Citat:
Ursprungligen postat av
urgt
Det är inga smittskydd utanför Sverige vad jag sett som tror att det skulle varit en avgörande faktor. Ur ett internationellt perspektiv är vår expertis inte speciellt tung.
Jag vet inte vem man ska tro på. Men de som säger sig "representera vetenskapen" har jag väldigt svårt att ta på allvar. Tänker på den där dr bullshit... förlåt Dr Fauci eller vad han heter.
Citat:
Ursprungligen postat av
urgt
Sträcker det sig även till uttalanden från deras smittskydd?
Det är väldigt pro lockdown, munskydd och vaccin. Och alla som tror på något annat är faktaförnekare, vetenskapsförnekare och ska mobbas.
Citat:
Ursprungligen postat av
urgt
Den vettiga jämförelsen är och har alltid varit till grannländerna. Läs mer media från grannländerna och andra länder, där den journalistiska nivån generellt är högre.
Det är inte vettigt att jämföra när länderna är så pass olika. Hade det bara bott personer med norsk, svensk och finsk bakgrund under liknande förhållande hade nog resultatet blivit ett annat är min starka tro.
Citat:
Ursprungligen postat av
urgt
Det är inte så att de aktivt bashar Sverige, men de har inget behov av att försvara vårat misslyckande heller och kallar en spade för en spade.
Misslyckande och misslyckande. Så dåligt har det inte gått och vi har klarat ekonomin ganska bra också...
https://www.bloomberg.com/news/articles/2021-05-28/sweden-s-export-driven-economy-reaches-pre-pandemic-level?
Citat:
Ursprungligen postat av
urgt
Finns inget som tyder på att nedstängningar haft ihjäl folk, och bra länder ger gott ekonomiskt stöd.
Det är alldeles ännu. Det kommer att kosta liv på andra sätt. Men ingen politiker som genomförde lockdown kommer att erkänna detta och det kommer att bli locket på.
Folk har blivit av med sina företag, blivit av med jobbet. Kids har slutat att idrotta och kanske blivit kriminella istället och de skjuter ihjäl varandra istället. osv osv. Nej lockdown räddar inte liv. Absolut inte. Det tar liv på andra sätt och det kommer att visa sig.