2021-05-26, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snoddas10
Jag kör med Onkyo TX-NR646,5-1-2, ansluten via hdmi.Har inga problem alls,jämt ljudnivå över alla kanaler.
Kör med Yamaha hembioförstärkare och ansluter min Formuler Z8 Pro via hdmi.

Har inte heller några som helst problem med ljudnivån på några kanaler eller filmer.
Citera
2021-05-26, 21:22
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Kör med Yamaha hembioförstärkare och ansluter min Formuler Z8 Pro via hdmi.

Har inte heller några som helst problem med ljudnivån på några kanaler eller filmer.

Vissa kanaler har ju högre ljud än andra så man får justera. Har blivit något bättre på senaste men kvarstår på några kanaler. Kommer inte ihåg vilka på rak arm.

Värst är den där jävla Grandiosa pizza-reklamen som är typ dubbelt så hög volym på när den kommer. Men det måste vara fel på själva reklamen på den och inte iptv.
Citera
2021-05-26, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Vissa kanaler har ju högre ljud än andra så man får justera. Har blivit något bättre på senaste men kvarstår på några kanaler. Kommer inte ihåg vilka på rak arm.

Värst är den där jävla Grandiosa pizza-reklamen som är typ dubbelt så hög volym på när den kommer. Men det måste vara fel på själva reklamen på den och inte iptv.

Reklamer överlag är väl högre volym på. Tv-kanalernas sätt att få uppmärksamheten till reklamen.
Citera
2021-05-29, 15:56
Medlem
tja alla. undrar bara om nån kan rekomendera app som fungerar. kör förnärvarande livechannels-pvr-live. ., med mu3 list. funkar kanonbra .både 5.1 ljud och undertexter. men saken är att typ 3 gånger i veckan måste jag skriva in mina filer igen för den slutar hitta kanaler
Citera
2021-05-29, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shieldnvidia
tja alla. undrar bara om nån kan rekomendera app som fungerar. kör förnärvarande livechannels-pvr-live. ., med mu3 list. funkar kanonbra .både 5.1 ljud och undertexter. men saken är att typ 3 gånger i veckan måste jag skriva in mina filer igen för den slutar hitta kanaler

Vad kör du för box/enhet?
Citera
2021-05-29, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cachero
Vad kör du för box/enhet?
tja . kör igenom sony tv Sony Bravia KE-55A87. testade på min lg c9. men det e ju hopplöst.ville vara utan box
Senast redigerad av shieldnvidia 2021-05-29 kl. 17:50.
Citera
2021-05-29, 17:54
Medlem
Citat:
tja . kör igenom sony tv Sony Bravia KE-55A87. testade på min lg c9. men det e ju hopplöst.ville vara utan box

Det är väl en Android-TV så kör med appen Tivimate.
Citera
2021-05-29, 18:39
Medlem
Haloumis avatar
Citat:

Som en annan redan sa, Tivimate. Men lägg till playlisten via Xtreme Codes i den appen, ej M3U. För att få full funktion och inte bli besviken. (Du har allt du behöver för det i din länk, username password och server).
Citera
2021-05-29, 18:58
Medlem
Citat:

Behövs aldrig en box, oftast säljare som bill sälja på sig. Prova tivimate, iptv extreme pro och perfectplayer
Citera
2021-05-29, 20:05
Medlem
Citat:
Behövs aldrig en box, oftast säljare som bill sälja på sig. Prova tivimate, iptv extreme pro och perfectplayer

Aldrig är ju rätt korkat att säga. Beror väl helt på hur dåligt apparna har funkat för personen.
En riktig iptv-box är ju alltid stabilare.
Att säljare rekommenderar det är ju för att det är betydligt mindre problem hos kunder som kör det än appar.

Vad du än säger så är det så. 🤷🏼‍♂️
Citera
2021-05-29, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Kunde tydligen så mycket om tvn att jag kunde rekommendera Tivimate. 🤷🏼‍♂️

Va inte så lättkränkt. Inte bra för hjärtat.

Vem kunde ana att nån skulle att rekommendera bästa och populäraste iptv appen som finns på Android. 🤦🏻‍♀️
Har inget med tv att göra. Tivimate rekommenderas oavsett.
Citera
2021-05-29, 20:39
Medlem
Citat:
Vem kunde ana att nån skulle att rekommendera bästa och populäraste iptv appen som finns på Android. 🤦🏻‍♀️
Har inget med tv att göra. Tivimate rekommenderas oavsett.
Det har väl med att göra att just Tivimate inte funkar på alla tv.
Endast dom som kör Android-TV.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in