2021-05-30, 17:27
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Ja, man ska ha rätt att fatta dåliga beslut också det håller jag med om.

Men det borde komma med en viss kostnad om man väljer att inte ta vaccinet.

Flygresor, tågresor, bio, gå på inomhusrestaurang, barbesök eller att för den delen arbeta inomhus där man kommer i kontakt med andra personer borde så klart vara uteslutet.

Dessutom borde eventuell vård för covid bekostas ur egen ficka. Eller kanske borde man inte få vård över huvud taget - de borde få satsa på kolloidalt silver, getdynga, ivermektin och vad det nu är de googlat sig till!
Varför skulle ovaccinerade inte få komma i kontakt med vaccinerade?
Citera
2021-05-30, 17:29
Medlem
Citat:
Ja, man ska ha rätt att fatta dåliga beslut också det håller jag med om.

Men det borde komma med en viss kostnad om man väljer att inte ta vaccinet.

Flygresor, tågresor, bio, gå på inomhusrestaurang, barbesök eller att för den delen arbeta inomhus där man kommer i kontakt med andra personer borde så klart vara uteslutet.

Dessutom borde eventuell vård för covid bekostas ur egen ficka. Eller kanske borde man inte få vård över huvud taget - de borde få satsa på kolloidalt silver, getdynga, ivermektin och vad det nu är de googlat sig till!

Absolut, jag kommer inte gråta för den upplevda "diskriminering" som ovaccinerade personer får gällande t ex konsertbesök och resor till varmare länder
Citera
2021-05-30, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Absolut, jag kommer inte gråta för den upplevda "diskriminering" som ovaccinerade personer får gällande t ex konsertbesök och resor till varmare länder

Ingen bryr sig om vaccinet, ta det och njut av biverkningarna
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Varför skulle ovaccinerade inte få komma i kontakt med vaccinerade?

Inte ens vaccinerna ger ju ett 100% skydd. Varför ska vi som varit intelligenta nog att vaccinera oss och gjort vad vi kan för att inte bli smittade behöva vara nära dessa pestråttor och riskera sjukdom? De har ju frivilligt valt att vara en vandrande livsfara för sina medmänniskor. Dessutom kan de smitta varandra och skapa mutationer osv.

Edit: dessutom vore det rimligt om pestråttorna fick bära en clownnäsa när de är ute på stan så att vi övriga kan hålla avstånd.
Senast redigerad av Harrywinston 2021-05-30 kl. 17:39.
Citera
Medlem
Citat:

Det ska vara fritt val att vaccinera sig eller ej, då ska man inte bli diskriminerad om man inte väljer att vaccinera sig.
Citera
2021-05-30, 17:39
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Inte ens vaccinerna ger ju ett 100% skydd. Varför ska vi som varit intelligenta nog att vaccinera oss och gjort vad vi kan för att inte bli smittade behöva vara nära dessa pestråttor och riskera sjukdom? De har ju frivilligt valt att vara en vandrande livsfara för sina medmänniskor. Dessutom kan de smitta varandra och skapa mutationer osv.
Men du kan tänka dig att vistas med "en pestråtta" som bär något potentiellt farligt virus som du inte är vaccinerad mot?
Citera
2021-05-30, 17:40
Medlem
Citat:

Edit: dessutom vore det rimligt om pestråttorna fick bära en clownnäsa när de är ute på stan så att vi övriga kan hålla avstånd.

Väldigt intelligent att spruta in något i din kropp som inte ens skyddar mot det giftet ska skydda mot?
Citera
2021-05-30, 17:42
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunter85
Väldigt intelligent att spruta in något i din kropp som inte ens skyddar mot det giftet ska skydda mot?
Vaccin är sällan skyddande till 100%, men jag drar mig ändå inte för att vara nära ett barn med tex mässlingen.
Citera
2021-05-30, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Nej, det menar jag inte.

Då är vi överens.
Citera
2021-05-30, 17:45
Medlem
Citat:
Håller med dig i stort. Jag tycker fortfarande att valet att vaccinera sig ska vara frivilligt (som idag) men valet borde vara lätt för de flesta.

Klart det ska vara frivilligt. Hur skulle ett tvång ens se ut?
Att man jagar dom som vägrar med polis binder fast dom och vaccar dom.
Citera
2021-05-30, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunter85
Det är inget gift. Det är ett vaccin.
Citera
2021-05-30, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Klart det ska vara frivilligt. Hur skulle ett tvång ens se ut?
Att man jagar dom som vägrar med polis binder fast dom och vaccar dom.

Absolut, jag skriver att det ska vara frivilligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in