2021-06-01, 15:42
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Om det vore sant så vore det ju totalt hopplöst för de kvinnor som har en psykopat efter sig.
De kan inte förändra psykopaten eftersom det inte går. Det finns ingen behandling för psykopati. Det enda de kan göra är att bryta all kontakt. Och att se till så att de kan försvara sig mot honom om han ger sig på dem.

LW gjorde inget av det. Istället för att bryta kontakten så tjatade hon på honom 24/7 och trodde att hon hade makt över honom och kunde tvinga honom att lyda henne. Jag tror att hon var minst lika mycket psykopat som SD var. Det kanske är det som är förklaringen till detta tragiska fall; att det var två psykopater som försökte vinna över den andre. Den som var fysiskt svagast blev mördad först. Men ingen av dem vann. Båda förlorade.

Nej, LW hade inte kunnat göra minsta lilla för att förhindra mordet. Det finns inga om eller men i världen utöver "om inte SD hade mördat LW" som ändrar på det faktumet.
Allt började då SD bestämde sig för att mörda LW och på den vägen ÄR det.
Tyvärr.
Citera
2021-06-01, 15:47
Medlem
Citat:
SD kan ändå ha blivit mördad men av någon annan än den polisen anhöll.

Vem skulle riskera fängelse för att mörda den lilla lorten?
Huvudsaken att han dömdes skyldig för mordet på Lena så att rättvisa skipades.
18 års fängelse. Jag är nöjd.
Citera
2021-06-01, 15:55
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Haha, typiskt mig att vara för mångordig och helt klart otydlig!

Inte en sekund under dessa tre år har jag trott att någon annan varit mördaren än SD!

Och helt enig med dig att SOA inte har motiv.

Jag tror också att SD skötte allt på egen hand och min starka övertygelse är att ingen var med och planerade eller på annat sätt hjälpte till vid mordet.

Jag har hela tiden gått emot strömmen och i stort sett varit väldigt ensam om att HD med CO varit manipulerade och marionetter till den här mycket udda och manipulernade mördaren. JG inkluderad.

Att så många atr SDs parti mot Lena, trots att det är SD som är otrogen är ett av skälen till att jag tror att SD manipulerar dom, samt att de raderarar, undanhåller, storstädar och ljuger.

Det är ingen familje/vän konspiration om mord här.

Konspirationen, det är människor som har blivit grundlurade att tro på SD.
Det är det jag menar.

Så jag tänker att SOA sitter i rätten och säger att otroheten är "ett litet misstag som alla kan göra" för att hjälpa SD.

Sudda ut SDs motiv till mordet.

Ok, då är vi två i tråden som tror samma sak. Tror Lonnrot och Avel är inne på samma spår också.
Förutom all fakta som lagts fram som talar för att SD var en ensam gärningsman finns också den typiskt enkla verkligheten.

Med det menar jag att verkliga mordhistorier oftast är enkla och hyfsat förutsägbara, att de sällan innehåller några twist and turns (även om jag tagit del av sådana mordhistorier också).

Jag tror att SD mördade LW pga kontrollförlust -that's it.
Han tog sitt eget liv av samma skäl.
Citera
2021-06-01, 15:59
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Nej, LW hade inte kunnat göra minsta lilla för att förhindra mordet. Det finns inga om eller men i världen utöver "om inte SD hade mördat LW" som ändrar på det faktumet.
Allt började då SD bestämde sig för att mörda LW och på den vägen ÄR det.
Tyvärr.

Hon kunde ha lämnat honom och HD ifred. Då hade SD inte haft någon anledning att mörda henne.

Hon kunde ha brutit all kontakt med honom.

Hon kunde ha låtit bli att träffa honom på tu man hand.

Hon kunde ha skaffat överfallslarm, spray och haft med sig diverse verktyg för att kunna försvara sig.

Men hon fattade inte att han var farlig och hatade henne hur många gånger han än sa det till henne. För hon hade bestämt att han innerst inne älskade henne och ville ha henne. Han hade bara inte förstått det än. Hon hatade och föraktade HD så mycket så hon kunde inte förstå att någon kunde välja HD framför henne.
Det kunde inte vara sant för LW tyckte att hon var så mycket bättre än HD på alla områden.
Självgod och hänsynslös.
Citera
2021-06-01, 15:59
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
SD kan ändå ha blivit mördad men av någon annan än den polisen anhöll.

Men då helt otroligt mycket osannolika sammanträffnden exakt samtidigt.

Precis då SD fått beskedet om fällande dom, samtidigt som SOA (?) är där och SD går ut utan att SOA märker att en tredje person är på tomten/vid huset. Och på det ska SOA hunnit larma (inte sett någon fly, hört någon bil) inom tjugo minuter.

Jag förmodar att mordvapnet ska ha varit på plats, annars skulle man väl kunna utesluta självmord helt.

Jag finner din teori väldigt osannolik.
Citera
2021-06-01, 16:00
Medlem
landbandys avatar
LW led ju utav separationsångest sen barndomen så hennes behov utav LOVAD fortsättning var stark.
Citera
2021-06-01, 16:04
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men då helt otroligt mycket osannolika sammanträffnden exakt samtidigt.

Precis då SD fått beskedet om fällande dom, samtidigt som SOA (?) är där och SD går ut utan att SOA märker att en tredje person är på tomten/vid huset. Och på det ska SOA hunnit larma (inte sett någon fly, hört någon bil) inom tjugo minuter.

Jag förmodar att mordvapnet ska ha varit på plats, annars skulle man väl kunna utesluta självmord helt.

Jag finner din teori väldigt osannolik.

Polisen säger att de misstänker att SD blivit mördad. Och att misstankarna mot den tidigare anhållna har minskat. Det kan man tolka som att SD blivit mördad men inte av den polisen först misstänkte.
Citera
2021-06-01, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
https://www.na.se/artikel/svaren-drojer-efter-mordarens-dodsfall-utredningen-pagar-fortfarande

”Efter att polisen genomfört de inledande utredningsåtgärderna och förhört mannen, släpptes han på fri fot. Enligt åklagaren har misstanken mot honom försvagats avsevärt.

En viss fingervisning tänker jag.

Om "mannen" avser SOA så tror jag inte alls att han har hjälpt SD över till andra sidan. Visserligen måste han ha blivit gruvligt besviken då han (äntligen) insåg att SD dräpte Lena och att han själv (SOA) blivit itutad lögner under alla år. Men att han skulle döda SD 18 minuter efter att domen kom verkar helt knäppt. Man mördar väl inte en som just fått ett 18-årigt fängelsestraff?
Citera
2021-06-01, 16:08
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
LW led ju utav separationsångest sen barndomen så hennes behov utav LOVAD fortsättning var stark.

Det är ingen ursäkt för att bete sig hur som helst mot folk.

Även om hon blivit lovad något så kan folk ändra sig.

SD var tydlig i deras konversationer det sista året att han inte ville skilja sig från HD och att han inte ville något mer med LW än de redan hade.

Man kan inte tvinga till sig kärlek. Han ville ha tillbaka HD.
Citera
2021-06-01, 16:09
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Hon kunde ha lämnat honom och HD ifred. Då hade SD inte haft någon anledning att mörda henne.

Hon kunde ha brutit all kontakt med honom.

Hon kunde ha låtit bli att träffa honom på tu man hand.

Hon kunde ha skaffat överfallslarm, spray och haft med sig diverse verktyg för att kunna försvara sig.

Men hon fattade inte att han var farlig och hatade henne hur många gånger han än sa det till henne. För hon hade bestämt att han innerst inne älskade henne och ville ha henne. Han hade bara inte förstått det än. Hon hatade och föraktade HD så mycket så hon kunde inte förstå att någon kunde välja HD framför henne.
Det kunde inte vara sant för LW tyckte att hon var så mycket bättre än HD på alla områden.
Självgod och hänsynslös.

Nej, LW hade inte kunnat göra någonting.
Det började med att SD bestämde sig för att mörda LW och på den vägen ÄR det.
Citera
2021-06-01, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Håller med dig om att otroheten var det som startade allt. Att Lena började med Goe och att Stefan började vara otrogen mot sin fru. Där nånstans börjar väl denna historia.
Se, jag hittar faktiskt saker som vi är överens om.

Men Hanna hade hittat en ny kärlek och fått igång sitt sexliv igen med Stefans polare så att Stefan var otrogen var nog inte ett så stort problem.
Stefan i sin tur hade ju sitt på det torra med Lena när han ville, så där var det ju ingen ko på isen heller.
Stefan o Hanna kände nog ingen större skam över "otroheten" där på slutet.
Dom var skilda och hade egna sexliv.
Stefan hade kunnat fortsätta i ytterligare sex år med "otrohet", och han har egentligen inget starkt motiv.
Motivet var inte otrohet i mina ögon.
Lena raderade 17 fusk-loggar, inte bara en gång utan två, och det bestraffades med 17 ursinniga slag som mosade Lenas ansikte.
Någon fixade inte det, utan hatet växte sig starkare för varje dag.

Är också böjd att tro att fula fuskloggar som kunde avslöjas var en mycket större skam för paret D än otrohetsaffären. HD var ju också otrogen. En konstig härva av lögner som slutade i mord och självmord, man tror knappt det är sant. Hur kan man bli så manisk gällande en sport, ett fritidsintresse? Och HD ångar på som om hon hade skygglappar på sig mot omvärlden. Så sjukt...
Citera
2021-06-01, 16:10
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy

Jaha? Vad vill du säga med det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in