2021-06-02, 06:14
Medlem
Mitt barn har blivit bjuden på 12-årskalas och i inbjudan står det att födelsedagsbarnet önskar sig pengar för att kunna köpa ett specifikt datorspel. Jag har aldrig varit med om det. Hur mycket ger man?
Citera
2021-06-02, 06:17
Avslutad
Hur väl känner du ungen? Typ 150-200kr

Men att önska sig pengar från andra än släktingar tycker jag ändå känns lite ”fel”
Citera
2021-06-02, 06:22
Medlem
Deckard-Cains avatar
Köp spelet till ungen och visa vem som bestämmer
Citera
2021-06-02, 06:23
Medlem
GHZHJs avatar
Bjuden, men samtidigt ska man ge pengar? Vilket konstigt kalas.
Är det sant?
Citera
2021-06-02, 06:25
Medlem
BigBusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Hur väl känner du ungen? Typ 150-200kr

Men att önska sig pengar från andra än släktingar tycker jag ändå känns lite ”fel”

Nej för fan. Max 100kr.

Prata med föräldrar till andra som är bjudna.
Citera
2021-06-02, 06:54
Medlem
Addhocs avatar
Lägg ihop flera stycken till ett spel eller presentkort så jubilaren får, alternativt kan köpa det hen önskar sig. Eller ge ett eget litet presentkort så ungen kan samla/spara.
Barn idag önskar sig digitala saker som vi inte kan ge bort på barnkalas för att de är för dyra.
Citera
2021-06-02, 06:58
Moderator
Maviels avatar
Jag skulle säga 100-150 max 200kr.
Citera
2021-06-02, 07:05
Medlem
Fissemisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Lägg ihop flera stycken till ett spel eller presentkort så jubilaren får, alternativt kan köpa det hen önskar sig. Eller ge ett eget litet presentkort så ungen kan samla/spara.
Barn idag önskar sig digitala saker som vi inte kan ge bort på barnkalas för att de är för dyra.

Du menar det barnet eller personen önskar sig? Eller är det för personligt att använda ordet person? Hen, liksom...
I övrigt, är det inte just det som trådskaparen skriver, att barnet, eller personen om du vill, önskar sig pengar just av det skälet?
God morgon, förresten.
Citera
2021-06-02, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deckard-Cain
Köp spelet till ungen och visa vem som bestämmer

Japp, helt klart.

Konstiga föräldrar som vill fostra en tiggare. En tom kaffemugg i papp kanske vore en lämplig present, så ungen kan tigga på heltid.
Citera
2021-06-02, 07:10
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fissemisse
Du menar det barnet eller personen önskar sig? Eller är det för personligt att använda ordet person? Hen, liksom...
I övrigt, är det inte just det som trådskaparen skriver, att barnet, eller personen om du vill, önskar sig pengar just av det skälet?
God morgon, förresten.

Jo precis, det är av det skälet man ger pengar eller presentkort. Jag menar att det inte är konstigt att ge bort en slant/presentkort så att barnet kan samla till det den (märk väl att jag valde skriva den och inte hen) önskar sig.
Det är ju bara skit man ger bort på barnkalas annars. Sånt plastskit som går sönder som alla ger.
Citera
2021-06-02, 07:13
Medlem
Ghastens avatar
Aldrig hört någon kräva pengar. Hade nog låtsats att mitt barn var sjukt eller köpt något annat för att jävlas. I värsta fall gå ihop och köpa spelet till bortskämda ungen.
Det är skillnad på kompis och släkting med.
Citera
2021-06-02, 07:20
Medlem
Deckard-Cains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohorsamhet
Japp, helt klart.

Konstiga föräldrar som vill fostra en tiggare. En tom kaffemugg i papp kanske vore en lämplig present, så ungen kan tigga på heltid.

Precis. Värt pengarna för att tvål dit föräldrarna. Jävla tattare
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in