Citat:
Ursprungligen postat av
thinkmachine
.....Eftersom Esbjörn anser sig inte vara tillräknelig så är hans behov av ombud helt nödvändigt och det du skriver saknar ju all logik och vett. Det är heller inte nödvändigt att Binninge informerar Esbjörn för Binninge har att tillvarata Esbjörns rätt och se till hans bästa. Att du och några andra inte anser att han agerar i Esbjörns intresse spelar ingen roll, ni vill ju att de ska lägga sig platt för EBT och ni är inte part i ärendet.
Att dra in medierna borgar inte för en god tvistlösning utanför domstol, det har du rätt i, men EBT är en enormt offentlig person så en medial uppmärksamhet hade inte gått att undvika och när den bollen är i rörelse så går den inte att stoppa. Det kan inte Binninge klandras för.
För mig är det uppenbart att båda två parterna försöker få media på sin sida. Det är inte konstigt, media kan påverka domstolarnas dömande och det är man naturligtvis medvetna om. För EBT står dessutom hennes renommé på spel, ytterst kanske även hennes politikerkarriär. Båda två parterna nyttjar media från sina vinklar, Esbjörn om hur han förlorat sin gård genom manipulation, EBT genom att posera i sliten jacka och sorgsna ögon utanför gården och uttalandet "var ska jag och mina barn bo?" och "man har hotat mig".
Och det är faktiskt helt tillåtet att utkämpa del av striden i media. Särskilt trevligt är det inte men det är fullt tillåtet.
Om Esbjörn själv hade ansett sig som "icke tillräknelig" hade han då haft ett ombud vid polisförhöret ang bilolyckan, då man alltid får brev veckor innan förhör över telefon sker, men han valde att besvara alla frågor själv utan hjälp och denna polis kommer också att vara vittne i kommande domstolsförhandling, så ditt påstående att Esbjörn ansett sig inte vara tillräknelig har du själv uppfunnit på samma sätt som Binninge ljugit ihop en hel hop med krystade uttalanden.
Ett ombud är dessutom skyldig att upplysa sin klient om de åtgärder som ombudet utför.
Sen finns det kristallklart bevisat hur Binninge på Facebook drog igång drevet för att få Ebba mör vilket du då påstår att "det kan inte Binninge klandras för".
Ditt inlägg saknar så pass mycket sans och vett att man kan anta att du trollar på samma sätt som att du trollade om att vara marockan-svensk som ville flytta till USA....