Citat:
Ursprungligen postat av
Liberationfront
mega parkeringshus där på sikt. Typ 10.000 bilar med infarter från norra länken bla.
Gudars! Ja det måste ju vara helt ofantliga utrymmen inne i berget i så fall. Precis som jag misstänkte. Man ser såna där ståldörrar in i berget på ett flertal ställen runt Ropsten, i Norra Djurgårdsstaden och bort emot Myrorna i Hjorthagen. Då har vi inte nämnt alla områden som är avspärrade. Det finne ett ofantligt hål rakt in i berget också - man ser det tydligt om man går från Ropsten till NDS - men det ligger inne på en byggarbetsplats. Det ligger i ett område som aldrig varit tillgängligt för allmänheten eftersom Gasverket låg där förut med höga stängsel och träd - så ingen visste egentligen vad som fanns där. Det är fortfarande avspärrat och det finns en massa gammaldags utrustning - konstiga skorstenar och strukturer i stål. Eftersom det var helt insynsskyddat innan NDS byggdes så jag vet inte om det där stora hålet är nytt eller om det alltid varit där.
Inte nog med det - det finns ingångar in i berget ute på Norra Djurgården också - i nationalparken, där nästan ingen bor. Möjligen är det tunnlar under där också.
Verkligen konstigt att ingen UE:at där. Något sätt måste det väl finnas att ta sig in. Om det som uppenbarligen ligger i och under nationalparken ansluter till bergrummen kring Ropsten så talar vi om en smärre underjordisk stad.
Jag läste att Nordkorea är det land som har mest bergsrum - pga att de har så mycket berg och kullar där. Men Sverige måste tamejsjutton vara tvåa på det området.