2021-05-29, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Jaha, inte oväntat. Som jag skrev tidigt: om inte den anhållne häktas så talar allt för självmord. Nu är han till och med släppt och det skulle därmed vara ett oerhört stort polisärt misslyckande om detta inte är självmord.

Kanske hittades kroppen i ett skick som tyder på mord och inte självmord?
2021-05-29, 09:59
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thehawk88
Snarare att polisen på plats inte kunde utesluta mord eller aktiv medverkan till självmord. Efter mindre än ett dygn kunde man så utesluta mord och släppte då den anhållne.
2021-05-29, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StavjaBrott
Den som greps för mord på den dömde mördaren är släppt. Vad kan fås fram där?

Helt sjukt om det skulle vara ex-svärfadern som det spekulerats om.
Om jag skulle ha en svärson som är ute på vänstern, skulle jag då lägga mig i? Och skulle jag då tillåta denne att vistas på mina ägor? Nää, nåt lurt år det.

SD/HD tillbringade mycket tid ute vid SD:s fd svärföräldrars sommarstuga.
Dessa umgicks flitigt ända till det makabra slutet.
Jag tror att det var ett självmord och att det ev var svärfadern som hittade honom/ev försökte avbryta (allt tyder på att det var där SD tog sitt liv).

Som jag tidigare skrivit, det är svårt att se allt när man inte följt den stora tråden (LW).
2021-05-29, 10:05
Medlem
filmfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giveittome
Har ej följt detta.
Men ska ta ett till glas bara för det faktum att vi inte behöver betala mer för denna jubelidiot.
18 år innebär många miljoner som behövs i andra delar av samhället.
Fast om en eller flera personer döms till fängelse för att ha tagit hans liv blir det inte helt gratis för samhället.
2021-05-29, 10:07
Medlem
Självmord naturligtvis.

Bara världens mest efterblivna poliskår som vill visa sig duktiga och gripa allt och alla i händelsens närhet.

Särskilt om f.d. svärfar hittade honom och ringde in.

...
Senast redigerad av UndrarEnbart 2021-05-29 kl. 10:13.
2021-05-29, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Snarare att polisen på plats inte kunde utesluta mord eller aktiv medverkan till självmord. Efter mindre än ett dygn kunde man så utesluta mord och släppte då den anhållne.
Han har släppts då misstankarna mot honom försvagats, men de kvarstår. Oavsett om Stefan Davidsson tagit livet av sig själv eller fått hjälp av f d svärfar, så är han oskadliggjord för all framtid och kan inte göra mänskligheten mer ont. Gott nog!
2021-05-29, 10:41
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thehawk88
Det hade ju varit det bästa! Tyvärr är det nog så enkelt som självspillning.
2021-05-29, 11:05
Medlem
karlskrona1234s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laxrulle
Ja , hur kan den inte vara praxis att övervaka en sån person när dom får dom Iaf. Klart risken är stor att personen blåser skallen av sig.
eftersom han begick självmord vet vi att han också mordaren av EW. Musen kunde inte ta sitt straff.
2021-05-29, 11:12
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StavjaBrott
Va? Förklara, tack.
Den enda Hanna jag vet fastnat i golvbrunn var ju Hanna Ferm.

Hon stöttade sin fd make och hjälpte honom städa hans hus. Golvbrunnen var så kliniskt ren att det gått att äta på den. Hennes eget hem inte så. Trots denna städning hittades Lenas blod på tvättmaskinen. Ngt som Stefan försökte bortförklara med att de haft blodigt sex överallt i källaren. Ngt även Hanna redogjorde för. Hanna städade golvbrunnen därav nick:et
2021-05-29, 11:12
Medlem
svampsubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlskrona1234
eftersom han begick självmord vet vi att han också mordaren av EW. Musen kunde inte ta sitt straff.

EW, menar du Lena W?

SD tog sitt straff, han pliktade med sitt liv och dödsstraff är strängare än max 12 års tid på anstalt.
2021-05-29, 11:26
Medlem
Uteliggarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampsubba

SD tog sitt straff, han pliktade med sitt liv och dödsstraff är strängare än max 12 års tid på anstalt.

Bra avslut, även om självmord var för lindrigt ändå.

Fast att världens lataste och mest efterblivna poliskår begått alla misstag som går att göra för att han skulle gå fri.

Lika efterblivet av denna lataste poliskår/åklagargäng i världen nu vill visa sig duktiga utåt och gripa allt och alla i händelsens närhet.

Som f.d. svärfar som hittade honom och ringde.
2021-05-29, 11:27
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Värre än så: 139 586 inlägg…en FUP på över 14.000 sidor…

Kollar du på statistik i denna forumdel, ABoK (Aktuella brott och kriminalfall) så ligger Wesströmtråden som nr 2 i antal poster. Nr 1 är fortfarande Lisa Holm-tråden med 139.820 poster. Men Wesströmtråden går snart om. Så det är ett mastodontjobb att ta igen 3 års aktivitet i tråden och fallet.

Precis. Så det är rimligt med en övergripande sammanställning. Som dessutom kan bena ut förkortningar på namn samt deras roll osv.

Förstår om ingen orkar, då det är lite av ett hästjobb. Men det vore fint! Skulle dessutom bespara många nya användare frågor som "vem är HD?" osv.

Detta är inte för mig som nämnt, då jag spenderat X antal timmar och läst huvudtråden från olika startpunkter.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in