2021-06-01, 11:57
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SittFint
Det är väl inte så konstigt? Har för mig att sådana beslut används av domstolen vid straffbestämning. Om man riskerar att bli av med jobbet brukar det ses som en del av straffet, vilket gör att man drar av lite vid domen.

Håller inte med alls. Om det enbart hade handlat om ett sexistiskt skämt hade jag hållit med dig, men om man verkligen daskar till sin chef på röven alldeles efter att chefen har kommit dit och ifrågasatt en sexistisk jargong så saknar man fan allt jävla omdöme. Det är fel på så många plan.

Jag hade också kunnat skämta på det sättet, men då hade det varit med folk jag känner väl och som jag vet skulle tycka att det var roligt. Och jag hade heller inte haft några problem om någon jag känner väl gör det på mig.

Men att tycka att det är något man får tåla är ta mig fan helt jävla efterblivet.

Snarare skulle jag säga att en polischef inte får vara så vek att han/hon låter något sådant passera. Hon gjorde helt rätt.

Enig.
Ett mycket märkligt beteende på jobbet. Så beter man sig helt enkelt inte.
Citera
2021-06-01, 11:59
Medlem
Bra att denna snut bokstavligen daskar clown världen i röven.
Citera
2021-06-01, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZaturdayNightz
Du låter efterbliven. Är du kvinna eller springer du kvinnors ärenden? Tomte.

Anser du att dom som tycker kvinnan är löjlig och att hon borde finna sig i att man raljerar sexistiskt över henne och ger henne hårda daskar i rumpan går männens ärende?
Citera
2021-06-01, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Detta är jävligt roligt. Givetvis fattade polismannen att han skulle få problem, men han gjorde det ändå.

Samtidigt pekar det på att ingen egentligen tar dessa inkvoterade kvinnliga chefer på riktigt allvar.
Kvot-chefen har sin titel, sin lönegrad osv. men alla vet att det är ett slags sjuk clownteater, eller kejsarinnans nya kläder. När polisen daskar kvot-chefen i rumpan så agerar han som barnet i H.C. Andersen-sagan, som plötsligt säger det som alla vet, men ingen vågar säga.

Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Är det någon som har mer information om den kvinnliga polischefen i detta fall? Hur har hon fått sitt jobb? Är det en lesbisk attackflata, som en del kvinnliga poliser är? Eller har hon utnyttjat sängvägen?

Vilka är snutarna?
Är det Jönköpings tingsrätt åtalet lämnats in på?
Varifrån har blaskorna fått ut info?

?.
Citera
2021-06-01, 12:20
Medlem
Bra. Så jävla svårt är det inte att bete sig som en civiliserad människa. Vissa här inne verkar tycka att det är överdrivet men det är bara att sätta er ner och inse att er art är utdöende. Det spelar ingen roll vad ni skulle vara okej med eller inte. Man tar inte en annan person på röven bara sådär. Punkt.
Citera
2021-06-01, 12:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hunter85
Bra att denna snut bokstavligen daskar clown världen i röven.
Han daskar bokstavligen sig själv i ansiktet med tanke på följderna. Fråga dig själv vem som är den egentliga clownen i den här cirkusen?
Citera
2021-06-01, 12:24
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UndrarEnbart
Vilka är snutarna?
Är det Jönköpings tingsrätt åtalet lämnats in på?
Varifrån har blaskorna fått ut info?

?.
Antingen har någon skvallrat till media direkt. Men alla "journalister" prenumererar väl även på Acta Publica, som är ett slags super-Lexbase för Expo, där "journalister" kan abonnera på spännande info.
Citera
2021-06-01, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArielGoldbergstein
Nej, polisyrket är ett klassiskt manligt jobb och har varit och bör fortsätta vara tillägnat enbart män av flera orsaker, inte bara av humor-aspekten. Män som jobbar på lager, i byggbranschen eller är med i hockey- och fotbollslag ägnar sig åt praktiska skämt och det finns fullt av historier. Ta in en kvinna i gruppen där med och du förstör hela dynamiken och det som män uppskattar främst med sådana arbetsplatser. I princip alla gamla ex-spelare i hockey brukar svara att just det konstanta skämtandet är det man saknar mest när karriären är slut, inte att spela inför fullsatta läktare osv.

Problemet här är ju att man valt att ta in en kvinna på posten, som inte hör hemma där.
Så utöver att vara sämre poliser är de flesta kvinnor alldeles för torra och humorlösa.
De har gjort hela arbetsmarknaden till ett politiskt korrekt inferno där det handlar mer om sådana här skvaller-historier än att faktiskt vara bra på sitt jobb.

För jubelidioter och PK-folk likt dig själv, så spelar det liksom ingen roll ifall den här polisen har varit exemplarisk på sitt jobb och varit grym på sitt yrke och tagit fast bovar i flera decennium och ifall det tar onödiga skattepengar och resurser att lägga på en sådan här skitgrej istället för att fokusera på mördare och våldtäktsmän. Nu ska den här polisen istället hängas ut med namn och lämnas åt vargarna för en komisk dask på stjärten.

Vad det handlar om är att du själv är efterbliven.

Tänk hur bra väst-världens samhällen hade mått om alla uppvisade lika sunda åsikter som dem du nämner här. Underbart inlägg.
Citera
2021-06-01, 12:26
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varfor
Kan det vara en inkovterad variant från något mer exotiskt, spännande patriarkalt land? De har ju problem redan i grundskolan när kvinnliga lärare tillrättavisar dem...

Han hade just dragit ett sexistiskt skämt för övriga mötesdeltagare, när hon var på väg ut ur rummet. Klart som fan andra såg det & att vår skojfriske snut förstod att andra skulle se & det var hela meningen...

Kan inte annat än hålla med, sparken, grått papper, gärna utslängd från A-kassan...

Är det verkligen lämpligt att någon som är så "spontan & yvig" (Läs saknar impulskontroll & bristfällig motorik) ska representera statens våldsmonopol, med batong & skjutvapen?
Jag får vibbar från machosnuten som var yttrebefäl i Örebro och fick sparken pga våldtäkt & narkotikabrott.

Ja, är det fastslaget att han dragit ett sexistiskt skämt och sedan daskat till henne på baken för alla att se, ja då är bara avskedning ett måste. Du kan inte ha människor som springer omkring och med vilje trakasserar och/eller diskriminerar andra, oavsett ställning och kön. Då slapp den filuren väldigt lindrigt undan, då han inte förlorade jobbet. Men, är han så dum som han verkar så gör han snart bort sig igen - slikt ligger i generna hos dessa marodörer. Hoppas bara att han inte hinner ha ihjäl någon oskyldig medborgare, innan...
Citera
2021-06-01, 12:28
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AliasAndersson
Bra. Så jävla svårt är det inte att bete sig som en civiliserad människa. Vissa här inne verkar tycka att det är överdrivet men det är bara att sätta er ner och inse att er art är utdöende. Det spelar ingen roll vad ni skulle vara okej med eller inte. Man tar inte en annan person på röven bara sådär. Punkt.
Hade det varit en riktig chef med verklig auktoritet så hade det förmodligen inte hänt alls. Om det ändå hade hänt så hade gubben blivit inkallad på enskilt samtal & kommit ut vit i ansiktet. Det är så auktoritet fungerar. Om det nu hade varit så att det är ledaregenskaper & auktoritet som legat bakom chefstillsättningar inom offentlig sektor.
Citera
2021-06-01, 12:29
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Ja, är det fastslaget att han dragit ett sexistiskt skämt och sedan daskat till henne på baken för alla att se, ja då är bara avskedning ett måste. Du kan inte ha människor som springer omkring och med vilje trakasserar och/eller diskriminerar andra, oavsett ställning och kön. Då slapp den filuren väldigt lindrigt undan, då han inte förlorade jobbet. Men, är han så dum som han verkar så gör han snart bort sig igen - slikt ligger i generna hos dessa marodörer. Hoppas bara att han inte hinner ha ihjäl någon oskyldig medborgare, innan...
Det är väl uteslutande kvinnliga kvotpoliser som skjuter ihjäl mongos med 40 skott.
Citera
2021-06-01, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrazanSatansson
Han daskar bokstavligen sig själv i ansiktet med tanke på följderna. Fråga dig själv vem som är den egentliga clownen i den här cirkusen?

Alla gånger jag daskat brudar på röven och fortfarande går fri.. du är ganska oskuld va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in