2021-05-30, 18:52
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunter85
Man kommer bli tvungen att ta vaccinet år efter år efter år för att en "ny" variant har hittats i något exotiskt skithåls land, allt medans vaccin bolagen (som inte tar ansvar för skador vacciner medför) blir rikare och rikare (och betalar politiker/MSM att fortsätta hetsa och skrämma folk om ett dödligt virus (med 0.3% dödlighet).
Jag har lite svårt att se hur du tänker nu. Ungern har färdig vaccinerat 36,6% av sin befolkning. Varför det, när enligt dig var enda person i det landet har varit smittade + några till? För i Ungern har det ju redan dött mer en 0,3% av hela befolkningen i/med covid. Så hur tänker du när du skriver att dödligheten i covid är 0,3% ? Man kan ju liksom inte hävda att dödligheten är lägre en vad det redan har dött personer i ett land och det dör ju fortfarande personer i Unger, i dag har de registrerat 19 avlidna och i går 27. Det gör ditt påstående till något väldigt ogenomtänkt, jag kan liksom inte ta något du skriver på alvar när du lägger in sådana uppenbart felaktiga siffror.
Citera
2021-05-30, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunter85
Inte lätt att vara efterklok när man tryckte in sig ett gift som skyddade mot.. ingenting?
Det är fortfarande inte något gift. Pappskalle.
Citera
2021-05-30, 18:54
Medlem
JedanProblems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Vaccinet innehåller kaliumklorid som ges som sista injektion till dödsdömda i usa för att få hjärtat att stanna.
Och det är ett gift.

Du bryr dig tillräckligt för att skicka dom vykort. Jag gillar inte epitetet foliehatt kontra inte vaccinera sig.
Man behöver inte vara foliehatt bara för man inte tar ett chans vaccin som fått ett nödgodkännande.

Det är inte helt säkert, finns dom som blivit allvarligt sjuka även som vaccinerade.
Ditt geni, du har naturligtvis rätt. Det räcker att titta på hur dåligt det går för Israel, så inser man hur pass ineffektivt Pfizers vaccin är
Citera
2021-05-30, 18:55
Avstängd
Citat:

Du bryr dig tillräckligt för att skicka dom vykort. Jag gillar inte epitetet foliehatt kontra inte vaccinera sig.
Man behöver inte vara foliehatt bara för man inte tar ett chans vaccin som fått ett nödgodkännande.

Nej såklart inte. Min vykortskommentar var 100% sarkasm.
Håller med om att man inte nödvändigtvis är foliehatt för att man är skeptisk mot vaccinet. Jag tycker dock det är uppenbart att det finns en del hattar i tråden som råkar vara just vaccinskeptiker, inte du nödvändigtvis.
Citera
2021-05-30, 18:59
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Som enskild näringsidkare är det inget som hindrar dig att göra just det.
Då förstår jag inte problemet. Någon kanske vill förklara vad det bråkas om?
Citera
2021-05-30, 19:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Det var en dålig jämförelse, bättre jämförelse är att du inte får åka tåg ifall du inte är vaccinerad.

Oavsett om jämförelsen är lyckad eller ej så får man leva med den konsekvensen om man,
av någon outgrundlig anledning, väljer att inte vaccinera sig.
Citera
2021-05-30, 19:07
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Oavsett om jämförelsen är lyckad eller ej så får man leva med den konsekvensen om man,
Jag utgår då ifrån att ovaccinerade ska få skattelättnader.
Citera
2021-05-30, 19:09
Medlem
Har svårt att tänka mig att någon näringsidkare orkar förbjuda ovaccinerade. Kanske Ygeman som inte släpper in dem i sitt hem då men det kan man leva utan.

Självklart ska inte festivaler och andra arrangörer som erhåller statliga eller kommunala bidrag ens tillåtas porta de som av någon anledning inte vill vaccinera sig.
Citera
2021-05-30, 19:09
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Det vi diskterade var studien Dr. Byram Bridle tar upp här;
https://omny.fm/shows/on-point-with-alex-pierson/new-peer-reviewed-study-on-covid-19-vaccines-sugge

Dvs; tanken med vaccinen är precis som du säger att de inte i någon avgörande mängd ska entra blodomloppet. Där av problemet att de ändå gör det.

Kanske handhavandefel vid själva vaccineringen, exempelvis att man inte aspirerar?
Citera
2021-05-30, 19:11
Medlem
Citat:

Du tycker alltså det är bra att folk som gjort sitt fria val att inte vaccinera sig diskrimineras, ok.
Citera
2021-05-30, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Vilka biverkan skulle det vara?

Det vet vi inte ännu. Vi får vänta och se.
Citera
2021-05-30, 19:28
Medlem
Citat:
Det vet vi inte ännu. Vi får vänta och se.
OK. Så du skriver om någonting som du inte har någon aning om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in