Citat:
Ursprungligen postat av
Litenensam
Han är människa, vill inte ta ansvar, trots att det är han dom var högst ansvarig i detta mål.
Jag hade högre förväntningar på kompetensen, men han vill inte få sin stjärnglans skuggad.
Men faktum är att åklagarna yrkade på häktning allra senast i samband med dom.
Så snart hovrätten var på det klara, vilket de inte kan ha varit i fredags 10:59, så skulle de begärt Stefan häktad.
Nu får du hejda dig lite grand. Domaren har ju faktiskt förklarat vad som gäller.
Hade ni som hovrätt kunnat ta ett eget beslut och häkta honom någon eller några dagar innan domen?
– Det kanske hade varit möjligt, rent teoretiskt, men jag har aldrig varit med om att man frångått ett yrkande från åklagaren
Som de också sa i artikeln - som nu citerats till leda - att man har ingen kristallkula. Och man har heller aldrig varit med om något liknande.
P7an visade heller inte på något allvarlig psykisk störning - sen om han var psykopat, narcissist etc påverkar inte bedömningen. Och ärligt talat tror jag vi är mycket få härinne, om någon, som trodde han skulle ta livet av sig. SD älskade SD mer än någon annan, och med hans grandiosa självkänsla så kändes det omöjligt att han skulle göra så. Men uppenbarligen var självmord en god idé för mannen som tappade ansiktet inför hela världen, inkl älskade HD och sina döttrar. Och SOA. Och JG.