2021-05-31, 00:24
Bannlyst
Jag har observerat något här.
Det finns inga klara definitioner på vad som är valfusk vilket gör att det aldrig går att komma till ett avslut.

Hellre än att komma med uppdateringar och introducera konspirationer så undrar jag vilka slags bevis som får er att ändra uppfattning och medge att ni haft fel?
2021-05-31, 06:24
Medlem
Nixters avatar
Vad händer när massivt valfusk upptäcks i flera stater?

Domstolarna, sannolikt USAs högsta domstol kan då komma förklara valet ogiltigt, men kommer då också troligen lämna detta tillbaka till de enskilda staterna, med lösningen att decertifiera Biden-elektorer och certifiera Trump-elektorer.

Men jag tar detta ett steg längre och tror att Högsta domstolen kommer att beordra kongressen att sammankalla en "special session" för att räkna om elektorerna, detta kan göras med anledning att USA då befinner sig i en konstitutionell kris, vilket är ett tillfälle elektorer skulle kunna räknas om, av VP eller den som då är temporärt ansvarig.
Senast redigerad av Nixter 2021-05-31 kl. 06:38.
2021-05-31, 06:34
Medlem
Nixters avatar
En viktig detalj: Hur länge får en President inneha posten?

Under den 22:a amendment kan en President vara vid sitt ämbete totalt 10-år. Så om Trump skulle återinta Vita Huset efter att ha vunnit i högsta domstolen, Före den 20:e januari 2023, kommer han att hindras från att köra valrörelsen 2024.

Varför? Om han skulle vinna valet 2024, efter att ha återinsatts tidigare än ovan datum skulle han varit President i sex år och en dag vid tillfället... Och han skulle då bryta mot "tioårsregeln" enligt 22:a amendment.

Mitt tips är således att Trump återinsätta som President men efter 20:e Januari 2023. Passande nog har Republikaner då troligt tagit över både Kongress och Senat (om Dominion kan tas ur ekvationen).
Senast redigerad av Nixter 2021-05-31 kl. 06:41.
2021-05-31, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter

Domstolarna, sannolikt USAs högsta domstol kan då komma förklara valet ogiltigt, men kommer då också troligen lämna detta tillbaka till de enskilda staterna, med lösningen att decertifiera Biden-elektorer och certifiera Trump-elektorer.

Men jag tar detta ett steg längre och tror att Högsta domstolen kommer att beordra kongressen att sammankalla en "special session" för att räkna om elektorerna, detta kan göras med anledning att USA då befinner sig i en konstitutionell kris, vilket är ett tillfälle elektorer skulle kunna räknas om, av VP eller den som då är temporärt ansvarig.

Som jag sade tidigare, så blir det inte. Man kan inte vända på resultaten bara för att man hittar fusk. Ett system som ger den möjligheten är korrumperat och öppnar dörrarna på vid gavel, rena bananrepublikfasonerna helt enkelt. Om man kan vinna val genom att bevisa fusk till fördel för motståndaren så uppmuntrar det faktiskt till fusk. Det är nämligen mycket enklare att fuska om man sedan genom att visa upp fusket tilldelas segern, än att fuska för egen vinning och försöka göra det så bra så att det inte upptäcks. ("Varför ska jag fuska till mig röster, när det är mycket enklare att fuska till din fördel och sedan få dig diskvalificerad".) Det är bl a därför alla fungerande demokratier tillämpar något som kallas omval, när fusk upptäcks. Det är nämligen mycket lättare att upptäcka fusk än att bevisa vem som ligger bakom det.

Och förresten, var inte HD korrumperat av Deep State? Vilket datum upphörde HD att vara korrumperat?
Senast redigerad av Auric 2021-05-31 kl. 07:40.
2021-05-31, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Som jag sade tidigare, så blir det inte. Man kan inte vända på resultaten bara för att man hittar fusk. Ett system som ger den möjligheten är korrumperat och öppnar dörrarna på vid gavel, rena bananrepublikfasonerna helt enkelt. Om man kan vinna val genom att bevisa fusk till fördel för motståndaren så uppmuntrar det faktiskt till fusk. Det är nämligen mycket enklare att fuska om man sedan genom att visa upp fusket tilldelas segern, än att fuska för egen vinning och försöka göra det så bra så att det inte upptäcks. ("Varför ska jag fuska till mig röster, när det är mycket enklare att fuska till din fördel och sedan få dig diskvalificerad".) Det är bl a därför alla fungerande demokratier tillämpar något som kallas omval, när fusk upptäcks. Det är nämligen mycket lättare att upptäcka fusk än att bevisa vem som ligger bakom det.

Och förresten, var inte HD korrumperat av Deep State? Vilket datum upphörde HD att vara korrumperat?

Men att fuska och få det fusket certifiert, uppmuntrar inte till valfusk då om resultatet inte går att ändra?

Märklig logik du har.

Men omval kan ju vara en väg att gå, fusk Måste åtgärdas för att hindra framtida fuskande.

Biden kommer INTE sitta kvar.
2021-05-31, 07:59
Medlem
Citat:

Under den 22:a amendment kan en President vara vid sitt ämbete totalt 10-år. Så om Trump skulle återinta Vita Huset efter att ha vunnit i högsta domstolen, Före den 20:e januari 2023, kommer han att hindras från att köra valrörelsen 2024.

Varför? Om han skulle vinna valet 2024, efter att ha återinsatts tidigare än ovan datum skulle han varit President i sex år och en dag vid tillfället... Och han skulle då bryta mot "tioårsregeln" enligt 22:a amendment.

Mitt tips är således att Trump återinsätta som President men efter 20:e Januari 2023. Passande nog har Republikaner då troligt tagit över både Kongress och Senat (om Dominion kan tas ur ekvationen).
Nej Trump återinsätts inte, vad får du det ifrån? Så fungerar det bara inte i en demokrati med allmänt hållna val. Det skull ju sätta landets politiska system och stabilitet i gungning. Så din något skeva bild av hur vallagar fungerar i en demokrati är både lustig och pinsam. Och återinsatt ledare är ju oftast förknippat med kupper så ett sådant beslut skulle aldrig HD fatta. Ett omval är visserligen rent teoretiskt möjligt men om Trump då än en gång troligen förlorar, vad händer då. Statskupp?
2021-05-31, 08:05
Avslutad
Citat:

Citat:

Here we go again.... Samma fantasier som för ett halvår sedan.
2021-05-31, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldTrummp
Visar det sig när man gjort nyneutrala Audittar i alla USAs stater att DJT vann presidentvalet 2020 så kommer jag att släppa fram honom som president igen. Jag har inga problem med det. Däremot måste det utredas vem som fuskat inte bara att det gjorts om så skulle vara fallet. Jag tycker även att DJT ska öppna plånboken och betala 100 miljoner till den visselblåsare som blåser.

Stop The GOPish VoterFraud

Mike Pensé
När skall man räkna om rösterna i Florida så man med säkerhet vet att inte valfusk förekommit i den delstaten? Och andra delstater där Trump vann, hur ställer man sig där om ev valfusk? För skall det räknas röstsedlar så skall det ju räknas röstsedlar ordentligt över hela linjen kan man tycka då Trumps agerande att försöka påverka valet till egen fördel ju är fullt ut bevisat.
2021-05-31, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
Men att fuska och få det fusket certifiert, uppmuntrar inte till valfusk då om resultatet inte går att ändra?

Märklig logik du har.

Inte alls märklig. Det är det enda rimliga, förutom ett omval. Att låta resultatet stå fast är det näst bästa alternativet och klart mycket bättre än att ge segern till förloraren.

För problemet med valfusk är man dels har svårare att fastställa vem som är skyldig än man har att fastställa att det fuskats och därtill så kan man aldrig veta vad det rätta resultatet skulle varit utan fusk. För hittar du fusk till den ena partens fördel, hur kan du veta att inte också den andra fuskat (men mindre "framgångsrikt")? Kan man vara säker på att allt fusk upptäckts? Och om man anlitar en partisk granskare (som i Arizona), kommer de att rapportera att de hittar fusk även till Trumps fördel?

Nej, i en fungerande demokrati tillämpar man omval vid upptäckt systematiskt fusk. Kan man inte ha omval får resultatet stå kvar, men lämpligen kan man då försöka undanröja riskerna inför nästkommande val.
2021-05-31, 09:04
Medlem
Citat:

Jag noterar att den 20 januari år 2023 är en fredag, vad annars.

Låt mig för en liten stund delta i din charad, och ”acceptera” att Biden skulle avgå pga bevisat valfusk (vilket av många olika skäl, framförallt att systematiskt valfusk aldrig kommer att bevisas, aldrig kommer att ske);

Om du är så säker på att Trump skall återinsättas 20/1 2023, så måste du ju också vara helt säker på att han kommer att vinna presidentvalet 2024. Annars kommer ju han inte upp i tio år. Hur kan du vara så säker, dvs så säker att han skulle avstå från att tillträda redan när valfusket upptäcks?

Vem kommer då att vara President i mellanrummet av en Biden som avgått och en Trump som tillträtt; Kamala Harris, Nansi Pelosi?

Hur kan dessutom Trump avstå från att tillträda under en period (fram till 20/1 2023) med övertygelsen att han skall vinna Presidentvalet 2024. Hur kan han veta det redan nu? Trump har ju visat sig vara en första klassens förlorare och på ett sätt eller annat förlorat alla val han ställt upp i;

* Han förlorade Popular vote 2016
* Han förlorade Representanthuset
* Han förlorade Senaten
* Han förlorade Vita Huset 2020 genom att förlora både elektorskollegiet liksom Popular vote

Du hävdar naturligtvis (helt utan bevis) att det fuskats i alla ovan val. Med Trump skulle alltså, med vetskap om detta, riskera allt (four more years) med vetskap om detta.

Nej du Nixter, inte ens när du ljuger allt vad du kan, så gör du det det med ett logiskt resonemang. Dina konspirationer håller inte ihop utan dom faller sönder lika enkelt som den nu pågående valfusk konspirationen i valet 2020.

Du är och förblir en Pajas!

Edit: två frågor som delvis hänger ihop;

- Varför har du helt slutat citera Sidney Powell, tidigare höjde du henne till skyarna som en av de vassaste juristerna överhuvudtaget i USA?
- Var är Frankfurtserven?
Senast redigerad av Master.Palm 2021-05-31 kl. 09:50.
2021-05-31, 10:39
Medlem
Jag drar stora liknelser här.

En överhängande majoritet fattade inte att invandringen är problematisk, det var rent av hädelse att inte tycka något annat.

Idag är det erkänt att det var idiotiskt det sverige gjort.

Apatiska barn. Alla var sjuka. Ingen fick ifrågasätta. Idag är det erkänt att det handlade om föräldrar som tvingade barn.

Corona. Ingen får ifrågasätta detta.
Idag får man diskutera att det kan ha varit framtaget i ett labb.

Valet USA. Trump är hatad. Ingen får ifrågasätta att han gjort bra saker eller är mycket omtyckt bland folket. Eller att valet kan varit riggat i vissa städer.

Kommet historien upprepa sig? Kommer det visa sig att de fåtal som vågade gå emot strömmen återigen har rätt?
2021-05-31, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HARD-WORKER
Jag drar stora liknelser här.

En överhängande majoritet fattade inte att invandringen är problematisk, det var rent av hädelse att inte tycka något annat.

Idag är det erkänt att det var idiotiskt det sverige gjort.

Apatiska barn. Alla var sjuka. Ingen fick ifrågasätta. Idag är det erkänt att det handlade om föräldrar som tvingade barn.

Corona. Ingen får ifrågasätta detta.
Idag får man diskutera att det kan ha varit framtaget i ett labb.

Valet USA. Trump är hatad. Ingen får ifrågasätta att han gjort bra saker eller är mycket omtyckt bland folket. Eller att valet kan varit riggat i vissa städer.

Kommet historien upprepa sig? Kommer det visa sig att de fåtal som vågade gå emot strömmen återigen har rätt?

Du lyfter flera intressanta påståenden, iakttagelser och sent påkomna sanningar.

Det är alltid enkel att diskutera med facit i hand och sakfrågorna blir då också mindre kontroversiella.

Tycker dock inte du kan göra jämförelsen med USA valet, Trump och valfuskanklagelserna.

Trumps fan-base är högljudd, engagerad och lojal mot honom. Det skall man ge honom. Men de är i tydlig minoritet.

Detta blir väldigt tydligt när man tittar på approval siffror över presidentskapet. Trump är den president genom alla tider som över hela sin presidentperiod har haft sämst approvalsiffror av alla presidenter genom alla tider.

Hans bästa siffror är tydligt sämre än Bidens sämsta siffror och Bidens siffror fortsätter upp. Nu ligger han runt och över 60% i approval och under 40% i disapproval.

Man kan ju inte utse Trump till President bara för att han och hans följarskara skriker högst. Det är liksom inte så det fungerar i en demokrati.
Senast redigerad av Master.Palm 2021-05-31 kl. 11:34.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in