

De flesta blir helt återställda som tur är.
Mängden virus man får i sig vid smittotillfället brukar bidra till hur sjuk man blir, åtminstone vid virusinfektioner i allmänhet.
Citera
2021-06-02, 18:21
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
SARS-CoV-2 kan bara infektera endotelceller med ACE-2 receptorer oavsett var dessa celler finns i kroppen.
Jag bidrar med länk till det;

https://www.asbmb.org/asbmb-today/science/051620/what-is-the-ace2-receptor
Citera
2021-06-02, 19:06
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neurowipe
Börjar bli riktigt pinsamt och extremt obekvämt nu att fortsätta att förneka att det fungerar, och fungerar bra.

Dessutom kan desinformationen från tex WHO få legala konsekvenser. Många har ju dött pga deras agerande.

https://trialsitenews.com/indian-bar-association-serves-legal-notice-upon-dr-soumya-swaminathan-the-chief-scientist-who/
Citera
2021-06-02, 19:15
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Det verkar som att det inte finns konsensus om detta. Vi får väl vänta och se...

"Dr. Anthony Fauci is calling it: mRNA COVID-19 vaccines can provide people with better protection against new viral variants than a prior coronavirus infection alone can."

"Vaccines are highly efficacious," Fauci concluded. "They are better than the traditional response you get from natural infection."

https://www.businessinsider.com/fauci-why-covid-vaccines-work-better-than-natural-infection-alone-2021-5
Citera
2021-06-02, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
"Dr. Anthony Fauci is calling it: mRNA COVID-19 vaccines can provide people with better protection against new viral variants than a prior coronavirus infection alone can."

"Vaccines are highly efficacious," Fauci concluded. "They are better than the traditional response you get from natural infection."

https://www.businessinsider.com/fauci-why-covid-vaccines-work-better-than-natural-infection-alone-2021-5
Det där har ju debunkats i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in