2021-05-29, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Historien er ganske utrolig. Ganske spesielt med en slik hendelse så kort tid etter at AE forsvant.

Det som slår meg er at TH hverken spurte guttene om hvor de fant pistolen eller fulgte opp saken på noen måte for å sikre våpenet.

TH har forklart at pistolen må ha blitt funnet på isen på Langvannet. Hans forklaring er at han så at det var is under pistolen.
Dette var altså på kvelden. I november. I mørket et sted rundt Langvannet.

Det kan virke som om TH har lagt vekt på detaljer, kanskje fordi han tror det gjør historien mer troverdig. Tenk, han så isen under pistolen i mørket.

Må si jeg undrer, om TH selv tror på dette, eller om han lyver med vilje.

Gal manns tale.
Citera
2021-05-29, 23:20
Medlem
Citat:
Kort tid etter at AE forsvant møtte TH noen like ved S4 som tok frem en pistol

I et avhør i desember 2018 fortalte TH om ulike hendelser han hadde opplevd den siste måneden etter at AH forsvant. Et av dem gjelder to yngre gutter han skal ha møtt på kvelden i 19:30-tiden i forbindelse med sin faste runde rundt Langvannet.

TH fortalte i avhøret at de to guttene oppsøkte han og plutselig viste frem en pistol.

Fra boka:
En av dem rakte frem hendene og viste frem en pistol av merket Smith & Wesson, før han spurte TH hva han ville gjort om det var han som fant pistolen. TH hadde svart guttene at de burde levere den til politiet. Det var tydelig at guttene hadde funnet pistolen på isen, for TH kunne se at det var is under den. Det er han sikker på. Han tror guttene var 13–14 år gamle, muligens afghanere. De fremsto ikke truende på noen måte. Han avslutter avhøret med å lansere en teori: «Det er mulig noen har kastet fra seg en pistol, og ikke tenkt på at det er is på vannet.»
Litt av en historie så kort tid etter at AE forsvant.

Dette er så sykt at jeg har vondt for og tro det er sant.

Men si meg en ting, dette har altså skjedd i nabolaget konen din er blitt kidnappet, det pågår en intens topphemmelig etterforskning, og TH forteller dette i en bisetning ifm et avhør??
Citera
2021-05-29, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smijern
Dette er så sykt at jeg har vondt for og tro det er sant.

Men si meg en ting, dette har altså skjedd i nabolaget konen din er blitt kidnappet, det pågår en intens topphemmelig etterforskning, og TH forteller dette i en bisetning ifm et avhør??

Ja, dette var noe TH tok opp på tampen av avhøret.
Da kom han på pistolhistorien og fortalte hva han hadde opplevd.

Fra boka:
Helt på tampen av avhøret forteller TH om noen gutter han møtte uka i forveien
Citera
2021-05-29, 23:27
Medlem
Citat:

Fra boka:

Jeg har faktisk forståelse for at Holden fraråder han å stille i avhør.
Citera
2021-05-29, 23:27
Medlem
Pistolhistorien, slik den er beskrevet, gir en slags drømmeaktig følelse. Mareritt? En scene fra en film?

Hallusinerte han. Var han psykotisk.
Citera
2021-05-29, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann

Ja, det fikk opp for meg også nå!
Citera
2021-05-29, 23:43
Medlem
Citat:

I et avhør i desember 2018 fortalte TH om ulike hendelser han hadde opplevd den siste måneden etter at AH forsvant. Et av dem gjelder to yngre gutter han skal ha møtt på kvelden i 19:30-tiden i forbindelse med sin faste runde rundt Langvannet.

TH fortalte i avhøret at de to guttene oppsøkte han og plutselig viste frem en pistol.

Fra boka:
En av dem rakte frem hendene og viste frem en pistol av merket Smith & Wesson, før han spurte TH hva han ville gjort om det var han som fant pistolen. TH hadde svart guttene at de burde levere den til politiet. Det var tydelig at guttene hadde funnet pistolen på isen, for TH kunne se at det var is under den. Det er han sikker på. Han tror guttene var 13–14 år gamle, muligens afghanere. De fremsto ikke truende på noen måte. Han avslutter avhøret med å lansere en teori: «Det er mulig noen har kastet fra seg en pistol, og ikke tenkt på at det er is på vannet.»

Citat:

Fra boka:

Jeg har vanskelig med å forstå hva som får TH til å dikte opp en sånn historie. Hvis det er kalkulert for å villede politiet, er han åpenbart blottet for innsikt i hvor mye det skader hans troverdighet som et sannferdig vitne.
Citera
2021-05-29, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kopphode
Jeg har vanskelig med å forstå hva som får TH til å dikte opp en sånn historie. Hvis det er kalkulert for å villede politiet, er han åpenbart blottet for innsikt i hvor mye det skader hans troverdighet som et sannferdig vitne.

Hvis han sa det i en bisetning på tampen av et avhør så var det nok et innfall der og da.

Jeg synes at jeg ser galskap og ondskap.
Citera
2021-05-29, 23:54
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Formann

Jeg har vel tenkt omtrent det samme.
Citera
2021-05-29, 23:56
Medlem
Citat:

Fra boka:

Fantastisk historie. Hvorfor har ikke TT-gjengen fokusert mer på denne, her kan jo løsningen være??!
Citera
2021-05-29, 23:59
Medlem
Er det slik at han bevisst, med viten og vilje, serverer konstruerte løgner som han vet det vil bli vanskelig, for ikke å si umulig, for politiet å motbevise?

Og så blåholder han på løgnene, og blir krenket og sår og sint når han ikke blir trodd?

At han forventer at "alle må forstå" at når politiet ikke hører på han og ikke tror på han, så utløser det en rettferdig harme og fortvilelse hos han. Slik skal han forsvare seg?

Han har jo presentert en hel rekke med helt utrolige løgner. Det er nesten ufattelig.
Citera
2021-05-30, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jgg717
Fantastisk historie. Hvorfor har ikke TT-gjengen fokusert mer på denne, her kan jo løsningen være??!

Floriss ser kjærlighet der andre ser pur ondskap.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in