2021-05-30, 16:12
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Man måste skedmata er med fakta som man gör med små bebisar, ni ska inte diskutera med vuxna om ni inte ens kan söka fram relevanta underlag för diskussionen. Att vara faktaresistent är ett handikapp, men att inte ens kunna söka fram information som finns tillgänglig för var och en är ren och skär obegåvning.

Manual för dummies:
Viktigt, läs hela manualen innan start.
1. Klicka på länken längst ner i detta inlägg.
2. Läs inlägget som länken leder till.
3. Bli nu inte upprörd för att det ni söker inte syns i texten utan andas in ett djupt andetag och lugna ner nerverna.
4. Klicka på de tre punkterna bredvid Ebba Busch namn.
5. Läs under ”Visa redigeringshistorik”, det är ett jättesvårt ord, men det betyder att även om man ändrar eller raderar något i ett inlägg så finns det ursprungliga sparat.
6. Skriv nu 1000 nya inlägg om hur ni har förlåtit Johann Binninge hans våldtäktsförsök och barnmisshandel för att det var jättelänge sedan och han nästan har sonat sitt straff.

https://www.facebook.com/buschebba/posts/4005849249434460/
Bra jobbat - tack! Å så till er som påstod en massa strunt om att hon låst inlägget och att det var belagt med förundersökningssekretess för att hennes advokat rått henne till det osv - ja herrejöss hur ni nu bevisligen har visat oss att ni plockar "sanningar ur er egna unkna rövar

Vidare - nu ser vi också alla att hon visst det angett honom som dömd för sexbrott mot minderårig

ja det lönade sig att tjata fram detta - förstår nu varför det satt så långt inne för er å plocka fram - tack än en gång!
Senast redigerad av kubun 2021-05-30 kl. 16:16.
2021-05-30, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Jag förstår faktiskt din argumentation, och det kan vara förklarligt att Ebba skrev sitt inlägg.
Men inte "försvarligt" - enligt mig då.

Det är väl bara en skillnad i värdering, och inget egentligen som är rätt eller fel.
Men min åsikt (baserat på min värdering) är i alla fall att man nedvärderar Ebba om man sätter i det i relation till att han skrev saker innan hon gjorde. Hon borde kunna stå över sånt.
Tycker inte riktigt jag tillskriver dig en åsikt, drar en slutsats baserat på vad du skrev.

Inte speciellt upprörd över tonen från trngw alls, det är mer svårt att den underliggande måttstocken på forumet som diffar (detta inte riktat då mot dig).
1. Om någon hotar dig och du drar upp en revolver och skjuter denne så är det förklarligt men inte försvarligt.
2. Om någon hotar dig och du ropar allt du kan att du hotas av en som suttit i fängelse för misshandel så är det både förklarligt och försvarligt.
2021-05-30, 16:25
Avslutad
Ska bli intressant att se Ebba sopa gatorna med piazza kvast. För enligt många har hon inte gjort sig rätt att sitta kvar på den posten hon hade. Hon bör ut och söka sig vänner bland folket. Tror det är svårt för henne att tro på sig själv.
2021-05-30, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
1. Om någon hotar dig och du drar upp en revolver och skjuter denne så är det förklarligt men inte försvarligt.
2. Om någon hotar dig och du ropar allt du kan att du hotas av en som suttit i fängelse för misshandel så är det både förklarligt och försvarligt.

Bra. Och ingen av dessa fall passar in på Ebba.
Du förstår!
2021-05-30, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Ska bli intressant att se Ebba sopa gatorna med piazza kvast. För enligt många har hon inte gjort sig rätt att sitta kvar på den posten hon hade. Hon bör ut och söka sig vänner bland folket. Tror det är svårt för henne att tro på sig själv.
Det är just Svenska folket,vanliga Svensson som fått upp ögonen för vad som legat bakom smutskastning och falska påståenden. Oavsett parti möjligen med vissa undantag av smutsvänstern så har väldigt få medkänsla med en dömd sexbrottsling oavsett vad den anser vara pedofeli eller våldtäkt eller andra formuleringar för att kringgå det faktiska.
Och än mindre för ett peddo som systematiskt i åratal drivit en intern klubb för likasinnade
Tom vänstern har nog svårt att försvara den nätstalkande pedofilen efter avslöjandet om hans verksamhet . Möjligen med undantag av Strandhäll men vem bryr sig om den tokan?

Nej,Ebba är en hjältinna som står upp för alla nedtryckta brottsoffer!En symbolisk handling att sätta ner foten mot Binninge gav respekt
Senast redigerad av Ananias 2021-05-30 kl. 16:42.
2021-05-30, 16:47
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ananias
Sverigedemokraternas Dick Erixsson backar upp Ebba Busch på ett strålande sätt.
https://samtiden.nu/2021/05/lagen-har-fel-inte-ebba-busch/
Var Dick Erixsson bakfull när han skrev detta eller är han alltid lika insatt i ämnen han tar upp...?
(Eller har han samma gener som Brännvinström)
Citat:
Kristdemokraternas Ebba Busch var på fredagen kallad till polisförhör där hon delgavs misstanke om grovt förtal av en mäklare inblandad i partiledarens omtalade husaffären.
Citat:
Hon har i Facebookinlägg förmedlat helt sanningsenliga uppgifter om den mäklare som blivit inblandad i husaffären.
2021-05-30, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Var Dick Erixsson bakfull när han skrev detta eller är han alltid lika insatt i ämnen han tar upp...?
(Eller har han samma gener som Brännvinström)
Ja,jag såg det..
Inte lätt att sätta titel på en som egentligen ingen har..
2021-05-30, 16:54
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Jaha, där ser man. Det antyder att hon ångrar inlägget när hon valt att dölja det. Det finns något i hennes text som inte är rumsrent.

Hon som med sitt inlägg på Facebook skulle främja sin sak väljer nu att dölja vad hon framförde. Tur att hennes agerande bara skadar henne personligt för hon lär inte överleva som partiledare. En sådan person kan vi bara inte ha som vår minister. Det står numera helt klart för många och den andelen av väljarskaran växer säkert till sig så vi snart slipper faran Ebba Busch.

Nåväl, det finns alltså inte för någon här i tråden att tillgå, eller är det så att ni alla gör som Ebba gör - väljer att dölja den tydligtvis så för Ebba komprometterande texten? Det var ju synd. Hade ju varit bra att ha ett exakt debattunderlägg.

Inlägget finns ju publicerat här i tråden!
Hela inlägget både original och det senare censurerade finns på Expressens hemsida.
För mig finns även på Aftonbladets hemsida.
Givetvis finns det med i Binninges egen pressrelease, om att han anmält Ebba.

Sök och du skola finna!
2021-05-30, 17:01
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Hela inlägget både original och det senare censurerade finns på Expressens hemsida.

Sök och du skola finna!
behöver inte det numer då Armstark varit så duktig och hjälpt trådens debattörer med det - trådens bästa inlägg någonsin kommenterade Ananias och det är bara att instämma i lovorden

här>>> (FB) Ebba Busch i fastighetsbråk med Esbjörn, 81

bevis på att Ebba, trots att de här av många förnekades, har omnämnt JB som dömd sexförbrytare mot minderårig

Aj, ser nu att det är den redigerade versionen - ok - det var alltså därför Armstark var så beredvillig. Jag trodde Garry74 hade sett det i Armstarks länkade Ebba-FB-inlägg - han visste det alltså sen innan ja ja sanningen kommer alltid fram till slut

Ja just ja nu ser jag ju - finns i redigeringshistoriken (de 3 prickarna uppe till höger i hennes inlägg) hon skulle ju ha tagit bort hela och sen lagt in den redigerade på nytt - då hade det inte gått att se vad hon raderat - se vad jag lärt mig - tack Armstark

Det följande är det Ebba raderat från sin Facebook och som hon är brottsmisstänkt för att grovt ha förtalat denne jurist nämligen Johan Binninge
En av de personer som har synpunkter på Esbjörns försäljning, vi kan kalla henne Y, har kontakt med en jurist och han anlitas under hösten. Han arbetar inte under titeln advokat, han är tidigare i hovrätt dömd till fängelse för sexuella övergrepp på minderårig. Han har engagerat sig i flera fall med misstänkta våldtäktsmän och även i fallet runt Julian Assange. Han nolltaxerade senast kända beskattningsår.
Senast redigerad av kubun 2021-05-30 kl. 17:41.
2021-05-30, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68

Sök och du skola finna!
Ja,och Binninge kan nog va säker på att det kommer tillbaka i sin helhet.
Det är enligt advokat Tomas Olsson endast under utredningens pågång som han gav rådet att redigera inlägget tv.

https://omni.se/ebba-busch-har-raderat-del-av-fortalsanmalt-inlagg/a/x3eBKQ

Men tänk vad många som fått vetskap om Binninges skelett i garderoben när han själv hängde ut sig
Binninge kom ut på riktigt som pedofil
Senast redigerad av Ananias 2021-05-30 kl. 17:09.
2021-05-30, 17:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ananias
Det är just Svenska folket,vanliga Svensson som fått upp ögonen för vad som legat bakom smutskastning och falska påståenden. Oavsett parti möjligen med vissa undantag av smutsvänstern så har väldigt få medkänsla med en dömd sexbrottsling oavsett vad den anser vara pedofeli eller våldtäkt eller andra formuleringar för att kringgå det faktiska.
Och än mindre för ett peddo som systematiskt i åratal drivit en intern klubb för likasinnade
Tom vänstern har nog svårt att försvara den nätstalkande pedofilen efter avslöjandet om hans verksamhet . Möjligen med undantag av Strandhäll men vem bryr sig om den tokan?

Nej,Ebba är en hjältinna som står upp för alla nedtryckta brottsoffer!En symbolisk handling att sätta ner foten mot Binninge gav respekt
Ja jo , jag fattar att man inte stöttar pedofili , men det är inte det som står på kartan just nu. Ebba har gjort fel i att hänga ut folket som hon gjort. Där ingår Esbjörn som blivit lurad av Ebba ... eller menar ni att Ebba inte lurat honom utan Binninge ??? för att få sin vilja fram ... näää det går aldrig vägen för Ebbba i detta fallet .. ogiltiga papper , polisanmälan , sina egna dryckesvanor , och sitt dåliga inflytande... sedan uppriktigt puschar barnen att springa mellan henne och sitt EX .... snacka om att hon tror för mycket att människor ska hjälpa henne med allt 😁😁😁
2021-05-30, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Ja jo , jag fattar att man inte stöttar pedofili , men det är inte det som står på kartan just nu. Ebba har gjort fel i att hänga ut folket som hon gjort. Där ingår Esbjörn som blivit lurad av Ebba ... eller menar ni att Ebba inte lurat honom utan Binninge ??? för att få sin vilja fram ... näää det går aldrig vägen för Ebbba i detta fallet .. ogiltiga papper , polisanmälan , sina egna dryckesvanor , och sitt dåliga inflytande... sedan uppriktigt puschar barnen att springa mellan henne och sitt EX .... snacka om att hon tror för mycket att människor ska hjälpa henne med allt 😁😁😁
Exakt! Vissa saker förstår du!!
Binninge och co har lurat Esbjörn duktigt.
RO:s styrelsetant kändismäklarfrun Monica Pernroth-Lüllmaa har tom omyndigförklarat honom och lagt beslag på hans tillgångar.
Senast redigerad av Ananias 2021-05-30 kl. 17:10.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in