2021-05-30, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Jag vet inte om SOA har några vapen, men OM han hade det så kan väl SD ha tillgång till nycklar utan att det är straffbart?

Det kan iof varit en yxa... vem vet? Blodigt som fan, man det var ju inget SD backade för... kanske hann få blodsmak i munnen innan han förblödde.

Hoppas vi snart får info om att det inte kvarstår några misstankar om den som var på plats, för barnbarnens skull!

Om nu SOA var ensam på gården med SD vet vi ju inte. Det kan ju ha varit folk där som dragit innan polisen kom.
Det är bara märkligt av SOA att vara själv och invänta domen med SD.
Citera
2021-05-30, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Om nu SOA var ensam på gården med SD vet vi ju inte. Det kan ju ha varit folk där som dragit innan polisen kom.
Det är bara märkligt av SOA att vara själv och invänta domen med SD.

Om SD/SOA var ensamma i väntan på dom tycker jag inte är så märkligt. Kanske hade SD styrt upp det så, han var inte längre helt övertygad om att han inte skulle åka in.

För att skydda barnen så var kanske HD/BA och barnen kvar i stan (vi lever som vanligt jobb/skola, pappa är inte skyldig och kommer bli frikänd, som förra ggn). Men lite firande ska vi ha i kväll när vi slipper detta elände...

Som Du skriver... vi vet inte om de var ensamma, bara att de var det när polisen kom till platsen. Kan bara hoppas (och tro) att barnen inte var på plats!

Offt... är det någon som vet vad SOA arbetade med innan han gick i pension? PM går bra.
Citera
2021-05-30, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Vapenägaren får inte ge nån annan tillgång till sitt vapenskåp! Det är straffbart vapenbrott!

OK, nu var ju SD som en "son" i huset så han hade kunnat lista ut själv var nycklar förvarades.
Citera
2021-05-30, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Spekulationer har vi alla, men din verkar ovanligt korkad.

Tänker du att någon nära LW skulle vänta i dryga tre år och minuter innan dom faller ge sig på SD?

Nej det tror jag såklart inte... ville bara se om jag fick "napp" så att säga. Tror nog att alla Lenas anhöriga väntade på domen, likt de flesta även av oss här i tråden. Blev bara så "snopen" efter att blivit "lättad" efter domen på 18-års fängelse.
Finns inga vinnare i detta, ytterligare 2 barn som får lida...
Citera
2021-05-30, 09:43
Medlem
Vet man vart SD befann sig när han fick veta domen ? Landsbygden är det ända jag har hört
Citera
2021-05-30, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Vapenägaren får inte ge nån annan tillgång till sitt vapenskåp! Det är straffbart vapenbrott!
Alla kan ju göra misstag..
Citera
2021-05-30, 09:46
Medlem
Ja, mystiskt är det...

OM SD blivit mördad är det mer rimligt att motivet är 'skyddande av brottsling' än hämnd. Kanske mördaren förstått att SD ommer att lägga fram mycket ofördelaktiga sanningar om HD och kanske även SOA. SD har ju liksom inget att förlora längre iom domen. Det spekuleras ju om hur mycket HD egentligen vet om händelsen. Personligen tror jag HD har en bra bild över vad som hänt vilket SOA bör vara medveten om. SOA vill skydda sin dotter helt enkelt! och låter det ske...'glömmer' gömma nycklarna till vapenskåpet? Eller är passiv på annat sätt..Indirekt mord?
Citera
2021-05-30, 09:46
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Tänker såklart på de två gemensamma barnen.
SDs föräldrar och syskon är ju inte bröstarvingar.
UW och LW var ju också skilda med gemensamma minderåriga barn.

Gissar att det behövs någon form av fullmakt eller överenskommelse för att bröstarvingarnas vårdnadshavare ska få (eller ta på sig att) var den som hanterar dödsboet. Det är ju massor av jobb.

UW sökte ju ekonomisk ersättning (från SD genom rätten) för den arbetstid han lagt ner på dödsboet mm.
Antar att han blir utan det nu när domen inte hann vinna laga kraft innan SD avled.

Jag drog parallellen mellan LW:s barn och SD:s barn. Sen tänkte jag att de förra är målsägare och de andra dödsboägare (eller hur det heter) samtidigt som de är bröstarvingar. Jag vet inte om det är samma regler och procedurer, fast det är olika ”titlar”.
Känns ändå logiskt att HD, som vårdnadshavare, får en del ansvar. Jag har inte riktigt kläm på hur gammal T är, men hon kanske fyller/fyllt 18 och blir myndig?

Det lär väl komma många inlägg om saken så man kanske lär sej nåt framöver 😉
Citera
2021-05-30, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av subluuna
Nej det tror jag såklart inte... ville bara se om jag fick "napp" så att säga. Tror nog att alla Lenas anhöriga väntade på domen, likt de flesta även av oss här i tråden. Blev bara så "snopen" efter att blivit "lättad" efter domen på 18-års fängelse.
Finns inga vinnare i detta, ytterligare 2 barn som får lida...

Så du tycker att det är Ok att dra in LW:s anhöriga för att få "napp"?
Vilken sorts "napp" tänkte du dig få?
Citera
2021-05-30, 09:48
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Groggman-FL
Vet man vart SD befann sig när han fick veta domen ? Landsbygden är det ända jag har hört

Framgår i båda trådarna att han hittades vid svärfars stuga. Mest troligt svärfar som häktades och sedan släpptes. Dvs fd frun's pappa.
Citera
2021-05-30, 09:48
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Så kan det vara och då är den huvudmisstänkta naturligtvis SOA.
Om SD har tänkt i de banorna så bör han ha skrivit något dokument om detta, i mobilen eller datorn.
Har polisen beslagtagit hans mobil och dator eller kommer den tanken att dyka upp hos dem om ett år eller så?

I någon av cacherna kanske?
Citera
2021-05-30, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Framgår i båda trådarna att han hittades vid svärfars stuga. Mest troligt svärfar som häktades och sedan släpptes. Dvs fd frun's pappa.
okej och vart ligger då denna stuga ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in