2021-06-01, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Menar du att Binninge brände och slog sin styvdotter, petade henne i ansiktet med kuken och startade Rättssäkerhetsorganisationen av humanitära skäl? Jag undrar om du vet att det är vad han dömdes att betala till Brottsofferfonden som är hans skuld till samhället? Det är solklart att han har kapitaliserat på sin dom och att han är en äcklig rättshaverist med fula strumpor.

Det är några pedofilkramare som försvarar honom i tråden och försöker göra den lilla minderåriga flickan till förövare i stället. Det är så äckligt att det saknar ord.

Om, jag säger om det vore så att flickan hitta på alltihopet av ren och skär ilska/hat/svartsjuka/tonårsbeteende så fanns det ju någon annan dom om någon typ av otrevligheter mot en fd till JB så det var ju inte "bara" utan det fanns mera.
Citera
2021-06-01, 13:03
Medlem
kubuns avatar
Avsaknad av domar

Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
En fråga om din ev framtida analys av varför du och/eller binninge anser sig oskyldigt dömd. Vad har du tänkt att den ska ge? Hur ska du stödja dina påståenden?
Jag menar han är ju dömd i två instanser och fick vad jag förstår nej till prövning i HD. De tar ju nästan enbart upp fall för prejudikat eller om det finns tydliga tecken på rättegångsfel etc.

Vad ska du kunna bedöma som inte rätten med sina vittnesmål etc inte bedömt?

Du får ursäkta men jag får enbart rättshaveristkänning av sånt resonemang. Vore det nåt innehåll så skulle det väl gå till resningsansökan?
Okey, på denna direkta fråga du något polerat ställer så skall jag svara dig. Jag har faktiskt inte bara läst domarna Binninge är påförd utan även relativt grundligt studerat dem och frapperats över hur svaga de är. [Se där, trngw!]

Ja de finns faktiskt en del i dem som borde rendera i en resning och det utan att här o nu gå in på detaljer. Det har jag för övrigt redan gjort en gång i denna tråd!! Pekat på inte bara en märklig företeelse utan flera som verkligen gör att man starkt bör ifrågasätta flickans trovärdighet. Hon hade ju för övrigt ett, ur hennes perspektiv, utomordentligt skäligt motiv och då också plan för sina anklagelser.

Ja nu håller jag så här för stunden och förväntar mig de sedvanliga påhoppen om att jag är en äcklig pedofilkramare etc. o.d. m.m. osv.

Ja det ska bli mäkta intressant å se vad Binninge själv anfört i sina artiklar för jag har säkerligen missat en hel del från de båda inte alltför välformulerade domarna.

Förresten >> någon kan gärna lägga upp dessa domar igen eller länka till levande sida där de finns upplagda - ja om det nu inte igen anses för mycket begärt

EDIT: Se där det dröjde inte länge innan jag fick tillmälet idiot slängt i ansiktet. Nåväl nej jag har inte domarna kvar då jag ganska nyligen gjorde en storstädning i mina hårddiskar och raderade dem. inlägget här under som nog vad det lider kommer att bli raderat
Senast redigerad av kubun 2021-06-01 kl. 13:45. Anledning: därför att någon klåpare tydligen trodde att jag för jävelskaps skull efterlyste domarna mot JB
Citera
2021-06-01, 13:16
Medlem
Citat:
Du klarar inte av att föra en logisk diskussion och hålla dig till ämnet. Dina fördomar om hur konstig ”Flashback” är har ingenting med detta specifika ämne att göra. Håll dig till ämnet i stället för att försöka föra iväg diskussionen på oväsentligheter.

Det var ingen som rensade flickans telefon eller datorer, det var Binninge som skar av hennes kablar som straff för att hon berättade om vad han gjorde med henne. Det är sådant beteende du försöker sopa under mattan.

Att försvara sexualbrottslingar och misstänkliggöra deras offer har väl alltid varit den metod som Rättssäkerhetsorganisationen har använt om man granskar bakgrunden och de debattartiklar som medlemmarna fått publicerade. Hela huvudsyftet med organisationen har varit att försöka få sexualbrottslingar att framstå som offer.

Resonemanget känns igen:
https://unt.se/insandare/500-felaktigt-domda-ovardigt-en-rattsstat-1179648.aspx

Det är alltså sådana som ni som ska arbeta inom rättsväsendet?

Det vore förödande för alla kvinnor och barn i det här landet!

Sa jag att det HÄR skett något med flickans telefon? Läsförståelse?
Mitt resonemang var att det skett vinklade förundersökningar i andra rättsfall i relation till sexbrott så är man bra naiv om man inte inser att det även förekommer i sexbrott mot minderåriga.

"hennes kablar" - det var hans dator. Men han blev ändå dömd för skadegörelse. I en rättegång med bara vuxna hade en sådan åtalspunkt ogillats, hans dator - vill han förstöra den. Fine.
Här blir det liksom som en till punkt, så man kan fundera på hur objektivt det hela varit egentligen.

"Offer" - liksom ge dig, det förekommer falska anmälningar inom sexbrott.

"ni" - sexbrott är hemska brott. Därför så ska rättssäkerheten vara på max.
Citera
2021-06-01, 13:37
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Mitt resonemang var att det skett vinklade förundersökningar i andra rättsfall i relation till sexbrott så är man bra naiv om man inte inser att det även förekommer i sexbrott mot minderåriga.

"hennes kablar" - det var hans dator. Men han blev ändå dömd för skadegörelse. I en rättegång med bara vuxna hade en sådan åtalspunkt ogillats, hans dator - vill han förstöra den. Fine.
Här blir det liksom som en till punkt, så man kan fundera på hur objektivt det hela varit egentligen.

Huruvida det var av hämnd JB skar av kablarna kan också ifrågasättas, om det ens är flickans påstående utan enbart N.Armstarks "uppfinning", då JB hävdar att det var i uppfostringssyfte för att få henne att läsa läxor istället för att hela tiden hänga på chattsajter osv. Såklart inget som gick hem utan bara gjorde henne än mer avog till både skola och nog framförallt styvfadern Johann Binninge.
Citera
2021-06-01, 14:07
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Om jag vore honom skulle jag hålla en rackarns låg profil.
Men hans aversion mot KD fick honom väl att inte kunna hålla sig undan.
Han verkar dock vara attraktiv och aktiv inom "eliten" och deras fester.

http://www.shimoda.se/tag/miss-clara/

(FB) Vem är Johann Binninge?
Du får, med ditt inlägg och framförallt trådlänken, mig att betänka en sak angående denna tråd. Nämligen det att den verkligen med tiden kommit att gå off topic och att den nu för oss är hög tid att rätta till.

Tråden ska avhandla Ebba Busch husaffär med den 81-årige Esbjörn. Så allt om åldringens f.d. ombud och hans förehavande innan han blev och efter att han avsagt sig vara Esbjörns ombud ska naturligtvis fortsättningsvis lämpligen läggas i tråden du länkar till.

Vidare beträffande förtalsprocessen mellan Ebba och Johann så är det väl på sin plats att det startas upp en ny tråd om just det, om den nu inte redan finns och kan då såklart användas för detta ändamål.

Är vi överens om att, i av mig ovan angivna två punkter, städa upp efter oss i denna tråd och hädanefter se till å vara helt on topic?
Citera
2021-06-01, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74

Det är väldigt tydlig att tråden nu domineras av två experter som i minsta detalj har studerat Johann Binninges domar om misshandel och våldtäksförsök och som i sann Rättsorganisationsanda nu försöker lägga skulden på offret i stället för förövaren som dömdes i samtliga instanser.

https://www.advokaten.se/Tidningsnummer/2008/Nr-5-2008-Argang-74/Okad-exakthet-efterlyses/

Det är föga förvånande att en person som viger sitt liv åt att försöka framställa våldtäksmännen som offer för falska anklagelser dessutom upplever sig själv förtalad när hans egna övergrepp omnämns. Men det hänger liksom ihop, om man kapitaliserar på sin bakgrund så kan man knappast hävda att omnämnandet av den skulle vara tabu.

Man måste vara ganska ond i sitt inre om man försöker försvara Binninges misshandel av sin styvdotter med att hon skulle ha fantiserat ihop allt. Särskilt när två olika rättsinstanser hävdar motsatsen baserat på polisutredningar, förhör och vittnesmål från en stor grupp människor.

Om jag ger mitt barn en dator och sedan förstör den som straff för att barnet anmält mig för misshandel så var det nog inte min dator jag förstörde, eller hur? Det argumentet är lika fult och stinker lika mycket som Binninges strumpor.
Citera
2021-06-01, 14:12
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Det är väldigt tydlig att tråden nu domineras av två experter som i minsta detalj har studerat Johann Binninges domar om misshandel och våldtäksförsök och som i sann Rättsorganisationsanda nu försöker lägga skulden på offret i stället för förövaren som dömdes i samtliga instanser.

https://www.advokaten.se/Tidningsnummer/2008/Nr-5-2008-Argang-74/Okad-exakthet-efterlyses/

Det är föga förvånande att en person som viger sitt liv åt att försöka framställa våldtäksmännen som offer för falska anklagelser dessutom upplever sig själv förtalad när hans egna övergrepp omnämns. Men det hänger liksom ihop, om man kapitaliserar på sin bakgrund så kan man knappast hävda att omnämnandet av den skulle vara tabu.

Man måste vara ganska ond i sitt inre om man försöker försvara Binninges misshandel av sin styvdotter med att hon skulle ha fantiserat ihop allt. Särskilt när två olika rättsinstanser hävdar motsatsen baserat på polisutredningar, förhör och vittnesmål från en stor grupp människor.

Om jag ger mitt barn en dator och sedan förstör den som straff för att barnet anmält mig för misshandel så var det nog inte min dator jag förstörde, eller hur? Det argumentet är lika fult och stinker lika mycket som Binninges strumpor.
Är du helt säker på att han hade gett henne den som present eller var det ändock just bara så att hon fick använda hans dator?

Shit - där fallerade jag IGEN och gick i "stridens hetta" off topic då ju dessa domar inte har med trådämnet att göra. Ska inte upprepas! Jag lovar - eller ska iaf verkligen vinnlägga mig om det!
Senast redigerad av kubun 2021-06-01 kl. 14:18.
Citera
2021-06-01, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Är du helt säker på att han hade gett henne den som present eller var det ändock just bara så att hon fick använda hans dator?

Shit - där fallerade jag iGEN och gick i "stridens hetta" off topic då ju dessa domar inte har med trådämnet att göra. Ska inte upprepas! Jag lovar!

Det är du som har lyft hans domar och försökt utmåla honom som offer för en stor oförrätt, men när du får mothugg av fler som har läst domarna så vill du plötsligt förklara ämnet off topic, är du så imbecill att du inte tror att vi förstå var detta handlar om?

Du sprider lögner om ”självskadebeteende” och att offret skulle ha varit en ”värsting”. Fram med domarna och bevisa dina anklagelser eller kryp tillbaka ner i gödselrännan med övriga troll där du hör hemma!

Citat:
Läs domarna så ser du. Mest horribelt var beskyllningen om att han hade bränt henne med en kniv. Tjejen hade självskadebeteende - en sk värsting. I tingsrätten sa hon att han bränt henne i köket och i hovrätten att hon blev bränd medan hon satt och såg på TV - eller om det var vise versa.

Blir man brännmärkt av någon så glömmer man verkligen inte bort hur o var! Glömmer bort gör man när man ljuger.

Det är verkligen synd om karln. Han blev så illa tagen av denna dom så han t.o.m. bildade någon slags förening som ska verka för män som oskyldigt blir anklagade för våldtäkter. Naivt å tro att det aldrig någonsin har varit fallet och Binninge kan mycket väl vara en av dessa män - ja mycket troligt så
Citera
2021-06-01, 14:35
Medlem
Citat:

Som sagt tidigare, men vi kan ta det igen.
Du passar inte i rättsväsendet.

Tex jag har aldrig påstått att Binninge ÄR oskyldig, men får ändå det påstått hela tiden.
Men jag anser med mycket goda grunder att det finns ett antal punkter som gör att man skall kunna se på domen med rätt kritiska ögon.

Fakta som pekar på sprickor i rättens resonemang. Möjligt det finns saker i FUP som ger en mer nyanserad syn.
Citera
2021-06-01, 14:55
Medlem
kubuns avatar
Klargörande

Citat:
Det är du som har lyft hans domar och försökt utmåla honom som offer för en stor oförrätt, men när du får mothugg av fler som har läst domarna så vill du plötsligt förklara ämnet off topic, är du så imbecill att du inte tror att vi förstå var detta handlar om?
Jag har inte hämtat ut några domar och det vet du, utan de har jag kommit över härifrån i denna tråd. Antagligen från ett av dina inlägg för jag såg i tråden "Vem är Johann Binninge" att du lagt upp åtminstone en där men tyvärr var länken död. Jo det blir där, om så, som jag kommer att fortsätta avhandla det här rörande domarna mot JB och oavsett så vad du än försöker insinuera.

EDIT: Ser nu att det även finns en tråd där förtalsärendet diskuteras så visst - fortsättningsvis så delar jag upp detta, jag hittills här berört, i tre separata trådar

Citat:
Du sprider lögner om ”självskadebeteende” och att offret skulle ha varit en ”värsting”. Fram med domarna och bevisa dina anklagelser eller kryp tillbaka ner i gödselrännan med övriga troll där du hör hemma!
Du spelar ett högt spel, då det ju är du som sitter på domarna och väl rensat dem från de sajter du lagt upp dem på, när du påstår att jag kommer med osanningar beträffande innehållet i dem. Det kan finnas de som laddat ner dem och har dem i sina datorer och kanske kommer att åtminstone skicka dem till mig via ett PM - så vakta noga nu fortsättningsvis din tunga (fingrar) - ja du är så väl medveten om att jag redan en gång tidigare belade dig med att du hade helt fel beträffande en detalj i en av domarna.
Senast redigerad av kubun 2021-06-01 kl. 15:47. Anledning: för att få med kompletterande uppgift om mitt trådval för det som jag fortsättningsvis ska ta upp rörande Ebba B och Johann B
Citera
2021-06-01, 15:01
Medlem
Citat:
Okey, på denna direkta fråga du något polerat ställer så skall jag svara dig. Jag har faktiskt inte bara läst domarna Binninge är påförd utan även relativt grundligt studerat dem och frapperats över hur svaga de är. [Se där, trngw!]

Ja de finns faktiskt en del i dem som borde rendera i en resning och det utan att här o nu gå in på detaljer. Det har jag för övrigt redan gjort en gång i denna tråd!! Pekat på inte bara en märklig företeelse utan flera som verkligen gör att man starkt bör ifrågasätta flickans trovärdighet. Hon hade ju för övrigt ett, ur hennes perspektiv, utomordentligt skäligt motiv och då också plan för sina anklagelser.

Ja nu håller jag så här för stunden och förväntar mig de sedvanliga påhoppen om att jag är en äcklig pedofilkramare etc. o.d. m.m. osv.

Ja det ska bli mäkta intressant å se vad Binninge själv anfört i sina artiklar för jag har säkerligen missat en hel del från de båda inte alltför välformulerade domarna.

Förresten >> någon kan gärna lägga upp dessa domar igen eller länka till levande sida där de finns upplagda - ja om det nu inte igen anses för mycket begärt

EDIT: Se där det dröjde inte länge innan jag fick tillmälet idiot slängt i ansiktet. Nåväl nej jag har inte domarna kvar då jag ganska nyligen gjorde en storstädning i mina hårddiskar och raderade dem. inlägget här under som nog vad det lider kommer att bli raderat
Antar att jag får tacka för svaret. Är det så att du hellre vill ha mer opolerade frågor så kan jag nog tillfredsställa dig där om du verkligen vill.

Jag återkommer till vad jag tror är en knäckfråga, hur ska du kunna göra dina ev påståenden trovärdiga nu när det inte lyckades under rättegången? Trovärdighet etc brukar vara uppe i den typen av mål.

Vad är ditt intresse för dessa domar och att lägga en massa tid på analyser, kontakta binninge etc som du även nämnt? Det känns inte som det vanliga diskuterandet här.
Citera
2021-06-01, 15:11
Medlem
Citat:
Jag har inte hämtat ut några domar och det vet du, utan de har jag kommit över härifrån i denna tråd. Antagligen från ett av dina inlägg för jag såg i tråden "Vem är Johann Binninge" att du lagt upp åtminstone en där men tyvärr var länken död. Jo det blir där, om så, som jag kommer att fortsätta avhandla det här rörande domarna mot JB och oavsett så vad du än försöker insinuera.
Du spelar ett högt spel, då det ju är du som sitter på domarna och väl rensat dem från de sajter du lagt upp dem på, när du påstår att jag kommer med osanningar beträffande innehållet i dem. Det kan finnas de som laddat ner dem och har dem i sina datorer och kanske kommer att åtminstone skicka dem till mig via ett PM - så vakta noga nu fortsättningsvis din tunga (fingrar) - ja du är så väl medveten om att jag redan en gång tidigare belade dig med att du hade helt fel beträffande en detalj i en av domarna.
”Spelar ett högt spel”
”Vakta nu noga din tunga (fingrar)”

Försöker du leka Gudfadern nu när inget annat hjälper? Du är bara tramsig med dina försök att rentvå Binninge från det han dömts för. Du är bara ett klägg under skon, människor som förvarar barnmisshandlare är inte mer värda än så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in