2021-06-02, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Ingen bryr sig om människor man inte känner. Folk fejkar för att få poäng på sociala medier.
var nog bland de mest uppriktiga jag har läst på ett tag +1
Citera
2021-06-02, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Förra veckan ~223k utförda tester men inga resultat pga försök till intrång. Så trenden med minskat antal tester fortsätter vilket med all sannolikhet beror på minskad sjuklighet i luftvägsvirus.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/statistik-och-analyser/antalet-testade-for-covid-19/

Och färre smittspårningar.
Det är faktiskt en ganska stor apparat kring varje fall numera.
Även i skolan testas det rätt friskt om något barn visar sig vara smittad.
När fallen sjunker, så faller ju även anledningen till testning kraftigt.
Citera
2021-06-02, 15:43
Medlem
Haddock93s avatar
https://www.zerohedge.com/covid-19/fauci-emails-reveal-damage-control-scramble-after-zerohedge-spotlights-man-made-covid-19

Fauci Emails Reveal Damage Control Scramble After ZeroHedge Spotlights Man-Made COVID-19 Theory
Citera
2021-06-02, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Ok. https://science.sciencemag.org/content/early/2021/03/24/science.abg9175

Din tur att komma med referenser.

Vacciner ger större antal antikroppar än vad kroppen bildar av infektion.
Vad säger att fler antikroppar är bättre?
Citera
2021-06-02, 16:02
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Vad har du emot att göra något för andra?

Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Ingen bryr sig om människor man inte känner. Folk fejkar för att få poäng på sociala medier.

Citat:
Ursprungligen postat av Porky123
var nog bland de mest uppriktiga jag har läst på ett tag +1
Bra att säga som man tycker och tänker.

FB är väl snarast ett asocialt media med anonyma användare så här behöver man inte fejka, vilket också är bra.
Citera
2021-06-02, 16:05
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Nu var det iofs vad som gav bäst/bredast skydd vi var inne på
Var det den du avslutade med att hävda att jag inte förstod något?

Som jag förutsåg bara något inlägg innan denna anklagelse. Jag har varit med om det x antal ggr tidigare (x>50)

(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)

Så tråkigt forutsägbart.
Att immunitet mot hela virussträngen ger bredast immunitet är otvetydigt.

Som svar på din länk har jag redan haft en diskussion i tråden om att viruset troligen muterar förbi immunitet mot spikproteinet inom 9-12 månader.

Har du fler funderingar får du gärna läsa några sidor bakåt där jag deltar i diskussioner kring vaccinernas immunitetsbredd.
Citera
2021-06-02, 16:06
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Att det främst är spikproteinet, alltså det viruset använder för att kunna infektera celler, som gör dig sjuk. Vaccin ger skydd mot just spikproteinet.

Alltså ger vaccinerna skydd mot det protein som dels är nödvändigt (idag) för att bli infekterad i cellerna, dels gör dig sjuk.
Min poäng var alltså det senare, att en mutation som vaccin inte ger något skydd mot alls inte bör ge allvarlig covid-19.

Jag undrar ändå om det stämmer, att just spikproteinet gör en "sjuk". Det är väl hela virushärjningen som gör en sjuk, när de egna cellerna slutar tillverka de proteiner som de ska tillverka (och som kroppen då blir utan), för att i stället tillverka fler virus och sedan spricker cellerna när de nya virusen blivit färdiga och tar sig ut... de tar till och med med sig var sin lite bit av cellmembranet, som blir deras hölje.

Samt av kroppens förtvivlade försök att få ordning på detta, genom att producera slem som ska fånga inkräktarna och hostas upp och spottas ut, och genom att höja kroppstemperaturen till en temp som ska få inkräktarna att denaturera. Vilket kan gå galet om det blir för mycket och för geleigt slem, och människan inte orkar hosta upp det utan det ansamlas så att lungorna inte kan sköta syre-/CO2-utbytet, eller organsystemen blir överlastade på grund av febern (särskilt hjärtat får arbeta hårdare).

På vilket sätt menar du att det är just spikproteinet som gör oss sjuka?
Citera
2021-06-02, 16:09
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Väldigt sevärd podcast. Rekommenderas starkt

https://youtu.be/Tn_b4NRTB6k

Tack för tipset.

Lite citat:
Citat:
COVID, Ivermectin, and the Crime of the Century: DarkHorse Podcast with Pierre Kory & Bret Weinstein

On this very special live broadcast of the DarkHorse podcast, Dr. Bret Weinstein (Ph.D) and Dr. Pierre Kory (M.D.) will discuss the ongoing pandemic, the care of COVID-19 patients, and the incredible story of Ivermectin.
Citera
2021-06-02, 16:09
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag undrar ändå om det stämmer, att just spikproteinet gör en "sjuk". Det är väl hela virushärjningen som gör en sjuk, när de egna cellerna slutar tillverka de proteiner som de ska tillverka (och som kroppen då blir utan), för att i stället tillverka fler virus och sedan spricker cellerna när de nya virusen blivit färdiga och tar sig ut... de tar till och med med sig var sin lite bit av cellmembranet, som blir deras hölje.

Samt av kroppens förtvivlade försök att få ordning på detta, genom att producera slem som ska fånga inkräktarna och hostas upp och spottas ut, och genom att höja kroppstemperaturen till en temp som ska få inkräktarna att denaturera. Vilket kan gå galet om det blir för mycket och för geleigt slem, och människan inte orkar hosta upp det utan det ansamlas så att lungorna inte kan sköta syre-/CO2-utbytet, eller organsystemen blir överlastade på grund av febern (särskilt hjärtat får arbeta hårdare).

På vilket sätt menar du att det är just spikproteinet som gör oss sjuka?
Det är till största delen spikproteinet som står för sjukdomen covid-19.
Citera
2021-06-02, 16:11
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Det är till största delen spikproteinet som står för sjukdomen covid-19.

HUR fungerar den mekanismen då? Jag tror att du inte har en susning om vad du pratar om.
Citera
2021-06-02, 16:15
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
HUR fungerar den mekanismen då? Jag tror att du inte har en susning om vad du pratar om.
Exakt vad spikproteinet gör i kroppen och hur mekanismen fungerar tror jag inte är fastställt.

Att det är just spikproteinet som orsakar de flesta symtomen vid covid-19 är vetenskaplig koncensus.

Edit, tog mig tid att googla:
" A lot of people think of it as a respiratory disease, but it’s really a vascular disease,” says Assistant Research Professor Uri Manor, who is co-senior author of the study. “That could explain why some people have strokes, and why some people have issues in other parts of the body. The commonality between them is that they all have vascular underpinnings.”"

"While the findings themselves aren’t entirely a surprise, the paper provides clear confirmation and a detailed explanation of the mechanism through which the protein damages vascular cells for the first time. There’s been a growing consensus that SARS-CoV-2 affects the vascular system, but exactly how it did so was not understood. Similarly, scientists studying other coronaviruses have long suspected that the spike protein contributed to damaging vascular endothelial cells, but this is the first time the process has been documented.

In the new study, the researchers created a “pseudovirus” that was surrounded by SARS-CoV-2 classic crown of spike proteins, but did not contain any actual virus. Exposure to this pseudovirus resulted in damage to the lungs and arteries of an animal model—proving that the spike protein alone was enough to cause disease. Tissue samples showed inflammation in endothelial cells lining the pulmonary artery walls."
https://www.salk.edu/news-release/the-novel-coronavirus-spike-protein-plays-additional-key-role-in-illness/
Senast redigerad av LadySweden 2021-06-02 kl. 16:37.
Citera
2021-06-02, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Ja, men motsvarande sjukdomar orsakar inte en pandemi. Om en sjukdom smittar så det inte bara dödstal som är relevant värdemätare utan även hälsoeffekterna på samhället.

https://www.vetenskaphalsa.se/fetmaepidemin-sprider-sig-over-varlden/

Dvs även om den inte är smittsam så ökar den likt en epidemi. Liksom med smittsamma sjukdomar kan individen göra något åt det.

Slutnotan blir densamma om individen inte gör något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in