Citat:
Ursprungligen postat av
LadySweden
Restriktioner blir permanenta när diktaturer bildas.
Med andra ord;
Det är dags att servera en plan och ett definitivt slutdatum för allehanda restriktioner! Vaccinerna kommer inte att vara lösningen som någon sorts Quick Fix, för Sars cov 2 är för smittsam (och muterar där med för snabbt) för det.
Jag dör hellre idag än lever 40 år under allt hårdare restriktioner. Hur ensam om det jag är vet jag inte.
I ett läge covid inte är ett hot finns det inget stöd för restriktioner. I den bästa av världar har vi det läget redan om ett per månader.
Är dock mer och mer skeptisk till det. Vaccinationerna ger ett bra skydd, de allra flesta vaccinerar sig, men tror inte det räcker, när dert kommer mutationer som är mer och mer smittsamma. Frågan är vilka restriktioner som görs då. Restriktioner har stora problem. För att hålla företagen vid liv, de företag som betalar den vård vi har, så har världens regeringar och centralbanker tryckt på sedelpressarna rejält. I den grad att inflation av många ses som ett reellt hot, för första gången på 30 år. Nya restriktioner skulle kräva att sedelpressarna sätts igång ännu mer. Vad det leder till på några års sikt vet ingen. Sedan har vi det här med psykisk ohälsa. Många mår väldigt dåligt av restriktionerna, och de har nog ställt in sig på att det är över i sommar. Med ytterligare restriktioner skulle psykisk ohälsa öka.
Som sagt, jag önskar att detta är under kontroll, med tur är det också så, med problemen är betydande, på flera sätt.