2021-05-30, 12:48
Medlem
Eller RU er så innsyltet at han ikke kan si noe uten å bli funnet skyldig. Han har i tillegg til å i god tro opprette kontoer osv. også i god tro vært på handletur i Biltema, Clas Ohlson og Sparkjøp med lange handlelister og da kjørt den bilen AEH senere ble bortført i.

Alle disse hypotesene forutsetter at TH eller RU eller begge er stokk dumme.

Nei, det er en tredje person med i bilde og RU vet eller aner hvem det er, men tør ikke si noe.
Senast redigerad av OleStoltenberg 2021-05-30 kl. 13:11.
Citera
2021-05-30, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Nå er visst tiltalen mot RU medvirkning til grov frihetsberøvelse.
Vanskelig for oss utenforstående å få med oss hva han har visst og ikke visst. Man kan tenke seg selv at det kunne være umulig å fatte at man samarbeider med en som egentlig legger opp til grov frihetsberøvelse, for ikke å snakke om mord. Det ville være totalt utenkelig at en av Norges rikeste menn, en beskjeden og høyt ansett person, kunne ha slike planer. Det ville nok være ufattelig
for alle, inkludert RU.

At passordet Anne ble opprettet 4 mnd i forveien, behøver absolutt ikke bety at den som opprettet det hadde den fjerneste anelse om at det ville kunne brukes til noe så grusomt. Kunne hatt blitt fortalt det dreide seg om pengeplassering, gjemme unna penger, skjult pengegave. Hva som helst, bare ikke kidnapping/ mord.

RU kan ha laget hele oppsettet alene, for å assistere TH.
Det er vel her det begynner å bli komplisert, altså om han kan ha blitt lurt så trill rundt.
Hva kodene skulle bety, kan ha blitt forandret av TH i ettertid. Han kan altså ha fått vite av RU at det var helt opp til TH hvilken kommunikasjon han ville kodene skulle være/bety.
Kodene kan bare ha blitt skrevet/ ført over av TH i trusselbrevet, med altså en helt annen kommunikasjon/ betydning. Trusselbrevets Donald Duck språk kan være komponert av TH. Med mindre man er totalt isolert fra omverden, har man hørt order F*cke med, om man så er 100 år.
Om det hadde vært slik at RU var lurt trill rundt av TH. Så hadde han vel sagt at det var han som instruerte TH om hvordan man går frem på mymonero.com, cumberlandmining.com og dvtrading.co i den tro at det skulle brukes til noe helt annet.
Citera
2021-05-30, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
ufrivillig. Han er jo stormanns- og pengegal.
Er det du nevner, noen grunn til å ikke kunne ufrivillig havne i trøbbel ?
Citera
2021-05-30, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
... Kanskje de har en deal?
Da tror jeg saken hadde vært løst, for lenge siden. Problemet er politiets vrangbilde av RU, de tror han forsettelig er med, mens han i virkeligheten ufrivillig er med på en eller annen måte.

For å si det som det er. Når jeg ser de 17 mai og 18 oktober 2018 bildene av ham, synes jeg han ser helt blåst ut. Og disse er tatt når han angivelig var med på utformingen av århundredes kidnappings sak.
Senast redigerad av OleStoltenberg 2021-05-30 kl. 13:53.
Citera
2021-05-30, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Får det ikke til å stemme at RU, som i første avhør, uvitende om hva det gjaldt, visstnok
uoppfordret begynte å snakke om monero og kidnapping.

Hvis han visste at han var en del av et komplott, om han altså var medvirkende, ville
han selvsagt skjønt hvorfor politiet ville snakke med ham. Han hadde definitivt ikke
snakket slik som han gjorde.

Etter det vi kjenner til fra avhør, oppfører ikke RU seg som en bevisst medskyldig.

Han oppfører seg mer som en som gradvis fatter hva han er trukket inn i.

I tillegg pekte altså TH tidlig på RU som en kandidat. Det hadde han ikke gjort
dersom RU kjente detaljer i komplottet.

RU har løyet for politiet fra første stund så han har null troverdighet.

Og hva er vitsen med å lyve hvis du ikke har noe å skjule?
Citera
2021-05-30, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce

Et moment til: TH gikk altså turer alene rundt Langvannet på mørke kvelder etter forsvinningen, mens han hjemme forskanset seg med skarpladd hagle, følte seg iakttatt og fryktet at gjerningspersonene ville komme etter ham.

Hvis man har litt autismespektergreier så er gjerne rutiner viktig.
Citera
2021-05-30, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
TT var nok ute og koste seg i en fantastisk sommerkveld og natt.
Herlig å være ute med venner etter en så lang nedstengning.

De kommer nok innom i ny og ne, selv skal jeg på båttur så du vinner nok i dag også.

Her manglet bare selfien
Citera
2021-05-30, 14:12
Medlem
Kan det være slik at politiets utspill 24 mai var en reaksjon på RUs utspill 18 mai, med nytt profilbilde som sukserik Chief Executive Officer (CEO) ? De tror han bak bildet sitter med over 10 millioner kroner i Monero ?
Senast redigerad av OleStoltenberg 2021-05-30 kl. 14:17.
Citera
2021-05-30, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Kan det være slik at politiets utspill 24 mai var en reaksjon på RUs utspill 18 mai, med nytt profilbilde som sukserik Chief Executive Officer (CEO) ?

Eller noe som starta dagen etter
Citera
2021-05-30, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toiko1
Eller noe som starta dagen etter
Hva startet dag etter ?
Citera
2021-05-30, 14:24
Medlem
Det er et par ting i denne gåsehudfremkallende saken som jeg mener er sterke indiser for at det er ektemannen som står bak.
Hvem andre enn han har motiv for å bortføre ei bestemor beskrevet kun med godord? Hvis man virkelig ønsket å kidnappe noen og være sikker på å få mye penger kjapt hadde det vært mer virkningsfullt å kidnappe et av barna som har barn selv eller et av barnebarna. De fleste hadde synes det var mye værre å få barn eller barnebarn bortført enn mamma/bestemor og jeg tror familien hadde vært hakket mer interessert i en løsning på bortføringen hvis det var et annet familiemedlem som var savnet. Legger man til det som har kommet frem av ektepakt, uttalelser fra venninner av AEH og andre vitner så har TH motiv for å sikre pengebingen han er så glad i.

Jeg vet om mennesker som har opplevd vold og trusler som har flyttet til motsatt landsdel fordi traumet og trusselen etter det de har opplevd sitter så sterkt i. Mennesker som knapt har maktet å hente ved på trappa i vintermørket fordi de er redd for at gjerningsmannen skal stå klar utenfor. Jeg kjenner ikke TH, men det er absurd at han er så knyttet til hjemmet sitt at han insisterer på å bo der allerede samme kvelden som kona hans er kidnappet fra det samme hjemmet. Og det med trussel om at han er overvåket! Når han får flytte hjem sover han med hagle og vandrer rundt i høstmørket alene selv om han mener han har møtt to utenlandske ungdommer med pistol i nærområdet. Fremdeles er kona hans bortevekk, men det ser egentlig ut til å passe han fint. Litt brysomt med det politiet som ikke vil slutte å mase, men han trøster seg med at AEH har levd et godt liv. Jaja.
Citera
2021-05-30, 14:32
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
RU har løyet for politiet fra første stund så han har null troverdighet.

Og hva er vitsen med å lyve hvis du ikke har noe å skjule?

Jeg har ikke lest boka, eller noen konkrete sitater fra RU sine uttalelser.

Men gitt at han bablet uoppfordret om Monero og kidnapping i avhør før
han ble kjent med saken og alvoret, virker rart for en som skulle stå i
det med begge beina.

Såvidt jeg vet er løgnene hans i avhør begrenset til at han først påsto
at Monero ikke ble nevnt i møtene med TH. Dette snudde han jo på da
siktelsen kom. Da innrømte han Moneroprat.

Hvis det er flere løgner han skal ha fortalt i avhør, er jeg selvsagt
nysgjerrig på hva det dreide seg om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in