2021-06-02, 06:28
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
En överdödlighet på runt 8% är inte mer än ett normalår?

2019 var ett rekordår med underdödlighet. Sett över tid är det inga speciella siffror.

Äldre personer som dött med covid hade förmodligen dött oavsett vad.

Det är tråkigt när folk dör men det är tyvärr en del av livet.

Jag tror att det vore bra om myndigheter slutade rapportera dödsfall och case varje dag. Folk klarar inte av att hantera dessa siffror på ett nyktert sätt.
Senast redigerad av kurt-sune 2021-06-02 kl. 06:34.
Citera
2021-06-02, 06:44
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Spännande att kunskap om mRNA vacciner lärs ut på grundskolenivå

MRNA vaccinerna ger betydligt bättre immunitet än klassiska vacciner och är helt nya. Så att påstå att inga vacciner kan ge bättre immunförsvar än en naturlig infektion är ovetenskapligt.

Länka gärna till en studie som specifikt visar att dessa nya vacciner skulle ge sämre skydd.

Jag tar gärna vaccin när de är färdigtestade enligt konstens alla regler. Och det kommer att dröja några år.

Genomgången infektion ger det absolut bästa skyddet och just därför ska vi inte hålla på och skydda folk som inte ens är i riskzonen.

För barnens immunförsvar är det jättebra att de får stifta bekantskap med viruset redan nu när det är ofarligt.

De länder som stängt ner skolor och satt munskydd på barnen mm har begått ett gigantiskt misstag och kommer att göra sig vaccinberoende helt i onödan på längre sikt.
Citera
2021-06-02, 07:21
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Vad är det för restriktioner du upplever att jag inte förstår? De folkvalda i Nya Zeeland tycks ta betydligt större samhällsansvar.

Hmm isolera sig på en ö långt ute i stilla havet är att ta ansvar? Vad tror du kostnaden för detta är?

Hur vore det om folk tog ett eget ansvar för sin hälsa, så skulle inte så många bli så sjuka samtidigt?
Citera
2021-06-02, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Sen är ju frågan varför du ska skydda dig om du är normalt frisk. Du är född med ett immunförsvar och det är till för att användas.

Du skal ikke først og fremmest "skydda dig"

Du skal først og fremmest skydda andre - som en solidaritetshandling.

Den egoistiske tankegang som du her præsenterer er hovedårsagen til at så mange personer er døde af Corona i Sverige.
Citera
2021-06-02, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Porky123
taskigt för folk som har småbarn

Småbarn kommer gissningsvis undantas i en sådan hantering. I Danmark behöver du exempelvis inget PCR-test/Vaccinpass vid inresa om du är under 15 år. Men det lär bli dyrt i längden för en vuxen ovaccinerad.
Citera
2021-06-02, 07:28
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Du skal ikke først og fremmest "skydda dig"

Du skal først og fremmest skydda andre - som en solidaritetshandling.

Den egoistiske tankegang som du her præsenterer er hovedårsagen til at så mange personer er døde af Corona i Sverige.

Döda och döda ... de allra flesta som dött är mkt gamla och multisjuka.

Dessa borde fått betydligt bättre skydd.

Omvänt tar det längre tid att nå flockimmunitet ju mer vi försöker skydda till exempel barn. Finns noll anledning att göra det. Särkilt nu när det finns vaccin.

Samtidigt så dör folk ändå trots att de är vaccinerade. Ja man kan dö av ålder fortfarande.

Jag håller självklart avstånd, men munskydd kommer jag aldrig någonsin att sätta på mig.

Och vaccin behöver jag inte heller och jag ska inte betraktas som någon dålig människa för att jag inte vill ha det nu.
Senast redigerad av kurt-sune 2021-06-02 kl. 07:32.
Citera
2021-06-02, 07:33
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag tänker att det måste vara så att de ger sämre skydd, eftersom de bara lär kroppen att reagera på ett enda protein. D.v.s. om viruset muterar i just det proteinet, så är vaccinskyddet borta. Skulle vi ha fått ett traditionellt vaccin med avdödade eller förslöade riktiga covid19-viruset, så hade våra immunförsvar lärt sig att känna igen HELA eländet. = bredare immunförsvar. Naturliga infektioner är naturligtvis inte rätt väg att gå, när det handlar om ett virus som är så farligt för vissa.

Eller kan det vara så att just det proteinet mRNA-vaccinerna triggar våra celler att tillverka, är helt nödvändigt för att viruset ska ta sig in i cellen, d.v.s. att viruset ändå blir funktionsodugligt om det muterar? Vet du något om det?

Det vi vet hittills är ju att Pfizer i praktiken ger bättre skydd än kinesiska traditionella vacciner tex.
Så att applicera gammal kunskap om vacciner på nya mRNA känns inte rimligt. Dessutom verkar ju Pfizer bita på alla mutationer som hittills dykt upp.

Vi kommer säkert få se fler studier som jämför o utvärderar immunsvaret från vaccinerna.
Citera
2021-06-02, 07:40
Avslutad
Citat:
Resultatet är att man medvetet låter människor dö. Människor man istället hade kunnat rädda.
Genom att förneka att viruset sprids med luften och kategoriskt vara emot skyddsutrustning bidrog FHM kraftigt till att tusentals personer dog på äldreboenden för ett år sedan. Man kan väl jämföra det med när Dr Mengele injicerade bensin i fångarna.
Ja, precis. Mengele var ju bara som en vanlig svensk statstjänsteman som inte rekommenderade munskydd så varför klagade folk på honom?
Citera
2021-06-02, 07:40
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Jag tar gärna vaccin när de är färdigtestade enligt konstens alla regler. Och det kommer att dröja några år.

Genomgången infektion ger det absolut bästa skyddet och just därför ska vi inte hålla på och skydda folk som inte ens är i riskzonen.

För barnens immunförsvar är det jättebra att de får stifta bekantskap med viruset redan nu när det är ofarligt.

De länder som stängt ner skolor och satt munskydd på barnen mm har begått ett gigantiskt misstag och kommer att göra sig vaccinberoende helt i onödan på längre sikt.

Man ska undvika infektioner hos barn då det kan störa deras utveckling av hjärnan.

Vaccineringar i en population är acosierat med högre kognitiv förmåga pga detta.

In this population-based longitudinal cohort study of Swedish men, early-childhood infection was associated with subsequent lower IQ and increased risk of NAP. The association between infection and NAP was mediated and moderated by IQ, and the associations were similar in the general population and in full-sibling pairs discordant for exposure.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5875340/
Citera
2021-06-02, 07:44
Medlem
Citat:
Döda och döda ... de allra flesta som dött är mkt gamla och multisjuka.

Dessa borde fått betydligt bättre skydd.

Omvänt tar det längre tid att nå flockimmunitet ju mer vi försöker skydda till exempel barn. Finns noll anledning att göra det. Särkilt nu när det finns vaccin.

Samtidigt så dör folk ändå trots att de är vaccinerade. Ja man kan dö av ålder fortfarande.

Jag håller självklart avstånd, men munskydd kommer jag aldrig någonsin att sätta på mig.

Och vaccin behöver jag inte heller och jag ska inte betraktas som någon dålig människa för att jag inte vill ha det nu.

Ja - vi viste det godt, men her bekræfter du med egne ord, at du er prototypen på et egoistisk, usolidarisk og ansvarsløst menneske.
Citera
2021-06-02, 07:45
Medlem
Citat:
Om ett barn blir smittat i skolan, kommer hem och smittar ned två syskon och sina två föräldrar så sker 80% av smittspridningen i hemmen, men hade skolorna varit stängda hade den smittspridningen aldrig skett. Man måste se till fler än ett led.

Som sagt studien säger att det är sällsynt då klustren i klasserna var mycket få och dessutom så var klustren också relaterade till oberoende smittspridningar på andra ställen.
Citera
2021-06-02, 08:04
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Man ska undvika infektioner hos barn då det kan störa deras utveckling av hjärnan.

Vaccineringar i en population är acosierat med högre kognitiv förmåga pga detta.

In this population-based longitudinal cohort study of Swedish men, early-childhood infection was associated with subsequent lower IQ and increased risk of NAP. The association between infection and NAP was mediated and moderated by IQ, and the associations were similar in the general population and in full-sibling pairs discordant for exposure.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5875340/

Säger du att covid-19 är farligt för barn? Du måste skoja med mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in