2021-05-29, 08:58
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clausewitzse
Ny spennende artikkel fra tv2 i denne saken. popcorn time.

https://www.tv2.no/nyheter/14028293/

Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Enig. Spennende. Litt andre toner nå.

Det er veldig tydelig at spillet har startet. Jeg tror at politiet allerede har identiteten til de involverte. Antakelig har de span på dem, fysisk og digitalt. Nå venter de bare på panikken.

Tror dere det blir pågripelser før sommerferien?
Citera
2021-05-29, 09:06
Medlem
Synes det er et interessant intervju.
Hoppet litt i stolen da jeg hørte dette, ca 20 min inn:
«Og det er jo interessant, disse møtene, alle disse møtene, som handler om å investere i kryptovaluta, hvor mye kompetanse Tom Hagen eventuelt tilegnet seg, da; i disse møtene med kryptomannen; det er også veldig sentralt i saken.
https://www.youtube.com/watch?v=cYW-EFAuDhY
Senast redigerad av Ittno 2021-05-29 kl. 09:16.
Citera
2021-05-29, 09:33
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Det er veldig tydelig at spillet har startet. Jeg tror at politiet allerede har identiteten til de involverte. Antakelig har de span på dem, fysisk og digitalt. Nå venter de bare på panikken.

Tror dere det blir pågripelser før sommerferien?

Uten at jeg egentlig vet hvordan politiet tenker eller hva de sitter på, så har
jeg følelsen av at neste pågripelse blir av en tredje person, altså denne mye
omtalte "medhjelperen" til TH.

Jeg tror også at for å gå til denne pågripelsen, kan de heller ikke være i tvil
om at de får medhold til siktelse og fengsling. De har ikke råd til å "miste
fangsten" én gang til, slik det skjedde for ett år siden.

Altså - den neste de pågriper må ha en nøkkelrolle i forsvinningen, og
forhåpentligvis føre dem tilbake til TH - gitt at han står bak.
Citera
2021-05-29, 09:45
Medlem
Rhingarikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashBaronen
Dersom TH liksom ikke skulle vært involvert i dette, kunne han ha gitt en dusør rettet mot kryptomiljøet: Løs denne saken - gi meg gjerningspersonen "dead or alive".

Her finnes det i så fall åpenbart mennesker med kapasitet til å kjøre "tøffe" avhør av mistenkte.

Det hadde garantert vært noen krypto/dataentusiaster der ute som hadde tatt "oppdraget" med å knekke kryptokoden mot dusør...

Det er nok ikke tilfeldig at utlovet dusør retter seg mot at AE blir funnet og at alle tips skal gå via SH. Rett dusøren mot å finne de(n) skyldige - via krypto eller andre spor - og folk snakker/jobber...

TH har tydeligvis et motiv for å IKKE utlove en slik dusør.
Citera
2021-05-29, 09:57
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Synes det er et interessant intervju.
Hoppet litt i stolen da jeg hørte dette, ca 20 min inn:
«Og det er jo interessant, disse møtene, alle disse møtene, som handler om å investere i kryptovaluta, hvor mye kompetanse Tom Hagen eventuelt tilegnet seg, da; i disse møtene med kryptomannen; det er også veldig sentralt i saken.
https://www.youtube.com/watch?v=cYW-EFAuDhY

Bra intervju. Gliste litt av kommentarene rett før det sitatet du nevner, og tenkte kanskje
forfatterne har vært noen turer innom denne tråden, da jeg hørte et ekko av et innlegg
jeg har skrevet tidligere:

Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Dette med hukommelse er alltid vanskelig. Hvis man blir spurt om å huske viktige detaljer
fra lang tid tilbake, er det vanlig å "fylle hullene" med antagelser fremfor å si at man faktisk
ikke husker. Som en dommer i en rettssak uttalte - "her blir vitnet bedt om å huske detaljer
fra mer enn ti år tilbake. Jeg på min side kan knapt huske hva jeg hadde til middag i forgårs."
Citera
2021-05-29, 10:39
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rhingariki
Det hadde garantert vært noen krypto/dataentusiaster der ute som hadde tatt "oppdraget" med å knekke kryptokoden mot dusør...

Det er nok ikke tilfeldig at utlovet dusør retter seg mot at AE blir funnet og at alle tips skal gå via SH. Rett dusøren mot å finne de(n) skyldige - via krypto eller andre spor - og folk snakker/jobber...

TH har tydeligvis et motiv for å IKKE utlove en slik dusør.

TH med sitt "team" burde ha alle forutsetninger for å intensivere en etterforskning.
Likevel kommer det bare litt sutring om at politiet er dumme som ikke hører på ham.

Dusør/tips-opplegget til TH er en skinnmanøver. En tom gest.
Citera
2021-05-29, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
TH med sitt "team" burde ha alle forutsetninger for å intensivere en etterforskning.
Likevel kommer det bare litt sutring om at politiet er dumme som ikke hører på ham.

Dusør/tips-opplegget til TH er en skinnmanøver. En tom gest.
Han kunne betalt for tusen mennesker til å løse kryptorigg og «bortføring». Isteden har han fra første møtet med politiet protestert mot ting som at han ikke virket rolig og behersket. Wtf!
En gylden middelvei for å møte presset angående dusør for å virke troverdig, har vært å utlove dusør for at hun blir funnet. Ethvert tenkende menneske fatter at det ikke er noe å finne, all den tid klær og smykker lå igjen.
Citera
2021-05-29, 11:53
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
En gylden middelvei for å møte presset angående dusør for å virke troverdig, har vært å utlove dusør for at hun blir funnet. Ethvert tenkende menneske fatter at det ikke er noe å finne, all den tid klær og smykker lå igjen.

Det er vel noe å finne, men da må vel evt. TH gi dusøren til seg selv og fortelle hvor.

Apropos funn - vet noen noe mer om skjelettet de fant ved E18-avkjøringen til Tranby?

Siste artikkel om funnet sier at de undersøkte om det kunne stamme fra en kirkegård, og
at dette var sannsynliggjort gjennom avhør av en gravemaskinfører. Men noen fasit har
ikke blitt offentliggjort, etter det jeg kan se.

Ikke at jeg forventer noe annet enn at det var fra en kirkegård. Men det kan jo tenkes
at dersom politiet faktisk finner levninger av AEH, så vil de kanskje legge lokk på dette
en stund?
Citera
2021-05-29, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katastrofetanken
Ang RU: I youtubeintervjuet med de to forfatterne av boka som ble posta her for litt siden sier de at de ikke tror RU hadde noen direkte medvirkning i saken, men at han burde visst at det han drev med kunne lede til noe kriminelt. Derfor ønsker også politiet å endre siktelsen mot han nå.

ca 20:55: https://www.youtube.com/watch?v=cYW-EFAuDhY

Tidligere i intervjuet ( ca 15:00) sier de også at det aldri skjer at politiet ikke får medhold i begjæring av fengsling når det er snakk om førstegangsfengsling av drapssiktet. Her fikk de altså ikke det, og var nødt til å la TH gå fordi det ikke var skjellig grunn til mistanke. . Likevel er det altså fortsatt folk som hardnakket påstår at TH uten tvil står bak dette. Så da lurer jeg; hvilke beviser snakker dere om? Helt konkret? Og da mener jeg noe annet enn at dere synes han er en gjerrigknark og en dust og dessuten konemishandler altså.
Ok, vi får heretter bare gjenta at det ikke var skjellig grunn til mistanke, inntil folk forstår det.

Kenneth Fosheim sier at møtene mellom RU og TH handlet om å invester i krypto valuta 22:43 Det korrekte blir vel at RU ville at TH skulle investere i en fabrikk som produserer krypto valuta.

At RU burde ha visst hva GM kunne komme til å gjøre, er absurd.
Senast redigerad av OleStoltenberg 2021-05-29 kl. 12:44.
Citera
2021-05-29, 12:02
Medlem
Citat:
Han kunne betalt for tusen mennesker til å løse kryptorigg og «bortføring». Isteden har han fra første møtet med politiet protestert mot ting som at han ikke virket rolig og behersket. Wtf!

Ja, det ville vise rigtig meget velvilje, og fjerne noget af mistanken mod TH selv.
Citera
2021-05-29, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Like pussig er det at TH ikke husket det enkle fornavnet til mannen han hadde hatt jevnlig kontakt med i så lang tid. TH som er så detaljorientert distanserte seg plutselig fra sin samtalepartner. Kanskje like pussig som da TH i avhør forsøkte å gi inntrykk av at han ikke husket hva løsepengekravet i trusselbrevet var på, og forsøkte seg med spørsmålet om kravet "kan ha vært 100.000 dollar?"
TH skjønner vel straks at dette har noe med RU å gjøre og at han derfor selv kan bli mistenkt for ha noe med saken å gjøre. Det er derfor han straks distanserer seg fra RU. TH hadde vel vært innom den web siden GM sa han skulle gå til og så der at 100.000 dollar var minste kravet.
Citera
2021-05-29, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Veldig interessant. Men noe skurrer ved RU

Hvis han genuint ikke visste om kidnappingen, hvorfor holder han da tett? Det står ikke til prøve.

Hvis ikke ville han sagt mer og fortalt om alle møtene, særlig møtene før 31. oktober.
Han holder tett fordi han forstår at han ufrivillig har vært en brikke i spillet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in