Citat:
Ursprungligen postat av
Jayce
Legokatt kan kanskje forklare hvordan pistolhistorien eller badekarhistorien "passer inn" med GG-fantasien, når alle brikkene sees på samlet...
Jada Jayce, kan svare på dette gjennom Gone Girl hypotesen siden du spør.
(Til info så sover jeg om natten og sitter ikke kontinuerlig å leser forumet
Sett gjennom
GONE
I
R
L - Hypotesen:
1. Pistolhistorie:
Det har ikke kommet frem at noen ble skutt i S4 så tipper verken at pistolen eller pistolhistorien har noe med plottet å gjøre.
Generelt sett, GG-hypotesen går ikke ut på at TH var den "perfekte" ektemannen eller at han viste hvordan "forklare seg perfekt i avhør". Hypotesen går ut på at det var en grunn til at AEH forsvant fra han.
For å si det slik, hvis TH var opptatt av våpen så taler det ikke imot GG-hypotesen.
(Selv ikke de løse ryktene om at AEH underskrev ektepakten med en pistol mot hodet taler imot, tvert om)
Totalt sett: TH forklarte om pistolhistorien av en annen grunn enn at det var del av et plott/villedning.
2. Badekarhistorie:
Bakgrunnen for at TEH skulle passe valpen og at det i hele tatt kunne vært en badekarhistorie har bakgrunn i dette:
Dagbladet 09.05.2020:
"Kvelden før dagen som seinere skulle markere startdatoen på Hagen-saken, besøkte ekteparet og et vennepar restauranten Brasserie Hansken i Oslo
- Foranledningen til denne kvelden var en gjengjeldelse. Etter at jeg ble pensjonist, så hadde vi en avtale om å invitere dem ut på restaurant og teater. Det kom brått på både oss og dem, da vi plutselig hadde to billetter til teaterstykket, sier venneparet"
(Merk "brått på")
=
Tyder på at teaterbesøk kvelden før ikke var del av et planlagt plott.
=
Tyder på at badekarhistorie ikke var del av et planlagt plott.
Så enkelt tipper jeg det kan være