2021-05-30, 08:47
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
"Alla kan ju göra misstag" eller hur var det
Det handlade väl om SOA's otrohet från början ?
Citera
2021-05-30, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
De kan väl vara i Folketorp, ej avspärrat längre.

Hoppas de inte känner sig tvingade att sälja detta ställe som verkar vara ett himmelrike på jorden och som har varit i familjens ägo länge (någon skrev i tråden att det var SOA:s föräldrars gård från början).

Kanske gör de en minnesplats för sin älskade "son" där han, som jag tror, var så feg att han tog livet av sig.

Jag tror också att vi "mellan raderna" kan dra en slutsats ganska snart via polisen/media... de behöver inte skriva att SD tog sitt eget liv. Det räcker med att den som var på plats blir avskriven från alla misstankar... då är det klart om hur det gick till.

Vad gäller SD:s sista vila tänker jag att de kommer att bestämma att strö askan för vinden, antigen i en skog eller i havet.

Mina spekulationer/tro om ingen fattade det.
Jag tror vi tänker mycket samma lika.
Citera
2021-05-30, 08:49
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Men rent konkret varför skulle SD bli mördad just där och då?

Om någon skulle vilja mörda SD pga hämnd för LWs död vore det ju mer troligt att detta skulle skett om SD blivit frikänd. Han skulle ju nu få krypa in och ta sitt straff.
Ville man riktigt hämnas är ju dessutom tre år väldigt lång tid att vänta. Ville någon av LWs närstående hämnas vore det ju bättre att låta domen vinna laga kraft, se SD lida och förlora allt och inkassera SDs skadestånd först.

Om någon av SDs egna närstående skulle vilja straffa honom när det stod klar att han befunnits skyldig, borde det nog tagit lite längre tid än bara några minuter efter domen. Det föregås ju rimligen av lite diskussion, argumentering, kanske jakt och uppläxande. Skulle de dessutom verkligen ändrat åsikt om SD så fort?

Det i mitt tycke enda troliga scenariet för att SD skulle kunna blivit mördad, är om han efter domen hotat med att avslöja och dra med sig någon medbrottsling och någon ville förhindra detta.
Så kan det vara och då är den huvudmisstänkta naturligtvis SOA.
Om SD har tänkt i de banorna så bör han ha skrivit något dokument om detta, i mobilen eller datorn.
Har polisen beslagtagit hans mobil och dator eller kommer den tanken att dyka upp hos dem om ett år eller så?
Citera
2021-05-30, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Han kanske helt enkelt sa till SOA att han skulle ut och hugga ved/ hämta ved för att rensa tankarna.

Jag tror att SD misstänkte att han låg lite mer pyrt till denna gång. Han hade hjälpt till själv genom att skriva brev/skaft förutom det som var klarlagt av Åkl. SOA/SD satt nog klistrade vid nätet kl 11 som vi alla gjorde, fanns ingen anledning då att SD skulle ut och hugga ved.

Kanske förberett sig om domen skulle vara fällande. Gömt ev vapen vid platsen om det skulle gå åt helvete... sa till SOA att jag går före ut till bilen (för skjuts in till polisstationen).

Det blev inget firande den dagen som nog hela familjen hade förberett sig på.

Obs mina tror/kanske/nog.
Citera
2021-05-30, 08:55
Medlem
Känner överhuvudtaget ingen empati med Stefaaan svärföräldrar eller fd fru HD, de har suttit i TR och ljugit/inte kommit ihåg/undanhållit sanning(de borde buras in såklart) men barnen känner man för, vad vet de om allt? Stefaaan Davisson har ljugit dem fulla av skit, hoppas de får all hjälp de kan få från myndigheter och vänliga människor.
Citera
2021-05-30, 08:57
Medlem
Citat:
Jag tror att SD misstänkte att han låg lite mer pyrt till denna gång. Han hade hjälpt till själv genom att skriva brev/skaft förutom det som var klarlagt av Åkl. SOA/SD satt nog klistrade vid nätet kl 11 som vi alla gjorde, fanns ingen anledning då att SD skulle ut och hugga ved.

Kanske förberett sig om domen skulle vara fällande. Gömt ev vapen vid platsen om det skulle gå åt helvete... sa till SOA att jag går före ut till bilen (för skjuts in till polisstationen).

Det blev inget firande den dagen som nog hela familjen hade förberett sig på.

Obs mina tror/kanske/nog.

Men ponera nu att han skjutit sig själv så var har han fått vapen ifrån? SOA? I så fall ligger väl SOA risigt till om han inte har sina vapen säkrade i vapenskåp.
Kan han ha blivit huggen med yxa om de hittat honom där ved lagras?
Vilket jävla slut på det hela.
Trots allt måste det vara skönt för Wesströms barn att aldrig mer behöva se hans fula tryne...
Citera
2021-05-30, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Känslan över vad HD tar sig till är oviss.
Om hon var ett skal tidigare, vad ska hon liknas vid efter detta?

Undrar om äldsta dottern kom iväg till USA.
USA, kanske HD och lilltjejen följer efter och börjar om, fast jag tror inte det.

Hon har inte loggat in på geokontot.
Lever hon ens?
Någon som sett nån aktivitet vid Stefans hus eller vid HDs?
Nu kan de inte vara vid sitt älskade Folketorp..

Äldsta dottern ska till USA som utbytesstudent, men det sker väl först till hösten?

Familjemord var en naturlig tanke för båda. Spekulerar om han kan ha mördats av Hax. Var är hon?
Finns det någon i tråden som med säkerhet vet att Hax och yngsta dottern är välbehållna?
Citera
2021-05-30, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Men ponera nu att han skjutit sig själv så var har han fått vapen ifrån? SOA? I så fall ligger väl SOA risigt till om han inte har sina vapen säkrade i vapenskåp.
Kan han ha blivit huggen med yxa om de hittat honom där ved lagras?
Vilket jävla slut på det hela.
Trots allt måste det vara skönt för Wesströms barn att aldrig mer behöva se hans fula tryne...

Jag vet inte om SOA har några vapen, men OM han hade det så kan väl SD ha tillgång till nycklar utan att det är straffbart?

Det kan iof varit en yxa... vem vet? Blodigt som fan, man det var ju inget SD backade för... kanske hann få blodsmak i munnen innan han förblödde.

Hoppas vi snart får info om att det inte kvarstår några misstankar om den som var på plats, för barnbarnens skull!
Citera
2021-05-30, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Äldsta dottern ska till USA som utbytesstudent, men det sker väl först till hösten?

Familjemord var en naturlig tanke för båda. Spekulerar om han kan ha mördats av Hax. Var är hon?
Finns det någon i tråden som med säkerhet vet att Hax och yngsta dottern är välbehållna?

Stefan som tog med bilnyckeln för att HD inte skulle göra någonting dumt, när hon var så sjuk tidigare.

Vart är bilen?
Har HD gasat ihjäl sig och barn i liksäcken på biltaket?
Citera
2021-05-30, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Men rent konkret varför skulle SD bli mördad just där och då?

Om någon skulle vilja mörda SD pga hämnd för LWs död vore det ju mer troligt att detta skulle skett om SD blivit frikänd. Han skulle ju nu få krypa in och ta sitt straff.
Ville man riktigt hämnas är ju dessutom tre år väldigt lång tid att vänta. Ville någon av LWs närstående hämnas vore det ju bättre att låta domen vinna laga kraft, se SD lida och förlora allt och inkassera SDs skadestånd först.

Om någon av SDs egna närstående skulle vilja straffa honom när det stod klar att han befunnits skyldig, borde det nog tagit lite längre tid än bara några minuter efter domen. Det föregås ju rimligen av lite diskussion, argumentering, kanske jakt och uppläxande. Skulle de dessutom verkligen ändrat åsikt om SD så fort?

Det i mitt tycke enda troliga scenariet för att SD skulle kunna blivit mördad, är om han efter domen hotat med att avslöja och dra med sig någon medbrottsling och någon ville förhindra detta.

Om han nu blev mördad ( tror inte det), av någon nära till LW, kan det då bero på att hen var rädd att SD skulle frias även i HR? Och att Stefan mördades innan domen tillkännagavs?
Citera
2021-05-30, 09:22
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Jag vet inte om SOA har några vapen, men OM han hade det så kan väl SD ha tillgång till nycklar utan att det är straffbart?

Det kan iof varit en yxa... vem vet? Blodigt som fan, man det var ju inget SD backade för... kanske hann få blodsmak i munnen innan han förblödde.

Hoppas vi snart får info om att det inte kvarstår några misstankar om den som var på plats, för barnbarnens skull!
Vapenägaren får inte ge nån annan tillgång till sitt vapenskåp! Det är straffbart vapenbrott!
Citera
2021-05-30, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av subluuna
Om han nu blev mördad ( tror inte det), av någon nära till LW, kan det då bero på att hen var rädd att SD skulle frias även i HR? Och att Stefan mördades innan domen tillkännagavs?

Spekulationer har vi alla, men din verkar ovanligt korkad.

Tänker du att någon nära LW skulle vänta i dryga tre år och minuter innan dom faller ge sig på SD?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in