Citat:
Ursprungligen postat av
Machines
Pastor Runar fick skjuts av sonen till Hovrätten. Han såg ut som en slokörad slyngel. I rätten hänvisade han till tidigare förhör. Och skyllde eländet han råkat in i ,på alla andra inklusive sitt ex. Mestadels satt han nonchalant och fingrade på telefonen. Och bad ibland åklagaren repetera frågan. Gav intryck av att han inte brydde sig. Pastor Runar insåg nog att loppet redan var kört. Nu gäller det nog för han att rädda sommaren. Genom överklagan till HD och nån annan förhalning.
Såhär skrev han på Insta stories igår. Så det är nog borta nu.
"Solen lyser på mig, och jag minns inte senast jag kände mig så här glad och tacksam. Nu blir det bubbel och njutning."
Det var väl tänkt som ett privat pepp-talk. Från ett proffs till ett annat. Om man är världens bästa chefscoach vet man hur man vänder motgångar.
Jag tycker det är intressant. Runars psyke. Jag lyssnade till hans kölhalning av Expressenjournalisten Brännström. Brännström må ha haft fel i flera artiklar, men han är inte värre än någon annan. Det finns journalister som tagit både heder och ära av Runar tidigare, men de törs han inte närma sig.
Eftersom Runar står bakom både SD och Trump har han lätt att tro det som står på skvallersidor. Det är alltid sant utom när det gäller honom själv. Någonstans (förmodligen här på FB...) har någon någon gång antytt att Brännström skulle vara en pedofil. Det stämmer antagligen inte alls och användes bara som smutskastning i en bisats. Det finns inga belägg för det och jag kan inte hitta någonting om att B ens varit i blåsväder. Däremot fanns en annan journalist som för ett antal år sedan glömt lite olagliga nakenbilder på tidningens kopieringsmaskin. Det var en helt annan journalist som hängdes ut, men pöbeln hann kasta ur sig en massa journalistnamn, däribland Brännström. Men det var inte han. Men i Runars värld var det han.
Runar ringer Brännström och försöker hålla sig lugn och saklig. Men redan efter några meningar spårar han ur. Brännström har nämligen fräckheten att säga emot Runar. Då börjar Runar hålla låda, så fort B försöker säga något tar R mer luft och pratar helt enkelt ner honom. Till slut ställer han en fråga om huruvida B har sexuella brott i bagaget. B blir naturligtvis förvånad, men som det proffs han är ser han ju sekundsnabbt till att lura R i fällan om förtal. "Kan du berätta lite mer om vad du menar med mina illegala sexuella böjelser?" R säger några illa valda meningar innan han slänger på luren. R framstår som en idiot men B framstår som ett proffs.
Runar trodde han gav sig på en svag journalist som var en pedofil i smyg. Frågan är ju bara vad Runar skulle gjort om han haft rätt? Nu hade han fel, men i stället för att förstå att Expressen skriver om att han har en skuld till kronofogden så påstår han att det är en lögn i syfte att smutskasta honom. Men alla tidningar skrev ju om samma sak.
Jag börjar undra om det är så illa att han antingen är mentalt efterbliven eller sjukt störd på riktigt? Något av dem måste det ju vara. Formellt kunde det ju vara hans far som var firmatecknare som skulle hållas ansvarig. Men eftersom Runar fått en fullmakt att agera drivande för företaget så finns det liksom inga andra kryphål kvar. HD kommer inte ta upp detta. Utöver det så blir han väl tvungen att överklaga från häktet den här gången?
Jag tror faktiskt att Runar sitter hemma hos sitt ex (som han anklagade i rätten då) - i hennes Attefallshus - och tror att han är en vinnare? Han fick säga sitt och han kan inte förlora. Han förstår helt enkelt inte att även norrmän med företag måste betala skatt. Det måste vara ett missförstånd. Han är som Ranelid, "Jag är den enda norrmanen i världen som måste betala skatt." Men nu när han förklarat för alla att det var en påhittad revisor som inte betalade skatten, då måste ju han frikännas. Eller hur?