2021-06-01, 08:33
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
Förutom att det skulle hända min familj något och sådana saker så ryser jag vid blotta tanken på home invasion a la filmen Parasite.
Citera
2021-06-01, 09:08
Medlem
Klas-Vegass avatar
Den ekonomiska kollapsen är väl det jag väntar på.
Citera
2021-06-01, 09:09
Medlem
kpreas avatar
Väntan på besked MR-resultatet. Har cancern på min dotter kommit tillbaka....
Citera
2021-06-01, 09:32
Medlem
Vita gubbar med priviligerade positioner i samhället och alla horor/fruar dom köpt till sig, samtidigt som dom framställer sig själva som rättskaffens intelligensia, och hederliga och oundgängliga i sina samhällsroller. Brukar tänka att det vore uinderhållande att få se lite styckningsfilmer på dom.

Annars kan det väl vara obehagligt att hamna i "omhändertagande" av sjukvården, t.ex. "livets slutskede" eller demensboende: en massa imbecilla horor/mammor, prästbögar som tror dom "står upp för det goda" samtidigt som dom suger kuk på ägarna varje dag och gör skrattretande obetydliga insatser i kampen för en bättre värld men ändå skriker sig hesa för att någon ska se hur obetydligt litet dom presterat., Det är obehagligt.
Citera
2021-06-01, 10:08
Medlem
Cameltotems avatar
Sjukdomar.

Vi tar hälsan för givet. Man kan lika gärna vakna upp med en allvarlig sjukdom och ens liv är helt förstört.

Spelar ingen roll om du har en Porsche, 10 mill på banken eller en het jävla fru.

Har du allvarlig sjukdom är det finito.

Det skrämmer mig.
Citera
2021-06-01, 10:25
Medlem
-charliesheens avatar
thalassophobia
Citera
2021-06-01, 10:25
Medlem
Idén att det skulle finnas ett helvete och att man kan komma att få spendera en EVIGHET där om man har otur. Fatta hur länge en evighet är liksom.

Har aldrig varit förtjust i jordelivet och är inte religiös men tanken att man ska få lida på obestämd tid när man väl är färdig här skrämmer mig.
Citera
2021-06-01, 10:34
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GunnarGunnel
Det obehagligaste för mig är nog när jag läser om tortyroffer. Det är min absolut största rädsla att bli kidnappad och torterad i timmar/dagar, och att vissa sjuka skulle säkert kunna göra det mot någon helt oprovocerat (man blir ett random offer).

Håller med. Ett fall som till exempel följande kan verkligen ge mig kalla kårar:

https://en.wikipedia.org/wiki/Murder_of_Giulio_Regeni#:~:text=Giulio%20Regeni%20 (Italian%20pronunciation%3A%20%5B,tortured%20to%20 death%20in%20Egypt.

7 dagars tortyr 10-14 timmar om dagen tills han slutligen dog och han var förmodligen helt oskyldig till att vara spion som torterarna trodde så han hade inga svar han kunde ge dem för att få det att sluta.
Citera
2021-06-01, 11:19
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Befelhafvarn
Idén att det skulle finnas ett helvete och att man kan komma att få spendera en EVIGHET där om man har otur. Fatta hur länge en evighet är liksom.

Har aldrig varit förtjust i jordelivet och är inte religiös men tanken att man ska få lida på obestämd tid när man väl är färdig här skrämmer mig.
Det där är en kristen myt. Enligt Jesus är det bara Gud som kan döda oss helt och det eviga straffet, för dem som inte passar för livet, är att Gud dödar deras själar i gehenna.
Citera
2021-06-01, 11:21
Medlem
Carl Serungs avatar
Diarré!
Citera
2021-06-01, 11:24
Medlem
Sinraths avatar
Ska vi ta bort dom uppenbara och hyfsade lågoddsare så får väl mina mardrömmar styra:
Att skita på sig offentligt så alla märker det.

Det var länge sen jag hade mardrömmar om något sådant men vill minnas det är den som varit mest återkommande. Sen den underbara kallsvettiga förståelsen att det inte var på riktigt när man vaknar med ett ryck haha. Tänk er färden hem efteråt, inte ha något ombyte med sig, fler och fler märker man sitter och har skitit på sig fullständigt. Sen snacket på skolan/jobbet/sällskapet följande dagar. Det hade känts fruktansvärt.
Citera
2021-06-01, 11:59
Medlem
1. Människor
2. Män
3. Kriminella män med missbruksproblem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem