2021-06-01, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Korrekt!

26. oktober 2020:

https://www.nrk.no/norge/politiet-om-ransaking-av-hagens-hytter_-_-vi-soker-etter-anne-elisabeth-1.15065459

"Nedre Romerike tingrett har nå landet på en motsatt konklusjon.

– De konstaterer at det er skjellig grunn til mistanke mot Tom Hagen.

Svein Holden, som er forsvarer for drapssiktede Tom Hagen, er forundret. Han mener ikke det er fremlagt nye, avgjørende bevis.
(...)
Tingretten begrunner sin avgjørelse med å vise til dokumentene det er vist til i lagmannsrettens kjennelse da Hagen ble løslatt.
(...)
Han forstår ikke hvordan tingretten kom til en annen konklusjon enn lagmannsretten."

15. november 2020:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Ln1AnR/loerenskog-saken-bevisene-som-falt

"Bevisene som falt"

Du er fastlåst på ett tidspunkt ser jeg.
Citera
2021-06-01, 23:53
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Rettsmed. har, så vidt jeg vet, ikke konkludert med drap i S4.

Det er jo forsåvidt interessant. Har de noen konklusjoner overhodet?
Citera
2021-06-02, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1899Osten
Efter min introduktion hade AEH telefonen med honom. Förövarna, eftersom ett samtal dök upp, tog det och lade det på bordet. Telefonens position passar.

Jag tror att det är troligt att det inte var planerat att en person skulle behöva bära AEH (eventuellt medan han eller hon fortfarande lever).
slepesporene er enten laget med vilje eller tegn på at kun en person har slept henne til ventende bil. Mulig sjåfør holdt vakt utenfor. 9 sprox er kanskje ikke nok til avhenting. Ei datter sa slepesporene var veldig tydelige og at th må ha oppdaget de med en gang. Det gjorde dog th ikke.
Citera
2021-06-02, 00:16
Medlem
Rettsmedisinsk Institutt jobbet dag og natt de første døgnene etter forsvinningen.

De forsøkte å avgjøre om AE kunne ha vært i live da hun forsvant fra S4.

Jeg har oppfattet det slik at resultatet av de første undersøkelsene ikke kunne utelukke 100% at hun kunne ha vært i live. Og at GM hadde et stort voldspotensiale. At det var sikret spor i S4 som viste at AE var blitt utsatt for grov vold. Muligens dødelig vold.

Dette, sammen med senere utvikling i saken, ledet så til konklusjonen om at AE var blitt drept. Politiet har anslått dødsdatoen til samme dag som forsvinningen, altså 31. oktober 2018.
Citera
2021-06-02, 00:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Rettsmed. har, så vidt jeg vet, ikke konkludert med drap i S4.
Stemmer det!

Det er vesentlig forskjell på pressens informasjon og politiets informasjon.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/8mydpd/polititeori-om-hagen-forsvinningen-derfor-er-huset-aasted-for-drap

Sitat:

Ifølge VGs opplysninger baserer politiets teori om kvelning seg på flere funn på åstedet, deriblant:

• Anne-Elisabeth Hagens klær

• Det som omtales som slepespor

• Andre biologiske spor fra Anne-Elisabeth Hagen

VG er kjent med at rettsmedisinske vurderinger av sporene kan støtte opp under politiets teori om kvelning.
(...)

– Mine klienter reagerer sterkt (...), sier Kihle.

– Slik informasjon burde selvfølgelig kommet direkte fra Øst politidistrikt. (...), fortsetter bistandsadvokaten.

Påtaleansvarlig Haris Hrenovica sier at politiet ikke kjenner seg igjen i kritikken (...)

– Det er naturlig nok begrenset hvilke detaljer vi har kunnet gi fra etterforskningen (...) med begrensninger knyttet til lovpålagt taushetsplikt og hensyn til etterforskningen.

– For øvrig er mye av det som er fremkommet i mediene spekulasjoner, og ikke bekreftede opplysninger fra politiet.
Senast redigerad av Havhest 2021-06-02 kl. 00:47.
Citera
2021-06-02, 00:45
Medlem
[quote=Svartediket|76094494]Det er jo forsåvidt interessant. Har de noen konklusjoner overhodet?[/

Nei, ikke som jeg kjenner til.
Politiet har en teori om at AEH ble drept i S4, rettsmedisinske undersøkelser kan støtte opp under dette.
Politiet kan ikke engang med 100% sikkerhet si at AEH er død. Hvis dette var en reell bortføring, døde hun nok i hjemmet, eller i løpet av relativt kort tid etter bortføringen. Da var gjerningpersonene i den situasjonen at de ikke kunne bekrefte at AEH levde. Dette kan være forklaringen på det tok tid før de ga lyd fra seg.
Citera
2021-06-02, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Vad betyder ens TT?
Team Tom
Citera
2021-06-02, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Rettsmedisinsk Institutt jobbet dag og natt de første døgnene etter forsvinningen.

De forsøkte å avgjøre om AE kunne ha vært i live da hun forsvant fra S4.

Jeg har oppfattet det slik at resultatet av de første undersøkelsene ikke kunne utelukke 100% at hun kunne ha vært i live. Og at GM hadde et stort voldspotensiale. At det var sikret spor i S4 som viste at AE var blitt utsatt for grov vold. Muligens dødelig vold.

Dette, sammen med senere utvikling i saken, ledet så til konklusjonen om at AE var blitt drept. Politiet har anslått dødsdatoen til samme dag som forsvinningen, altså 31. oktober 2018.

– Vi «slår ikke fast» at Anne-Elisabeth Hagen er drept, men vi har jobbet med en hovedhypotese om drap siden før sommeren 2019. Slik saken står nå mener vi derfor det er naturlig at hun kommer inn på statistikken over uoppklarte drap, sier Brøske.
https://www.nrk.no/norge/anne-elisabeth-hagen-registrert-som-drept-31.-oktober-2018-1.14867773
Citera
2021-06-02, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Team Tom

Dette må du nok forklare nærmere. Hva er Team Tom?
Citera
2021-06-02, 01:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Team Tom
Er det ikke enklere å kalle THs advokat for Holden eller SH, slik at det ikke blir så mange bokstaver å holde orden på. Noen skriver jo SH4 istedet for S4. Blir helt forvirret jeg
Citera
2021-06-02, 01:17
Medlem
Citat:
Stemmer det!

Det er vesentlig forskjell på pressens informasjon og politiets informasjon.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/8mydpd/polititeori-om-hagen-forsvinningen-derfor-er-huset-aasted-for-drap

Sitat:

Ifølge VGs opplysninger baserer politiets teori om kvelning seg på flere funn på åstedet, deriblant:

• Anne-Elisabeth Hagens klær

• Det som omtales som slepespor

• Andre biologiske spor fra Anne-Elisabeth Hagen

VG er kjent med at rettsmedisinske vurderinger av sporene kan støtte opp under politiets teori om kvelning.
(...)

– Mine klienter reagerer sterkt (...), sier Kihle.

– Slik informasjon burde selvfølgelig kommet direkte fra Øst politidistrikt. (...), fortsetter bistandsadvokaten.

Påtaleansvarlig Haris Hrenovica sier at politiet ikke kjenner seg igjen i kritikken (...)

– Det er naturlig nok begrenset hvilke detaljer vi har kunnet gi fra etterforskningen (...) med begrensninger knyttet til lovpålagt taushetsplikt og hensyn til etterforskningen.

– For øvrig er mye av det som er fremkommet i mediene spekulasjoner, og ikke bekreftede opplysninger fra politiet.
dere i tt gjengen har null tro på politiet og rettsmedisinere. Hvorfor henviser dere da til disse kildene.
Citera
2021-06-02, 01:19
Medlem
Citat:
Er det ikke enklere å kalle THs advokat for Holden eller SH, slik at det ikke blir så mange bokstaver å holde orden på. Noen skriver jo SH4 istedet for S4. Blir helt forvirret jeg
sv4, ikke sh4
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in