Citat:
Ursprungligen postat av
Volvoellersaab
En fråga om din ev framtida analys av varför du och/eller binninge anser sig oskyldigt dömd. Vad har du tänkt att den ska ge? Hur ska du stödja dina påståenden?
Jag menar han är ju dömd i två instanser och fick vad jag förstår nej till prövning i HD. De tar ju nästan enbart upp fall för prejudikat eller om det finns tydliga tecken på rättegångsfel etc.
Vad ska du kunna bedöma som inte rätten med sina vittnesmål etc inte bedömt?
Du får ursäkta men jag får enbart rättshaveristkänning av sånt resonemang. Vore det nåt innehåll så skulle det väl gå till resningsansökan?
Okey, på denna direkta fråga du något polerat ställer så skall jag svara dig. Jag har faktiskt inte bara läst domarna Binninge är påförd utan även relativt grundligt studerat dem och frapperats över hur svaga de är.
[Se där, trngw!]
Ja de finns faktiskt en del i dem som borde rendera i en resning och det utan att här o nu gå in på detaljer. Det har jag för övrigt redan gjort en gång i denna tråd!

! Pekat på inte bara en märklig företeelse utan flera som verkligen gör att man starkt bör ifrågasätta flickans trovärdighet. Hon hade ju för övrigt ett, ur hennes perspektiv, utomordentligt skäligt motiv och då också plan för sina anklagelser.
Ja nu håller jag så här för stunden och förväntar mig de sedvanliga påhoppen om att jag är en äcklig pedofilkramare etc. o.d. m.m. osv.
Ja det ska bli mäkta intressant å se vad Binninge själv anfört i sina artiklar för jag har säkerligen missat en hel del från de båda inte alltför välformulerade domarna.
Förresten >> någon kan gärna lägga upp dessa domar igen eller länka till levande sida där de finns upplagda - ja om det nu inte igen anses för mycket begärt
EDIT: Se där det dröjde inte länge innan jag fick tillmälet idiot slängt i ansiktet.
Nåväl nej jag har inte domarna kvar då jag ganska nyligen gjorde en storstädning i mina hårddiskar och raderade dem. inlägget här under som nog vad det lider kommer att bli raderat