2021-05-19, 07:23
Medlem
Mullrets avatar
Han borde slå sig ihop med Arnstad.. Göra en podd kring religion och alla högerspöken.

2 dårar och mytomaner i kombination. Kunde bli väldigt intressant.
Citera
2021-05-19, 17:49
Medlem
rogerks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apanola II
man undrar: hur fan kan han köra sitt liv så ordentligt i botten?
men så påminns man om vem det handlar om: Runar Sörgaard
frågan är snarare
Har han haft ett liv??
Hans pappa är ju oxå "predikant" och har aldrig haft ett vanligt jobb o även suttit i fängelse för ekonomisk brottslighet.

Runar har antingen levt på sina kvinnor eller hållit på med predikningar.
Hans liv som Coach??? jag tror det har aldrig funnits. Man kan boka honom som talare, men hur många har gjort det egentligen?

Jag hittade en annons där man kunde boka honom som talare. Jag prövade att mobilnr som fanns där, det hade slutat att fungera.
Citera
2021-05-19, 23:45
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Machines
Det verkar rörigt för pastor Runar just nu. På sin "nya" blogg kan han berätta om ett svek som överträffar det mesta han vart med om. Skriver även om att han dricker för mycket alkohol. För några månader sedan kunde han berätta i en podd att han aldrig varit berusad. Nu tycks det blivit en illavarslande ändring" Den magiska kvällssolen över vattnet utanför mitt fönster, lockar mig med sitt förförande ljud och viskar stilla i mitt öra; Runar, det kommer bli bra till slut. Håll ut. Ge inte upp. Och drick dig inte full (det har varit lite för mycket av det på sistone)."

Aha..

Skall han då försöka simulera till sig ett "psykbryt" för att slippa att sitta inne ? När domen kommer så bara faller han ihop, hulkar, gråter och måste köras till sjukhus... Han behöver vård istället för fängelse säger hans advokat. Var lite inne på detta tidigare, att han finner någon läkare som diagnostiserar honom för tex klaustrofobi.., och nu säkert någon till "mumbo-jumbo" diagnos.
Citera
2021-05-21, 10:30
Medlem
Pastor Runar kommer den 27-28 maj framträda i Svea Hovrätt avdelning 5. Jag tror att Runar den här gången dyker upp. Han vågar nog inte chansa. På sin blogg berättar han om sin relation till sina barn. Där framgår det hur mycket han tycker om dom. Det stämmer nog. Men Runar tycks alltid ha en plan med vad han gör. Skulle satsa en slant på att han drar upp relationen till sina barn vid förhandlingen. Och naivt hoppas att nån domare läst hans blogg med alla hans "kärleksråd" till mänskligheten. I övrigt går det mesta ut på att försöka kränga sin bok. En fråga som hänger i luften....... Har Leif Brännström agerat nått mer efter Runars hysteriskt gnällande påhopp ?
Citera
2021-05-21, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arallaupptagna
Karismatisk. Bra på att snacka. Välutrustad som en avelshingst.

Runar välutrustad?
Citera
2021-05-21, 13:42
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak
Runar välutrustad?

Han bör vara rustad. Nu.
Om en knapp vecka, 27 maj startar Hovrättsförhandlingarna i Stockholm.
Två dagar är avsatta. Och förutsättningarna är en dom i Tingsrätten. Fängelse i 1 år 8 månader.

Finns Karma, ja då är Karma här nu Runar.

Citera
2021-05-21, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Han bör vara rustad. Nu.
Om en knapp vecka, 27 maj startar Hovrättsförhandlingarna i Stockholm.
Två dagar är avsatta. Och förutsättningarna är en dom i Tingsrätten. Fängelse i 1 år 8 månader.

Finns Karma, ja då är Karma här nu Runar.

Nu var det kanske inte just det jag menade.
Citera
2021-05-22, 16:26
Medlem
Coolvid19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rogerk
frågan är snarare
Har han haft ett liv??
Hans pappa är ju oxå "predikant" och har aldrig haft ett vanligt jobb o även suttit i fängelse för ekonomisk brottslighet.

Runar har antingen levt på sina kvinnor eller hållit på med predikningar.
Hans liv som Coach??? jag tror det har aldrig funnits. Man kan boka honom som talare, men hur många har gjort det egentligen?

Jag hittade en annons där man kunde boka honom som talare. Jag prövade att mobilnr som fanns där, det hade slutat att fungera.

Nej, Runar har levt 50 år i fantasi. Han har aldrig haft ett eget liv. Han hade några år där han var aktiv inom Livets ord och fick predika. Tills han kände att Livets ord kvävde honom och hans egen tolkning av Bibeln. I 30 års tid har han hävdat, skrutit och skrävlat över att han är en av Sveriges, ja kanske världens? mest efterfrågade talare, mentor och coach för chefer i näringslivet. Sanningen är att han är Percy Nilegård. Har han haft en "föreläsning" har han antagligen kidnappat deltagaren. Han radar upp några av Sveriges största företag på sin hemsida. De skulle inte ta i honom med tång. Allt han har gjort är en bluff. En bluff han in i det sista vägrar betala en krona för. Nu kommer sanningen ikapp.

Runar har sedan boksläppet (Ärlig, naken och brutalt utlämnande är hans eget omdöme. Mycket märklig då allt är en lögn och påhitt.) ägnat sig åt att tillverka floskler på sitt Instagram. En varg som ylar mot en fullmåne med floskler som "sanningen vinner alltid till slut". Ja, nu är sanningen här. Runar nämner inte rättegången med ett ord. Han låtsas som det regnar. Han forsätter leva i sin fantasi. Allt han skriver på insta går ut på en enda sak. Se på mig, jag är oskyldigt dömd. Allt är en lögn, men jag är stark och vet bättre. Jag kommer att segra.

Nu har han börjat skriva på en ny bloggsida. Som är samma adress som hans gamla. På den nya sidan skriver han texter där han lider med sig själv. Han låtsas bo vid vattnet med sina barn. Personligen misstänker jag starkt att ex-frun inte släpper honom över tröskeln, men hon har tydligen byggt ett Attefallshus på tomten. Där får Runar "hyra" in sig. Han ska betala hyran vilken dag som helst nu. Han väntar på ett stort kontrakt. När som helst. Under tiden rear han ut sin skitbok mot postförskott. Då får han in några hundralappar cash som kronofogden inte kan mäta ut. Han skriver att han "vår" utsikt från frukostbordet. Som om han fortfarande var gift. Men det är han inte. Han skriver "Vår" för att ljuga och vi ska få intrycket av att han bor i ett eget hus vid mälarens strand. Det är inte hans hus.

Runar har den sista tiden lidit oerhört hårt, skriver han. Han menar att någon/några svikit honom på ett sätt som vida överträffar smärtan efter bägge hans skilsmässor. Vem kan ha svikit honom så hårt då? Ja, jag har ingen aning. En sjuk hjärna som Runars kan ju få det till en personlig smärta när han inte fick köpa en Ferrari på kredit. Men jag tror det är något personligt den här gången. Men det är svårt. Psykopater känner ju ingen empati, men svek kan de tydligen känna. Jag ber och hoppas att Runar DNA-testat sig och insett att Runar inte är hans farsa. Det är norrmannen. Fotbollsspelaren. Runar är såklart Amadeus "pappa" i verkligheten. Han har försökt manipulera och hjärntvätta sin son, men Amadeus klarar sig fint på egen hand.

Sveket skulle kunna vara att Carola hade en affär med ett norskt fotbollsproffs nio månader innan Amadeus föddes. Runar är så korkade att han antagligen inte förstod det. Jag tror inte Runar och Carola hade sex alls de sista åren, men Runar trodde väl hon blev gravid av en ängel? Om det är så, kan jag förstå att Runar känner sig sviken. Men framförallt, han borde känna sig dum. Men psykopater kan inte göra fel. Det är någon annas fel. Alltid.

Ett annat svek kan vara att hans far vägrar vittna till Runars fördel i rätten. Frank Sögaard har ju suttit inne tidigare för bedrägeri. Om han tar smällen och hävdar att han kört firman i botten så blir det 85-åringen som åker in i finkan. Samt blir av med sitt lukrativa upplägg som pastor i Oslo. Runar vill verkligen att hans pappa ska sitta i finkan. Det verkar inte Frank gilla. Det är Frank som står som firmatecknare, men åklagaren har redan bevisat att det är Runar som skött företaget och kört det i botten. Är det tredje eller fjärde gången han gör det? Men Runar förnekar ju allt så rättegången är bara en illusion i hans fantasi. Om han blundar finns den inte. När han vaknar kommer han förhoppningsvis tappa tvålen i fängelset dusch.
Citera
2021-05-23, 19:54
Medlem
Lite väl elakt skrivit. Barnen kan inte rå för att ha en farsa som strular. Och han älskar säkert sina barn Samtidigt kan man se hans inlägg på olika sidor Skrivit utan nån hänsyn till person som han förtalar. Så som offentlig person får han nog stå ut med en del kritik. Nu i veckan ska han inför rätten bevisa sin oskuld. Vilket han tar upp i sin blogg.
Citera
2021-05-24, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Sitta på kåken kan vara en kul erfarenhet.
I sverige är det ju som ett all inclusive guesthouse. Han kan bygga lite muskler, bli bra på tvspel, nätverka skaffa nya kontakter, samt kanske rädda någon av alla förtappade själar därinne. Kanske starta en egen liten församling med busar?

"Ordet katastrof betyder nya möjligheter"

Och tänk så många möjligheter till nya böcker, filmer och "föreläsningar" som skulle öppna sig för ful-Runar efter ett fängelsestraff. Man ser en mängd titlar framför sig bl.a "Jag steg ner i helvetet och kom upp igen", "Fånge 00001 med rätt att predika", "562 dagar som förändrade mitt liv". "Gud ville inte detta (och inte jag heller)"....
Citera
2021-05-27, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Machines
Pastor Runar kommer den 27-28 maj framträda i Svea Hovrätt avdelning 5. Jag tror att Runar den här gången dyker upp. Han vågar nog inte chansa. På sin blogg berättar han om sin relation till sina barn. Där framgår det hur mycket han tycker om dom. Det stämmer nog. Men Runar tycks alltid ha en plan med vad han gör. Skulle satsa en slant på att han drar upp relationen till sina barn vid förhandlingen. Och naivt hoppas att nån domare läst hans blogg med alla hans "kärleksråd" till mänskligheten. I övrigt går det mesta ut på att försöka kränga sin bok. En fråga som hänger i luften....... Har Leif Brännström agerat nått mer efter Runars hysteriskt gnällande påhopp ?

Tyst i media, har den psykopatiska dagdrivaren lyckats masa sig till Svea Hovrätt idag tro?
Citera
2021-05-27, 16:15
Medlem
psaks avatar
Är han fortfarande polare med Alban tandläkare, Borg, Brolin 'alla vi längtar efter sommaren'?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in