2021-05-29, 03:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leeloufiive
Åtal väckt enligt DN https://www.dn.se/sthlm/misstanks-ha-salt-svarta-langenhetskontrakt-for-miljoner-mor-och-dotter-atalas/

Har ni några namn på de här 2? Man undrar ju också hur många inblandade säljare/köpare som sitter och darrar på Östermalm. Någon på FB måste ju veta mer om det här smaskiga målet?

Säg vad du vill veta så kanske jag kan ge dig svaren. 👍
Citera
2021-05-29, 03:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Läste att NT har vunnit priset som mest framgångsrika säljare hos Not*ar under flera år utav sin e.u. 10-åriga karriär i mäklarbranschen.

Någon annan kanske vet om NT är förbannad över (den sannolika) släktingen CT:s tilltag, eller om han ev. har varit behjälplig med information till CT om olika hyresobjekt möjliga att sälja svart?

Man är oskyldig tills motsatsen har bevisats, men C4rina T4lvitie (bild här) som även både umgås i MC-kretsar och övar på skjutbana har uppenbarligen många strängar på sin lyra.

svar på din fråga : NT är inte min släkting, men han har varit min plast son. Alltså, jag har varit gift med hans pappa .
Citera
2021-05-29, 07:38
Medlem
leeloufiives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MammaDottersbart
....Jag såg din undran om pengar hit och dit . Precis som du säger så skulle banken ha understimulerad det hade gått till så. Det har INTE gått till så heller. 😉

Hur har det gått till då? Förr användes endast kontanter i den här typen av lägenhetsaffärer...
Citera
2021-05-29, 11:02
Medlem
fermions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leeloufiive
Hur har det gått till då? Förr användes endast kontanter i den här typen av lägenhetsaffärer...
Ett sätt vore ju att göra lite fiktiva affärer. Kanske bostadsrätter, fritidshus, kvaddade lyxbilar (nja). antingen köpa till överpris eller också "köpa luft". Klockor brukar ju vara populärt i undre världen. "Konst".
Det här är förstås bara vad jag tror. Stämmer det?
Citera
2021-05-29, 12:40
Medlem
Citat:
Dotter s pojkvän är ALDRIG dömd och har aldrig gjort något brottsligt 🙏 Han är världens finaste människa dom alltid tänker på André före sig själv! Det enda felet Han gjorde var att bli förhörd av NOA utan att ha en advokat med sig! Vill du se och veta hur det gick till står jag gärna till tjänst med svar på dina frågor . Med vänlig hälsning, e

Nej,
Man är knappast en hel-ylle person om man blir tagen med 25KG amfetamin samt vapen i bilen.
Speciellt inte när ett av de vapnen knyts till dubbel-mord, om det som skrevs tidigare i tråden stämmer.
Citera
2021-05-30, 06:36
Medlem
LeBronThurmans avatar
Hej Carina!
Oavsett om du nu outat dig själv här på fb, eller att signaturen enbart är ett nättroll, så besvarar jag nedan citerat inlägg på det sätt som jag skulle besvara den i ärendet tilltalade huvudmisstänkte.

Få inlägg på fb har fått mig att skratta så gott p.g.a. skribentens spelade, eller på riktigt, bristande både EQ och IQ.
Du drar här på dig offerkoftan, som om du vore en utav svenska myndigheter utsatt stackars oskyldig liten person.

Bristande kunskaper om svensk lagstiftning håller inte för att urskulda ens egna beteenden och vidtagna åtgärder. Jag tror f.ö. inte för ett ögonblick på att du inte visste vad du gav dig in på när du håvade in dina olagligt intjänade miljoner.
Att storgråta för att man inte som kriminell på gatan har skjutit ned en antagonist ifrån ett konkurrerande nätverk, utan mer betraktar sig som en liten snattare på ICA fungerar lyckligtvis inte i rättsstaten Sveriges demokrati.

Du har tillsammans med din dotter JL, och sannolikt med kunskapsinhämtande ifrån din i branschen erkänt skicklige (och troligtvis laglydiga) "plastson" NT, genomfört ett 40-tal olagliga hyreslägenhetsaffärer under en femårsperiod.
Du är upprörd för att skattemyndigheten inte köper ditt bolags förlustredovisningar, och att de dessutom har mage att utkräva dig på betalning utav skatt.🤣

När rättegången är över så kommer du under ditt fängelseår enbart att få drömma om att bredbent få grensla dovt mullrande, svarta, kraftfulla HD-cyklar.

Avslutningsvis så är det min åsikt att det är hedersamt att den advokatbyrå som du "pissar på", gör ett så väl utfört jobb till förmån för både fastighetsägare och de människor som saknar tillräckligt avancerade ekonomiska muskler för att erhålla en egen hyreslägenhet.

Citat:
Utredningen är undermålig i detta fall och förundersökningen är den märkligaste man kan läsa! Den är så sjukt manipulerad av UTREDARNA/polisen så mantrat faktiskt inte att det är sant ! Jag som är den så kallade HUVUD MISSTÄNKTA får ju ta del av allas förhör och kan då se hur utredarna/polisen har tvingat fram de svar de vill ha och ljugit,undanhållit, och erbjudit PENGARNA TILLBAKA 🧐 om De dom de påstår är ”köparna” lättar lite på sitt hjärta och säger att DR HAR KÖPT ett kontrakt eller att de har fått hjälp med ett byte.Vad som händer sedan OM de säger något av följande, är att de ganska snart får en UPPDÄGNING av sitt kontrakt från hyresvärden och Fastighets Advokaterna STHLM AB som företräder fastighetens ägaren i ärendet. Detta är så fruktansvärt ohederligt av våra myndigheter så jag känner ett sådant förakt .Först säger polisen när du blir nedkallad till förhör att : Du har inte gjort något fel. Du r kallad som vittne och kan när som helst avbryta....Det är inte förbjudet att köpas kontrakt informerat de om...bla bla bla.De polisen INTE informerar om, det är att om du INTE har varit sanningsenlig i dina uppgifter som du lämnade när du skulle byta till dig en annan lägenhet är OLAGLIGT och därmed har värden grunder för uppsägning ! Vad jag har sätt i förundersökningen är att det är Polisen tillsammans med deras korrupte Advokat/Advokatbyrå (Fastighets Advokaterna STHLM AB som kontaktar Fastighets värdar och hyresnämnden och talar om att de misstänker ett SKENBYTE . Därefter skickas ett rekommenderat brev till hyresgästen. Detta är så jävla lågt av myndigheterna så jag finner inga ord ! Hyresgästen kön ha bott i lägenheten i flera år när detta blev kommer! Skatteverket tar fram uppgifter som de sedan ger till polisen och den anlitade Advokatbyrån. Jag har faktiskt själv kollat vad som händer EFTER att de uppsagda har blivit tvungna att flytt. Precis som jag misstänkte så går inte den tomma lägenheten till Bostadsförmedlingen och att någon som står i bostadskön får den. Den går givetvis till ungdomsboende, korttidsboende, rivningskontrakt ......
Polisen erbjuder pengarna tillbaks OM de har betalat någon för kontraktet. Vem skall betala pengarna tillbaks få🧐🤔?Det skall den som har tagit emot pengarna ....men vem är det då kan man undra ?! Det är INTE staten som de får dig att tro. I mitt fall så har de yrkat på att jag och min dotter skall betala tillbaka HELA summan till ”köparna”!! Detta kommer ju givetvis aldrig att gå, för vi har inte dom pengarna, och de förstår ju alla! Köparen säger att de har betalat t.ex 1.000.000 och då säger polisen och åklagaren att vi skall betala den miljonen. Ganska sjukt va!? Det finns väl en innehavare också i så fall ?! Vi skall alltså betala tillbaka 💯 av köpeskillingen 😩😢😳🥵🤣 . Innan detta har hänt harpolis/åklagaren , skattemyndigheten tagit allt vi äger och har i kvarstad och påstår att vi har utebliven skatt att betala på ca 6.000.000kr. Det är detta man skriver om i media. När man erbjuder pengar så vet polisen redan att de inte kommer att få några pengar för Skatteverket och Kronofogden har ju varit hos oss och gjort ”RentHus” innan ! Kontentan är att man inte kommer att få några pengar, uppsagd från sin lägenhet och jag hamnar i fängelse, har fått betalningsanmärkningar, konkurs, och ett fruktansvärt rykte och ingen chans att försvara sig och säga sanningen för man vill absolut inte sätta någon i knipa och besvär! Därför har jag sagt till Skatteverket att jag INTE kan uttala mig, eller förklara något om de, de frågar om, adresser, personer ..,..mm Därför att det pågår en utredning och samma adresser som Skatteverket UTREDS av polisen, men det struntade Skatteverket i 😢 Alla är förlorare utom Skatteverket , polisen och Fastighets ägare( som får hjälp med suspekta uppsägningar utan riktiga bevis) och sist men inte minst Advokaten som erbjuder erbjuder sin expertis och kunnande till myndigheterna! Samma advokat som hjälper fastighetsägare att runda de boende vid Brf ombildning ! (Landahl Advokatbyrå) Alrik Hafström var till och med tidigare delägare i byrån och nu har han startat en ny Advokatbyrå med sin vapendragare Sara Björkeholm. De största nävarna är oftast inte dem man tror ! 😳
Citera
2021-05-30, 07:04
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Michalishenko
Bl.a. till influencer och dotter till sportkändis. Lever sedan loppan och åker världen runt med Amex-kort och köper fastighet nere i Spanien. Dotterns pojkvän är även kriminell som har kalashnikov och 25 kg amfetamin i bilen. Vad är det här för lirare? Har för mig att jag läst om detta tidigare, men hittar ingen tråd på Flashback.

https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/mamma-och-dotter-salde-svartkontrakt-for-miljoner/
Citat:
Dotter s pojkvän är ALDRIG dömd och har aldrig gjort något brottsligt 🙏 Han är världens finaste människa dom alltid tänker på André före sig själv! Det enda felet Han gjorde var att bli förhörd av NOA utan att ha en advokat med sig! Vill du se och veta hur det gick till står jag gärna till tjänst med svar på dina frågor . Med vänlig hälsning, e
Det brukar ju alltid låta så som i den fetmarkerade texten ovan!😁

Självklart tänkte din dotters "blattesnubbe" på andras välmående när han insåg hur många som kunde glädjas på gatan över tillgång till några gram utav 23 kg Amfetamin!😠

Automatvapnet som hade använts utav Fouad Saleh vid mordet på vittnena paret Axelsson i Hallonbergen 2017 var ju konstigt 🤤 att det påträffades i "blattesnillets" bil.

Men som du säger så var ju allt NOAS fel som inte bad honom att säga "Inga kommentarer" innan en advokat hade anlänt.
Du verkar så smart att jag nästan tror att din IQ motsv. det numeriska värdet utav din skostorlek.

Eftersom du efter 2 dygn inte gett några ytterligare besked, så innebär det sannolikt att endera din advokat bett dig att stänga igen "kakhålet", eller att åkl förändrat din situation med restriktioner.

Om så inte är fallet ser vi på flashback fram emot att du utvecklar dina åsikter i ärendet här i tråden.
Välkommen!😎
Citera
2021-05-30, 10:52
Medlem
Länk till FUP?
Citera
2021-06-09, 11:55
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Aj-aj... Problemen hopar sig nu alltmer Carina!
Nu har det ju även framkommit att din medåtalade dotter (J3nny L4ghem) hade skrivit en lapp med olämpligt budskap till hennes gängkriminelle pojkvän, där hon uppmanade honom att "övertala" ett vittne att denne bör drabbas utav "minnesförlust" i samband med rättegången. Otillbörlig vittnespåverkan m.a.o.

Eftersom du lovade att återkomma i tråden, så är jag närmast nyfiken på att få veta vilket utav "moppegängen" som du valde att baka finska pinnar åt till slut?
Citera
2021-06-10, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av invalidsyntax
Nej,
Man är knappast en hel-ylle person om man blir tagen med 25KG amfetamin samt vapen i bilen.
Speciellt inte när ett av de vapnen knyts till dubbel-mord, om det som skrevs tidigare i tråden stämmer.

Det är inte svårt att ta reda på vem denna person va som dömdes för det... Så lek lite detektiv och kolla upp hur långt straffregister denna hade INNAN... så spännande och se vad din förutfattade mening landade i...
Citera
2021-06-10, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Det brukar ju alltid låta så som i den fetmarkerade texten ovan!😁

Självklart tänkte din dotters "blattesnubbe" på andras välmående när han insåg hur många som kunde glädjas på gatan över tillgång till några gram utav 23 kg Amfetamin!😠

Automatvapnet som hade använts utav Fouad Saleh vid mordet på vittnena paret Axelsson i Hallonbergen 2017 var ju konstigt 🤤 att det påträffades i "blattesnillets" bil.

Men som du säger så var ju allt NOAS fel som inte bad honom att säga "Inga kommentarer" innan en advokat hade anlänt.
Du verkar så smart att jag nästan tror att din IQ motsv. det numeriska värdet utav din skostorlek.

Eftersom du efter 2 dygn inte gett några ytterligare besked, så innebär det sannolikt att endera din advokat bett dig att stänga igen "kakhålet", eller att åkl förändrat din situation med restriktioner.

Om så inte är fallet ser vi på flashback fram emot att du utvecklar dina åsikter i ärendet här i tråden.
Välkommen!😎

Håller med i mycket av det du skriver... MEN något som retar mig till vansinne är människor som öppnar sina egna kakhål och yttrar sig om IQ mm när man inte ens har koll på de olika kakpaketen från första början!!! Det va inte någon "blattesnubbe" som åkte fast med skiten i bilen... Han va svensk... å nä din lilla bitterballe... inte någon som helst form av "infödd", andra, tredje eller fjärde generationen svensk ens... utan på vippen till en sån där som man skulle kunna kalla Arisk. Gnäll och tyck vad du vill men liraren med skåpbilen va jävligt svensk...
Och han va inte pojkvän till den där pantade Carinas dotter heller för den delen!!! Han va 45årig svensk 4 barnspappa... om inte ännu mer tragiskt... men i allafall... Håll koll på vad och vem som e vad innan du snackar så kaksmulorna flyger 😉
Senast redigerad av bittersweat 2021-06-10 kl. 21:01.
Citera
2021-06-10, 21:34
Bannlyst
Citat:
Utredningen är undermålig i detta fall och förundersökningen är den märkligaste man kan läsa! Den är så sjukt manipulerad av UTREDARNA/polisen så mantrat faktiskt inte att det är sant ! Jag som är den så kallade HUVUD MISSTÄNKTA får ju ta del av allas förhör och kan då se hur utredarna/polisen har tvingat fram de svar de vill ha och ljugit,undanhållit, och erbjudit PENGARNA TILLBAKA 🧐 om De dom de påstår är ”köparna” lättar lite på sitt hjärta och säger att DR HAR KÖPT ett kontrakt eller att de har fått hjälp med ett byte.Vad som händer sedan OM de säger något av följande, är att de ganska snart får en UPPDÄGNING av sitt kontrakt från hyresvärden och Fastighets Advokaterna STHLM AB som företräder fastighetens ägaren i ärendet. Detta är så fruktansvärt ohederligt av våra myndigheter så jag känner ett sådant förakt .Först säger polisen när du blir nedkallad till förhör att : Du har inte gjort något fel. Du r kallad som vittne och kan när som helst avbryta....Det är inte förbjudet att köpas kontrakt informerat de om...bla bla bla.De polisen INTE informerar om, det är att om du INTE har varit sanningsenlig i dina uppgifter som du lämnade när du skulle byta till dig en annan lägenhet är OLAGLIGT och därmed har värden grunder för uppsägning ! Vad jag har sätt i förundersökningen är att det är Polisen tillsammans med deras korrupte Advokat/Advokatbyrå (Fastighets Advokaterna STHLM AB som kontaktar Fastighets värdar och hyresnämnden och talar om att de misstänker ett SKENBYTE . Därefter skickas ett rekommenderat brev till hyresgästen. Detta är så jävla lågt av myndigheterna så jag finner inga ord ! Hyresgästen kön ha bott i lägenheten i flera år när detta blev kommer! Skatteverket tar fram uppgifter som de sedan ger till polisen och den anlitade Advokatbyrån. Jag har faktiskt själv kollat vad som händer EFTER att de uppsagda har blivit tvungna att flytt. Precis som jag misstänkte så går inte den tomma lägenheten till Bostadsförmedlingen och att någon som står i bostadskön får den. Den går givetvis till ungdomsboende, korttidsboende, rivningskontrakt ......
Polisen erbjuder pengarna tillbaks OM de har betalat någon för kontraktet. Vem skall betala pengarna tillbaks få🧐🤔?Det skall den som har tagit emot pengarna ....men vem är det då kan man undra ?! Det är INTE staten som de får dig att tro. I mitt fall så har de yrkat på att jag och min dotter skall betala tillbaka HELA summan till ”köparna”!! Detta kommer ju givetvis aldrig att gå, för vi har inte dom pengarna, och de förstår ju alla! Köparen säger att de har betalat t.ex 1.000.000 och då säger polisen och åklagaren att vi skall betala den miljonen. Ganska sjukt va!? Det finns väl en innehavare också i så fall ?! Vi skall alltså betala tillbaka 💯 av köpeskillingen 😩😢😳🥵🤣 . Innan detta har hänt harpolis/åklagaren , skattemyndigheten tagit allt vi äger och har i kvarstad och påstår att vi har utebliven skatt att betala på ca 6.000.000kr. Det är detta man skriver om i media. När man erbjuder pengar så vet polisen redan att de inte kommer att få några pengar för Skatteverket och Kronofogden har ju varit hos oss och gjort ”RentHus” innan ! Kontentan är att man inte kommer att få några pengar, uppsagd från sin lägenhet och jag hamnar i fängelse, har fått betalningsanmärkningar, konkurs, och ett fruktansvärt rykte och ingen chans att försvara sig och säga sanningen för man vill absolut inte sätta någon i knipa och besvär! Därför har jag sagt till Skatteverket att jag INTE kan uttala mig, eller förklara något om de, de frågar om, adresser, personer ..,..mm Därför att det pågår en utredning och samma adresser som Skatteverket UTREDS av polisen, men det struntade Skatteverket i 😢 Alla är förlorare utom Skatteverket , polisen och Fastighets ägare( som får hjälp med suspekta uppsägningar utan riktiga bevis) och sist men inte minst Advokaten som erbjuder erbjuder sin expertis och kunnande till myndigheterna! Samma advokat som hjälper fastighetsägare att runda de boende vid Brf ombildning ! (Landahl Advokatbyrå) Alrik Hafström var till och med tidigare delägare i byrån och nu har han startat en ny Advokatbyrå med sin vapendragare Sara Björkeholm. De största nävarna är oftast inte dem man tror ! 😳
Beslagtog polisen verkligen allt amfetamin?
Du skriver som om du är påtänd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in