2021-05-29, 09:25
Medlem
En god vän har investerat ganska mycket pengar i https://robocoinmarkets.com, som tycks ha funnits i flera år. Ändå ger en sökning på på nätet bara sex träffar, varav en går till hemsidan och den andra till inloggningssidan. En Leon svarar i telefonen, ringer själv upp, och vill ha mera pengar - sexsiffrigt - för att betala ut investeringen, som anges ha vuxit åtskilligt.

Jag lyckades hitta ett webbhotell i Indiana för någon månad sedan, men de fyra träffar som inte går direkt till hemsidan robocoinmarkets.com, hämtar nu olika domänregistreringar, där robocoinmarkets inte finns med. Whois.net hittar många likartade namn, men ingen exakt matchning, vare sig aktiv eller till salu.

Nu undrar jag: är det någon annan som har erfarenhet av det här företaget. Enligt "Leon" ska det vara baserat i Schweiz.
Citera
2021-05-29, 09:45
Medlem
joceks avatar
Domänen ser ut att ha funnits sedan 6:e mars i år bara, konstigt.
https://www.thesiterank.com/stats/?domain=robocoinmarkets.com
Citera
2021-05-29, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tochar
En god vän har investerat ganska mycket pengar i https://robocoinmarkets.com, som tycks ha funnits i flera år. Ändå ger en sökning på på nätet bara sex träffar, varav en går till hemsidan och den andra till inloggningssidan. En Leon svarar i telefonen, ringer själv upp, och vill ha mera pengar - sexsiffrigt - för att betala ut investeringen, som anges ha vuxit åtskilligt.

Jag lyckades hitta ett webbhotell i Indiana för någon månad sedan, men de fyra träffar som inte går direkt till hemsidan robocoinmarkets.com, hämtar nu olika domänregistreringar, där robocoinmarkets inte finns med. Whois.net hittar många likartade namn, men ingen exakt matchning, vare sig aktiv eller till salu.

Nu undrar jag: är det någon annan som har erfarenhet av det här företaget. Enligt "Leon" ska det vara baserat i Schweiz.

Varför skulle dom vilja ha pengar för att ge ut investeringen?! Har du läst igenom det du själv skrivit? Låter som den mest obvious scamen nånsin..

Sen vad tänkte du, om du också skulle investera eller bara försöker hjälpa din vän?
Senast redigerad av KingKerry 2021-05-29 kl. 10:35.
Citera
2021-05-29, 11:20
Medlem
FladderFarfars avatar
Citat:

Provade googla runt lite och det här känns tveklöst lite svajigt. Kollade verkligen inte din polare upp vart han skickade sina pengar?

...och hur mycket pengar pratar vi om?
Citera
2021-05-29, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KingKerry
Varför skulle dom vilja ha pengar för att ge ut investeringen?! Har du läst igenom det du själv skrivit? Låter som den mest obvious scamen nånsin..

Sen vad tänkte du, om du också skulle investera eller bara försöker hjälpa din vän?
Folk är bra på olika saker. Har man lyckats luras en gång, har man ju ingenting att förlora på att köra på och försöka ta det till nästa nivå. Jag har varit med om dammsugarförsäljare som "glömt kvar" utrustning när de blivit avpolletterade, för att ha ett skäl att komma tillbaka och försöka igen. Och den här skojaren har ju inte träffat sitt offer personligen ens, utan baserar sitt handlande endast på föregående utfall. Min väns pengar räknar vi nog bort, och han är själv förvånad över att han kunde agera så korkat. Skälet till mitt inlägg är att jag dels vill varna andra, dels faktiskt söka information.
Citera
2021-05-29, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FladderFarfar
Provade googla runt lite och det här känns tveklöst lite svajigt. Kollade verkligen inte din polare upp vart han skickade sina pengar?

...och hur mycket pengar pratar vi om?
Som jag antydde i mitt andra svar, ligger kanske inte hans begåvning åt det ekonomiska hållet. Och tja, banken släppte igenom betalningen...

Tjugo, och Leo påstod att detta tiodubblats. Och nej, telefonnumret går inte att spåra.
Citera
2021-05-29, 12:03
Medlem
FladderFarfars avatar
Citat:
Som jag antydde i mitt andra svar, ligger kanske inte hans begåvning åt det ekonomiska hållet. Och tja, banken släppte igenom betalningen...

Tjugo, och Leo påstod att detta tiodubblats. Och nej, telefonnumret går inte att spåra.

Så han skickade in 20 tusen, som nu påstås ha ökat till 200? Men för att få ut allt så vill dom ha mera pengar? Är det korrekt uppfattat?

Låter som en variant av Nigeriabrevet... En klockren scam alltså.
Citera
2021-05-29, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jocek
Domänen ser ut att ha funnits sedan 6:e mars i år bara, konstigt.
https://www.thesiterank.com/stats/?domain=robocoinmarkets.com
Jag reagerade också på det. Vet inte om det är tekniskt möjligt att pausa en site och starta den igen. Domänen är ju strängt taget .com, medan sajten kanske skulle kunna flytta till ett annat hotell? När ett abonnemang sägs upp, sätts namnet till synes ut till salu igen. Jag vet att det är mer än ett år sedan min vän investerade, vilket ju alltså är ägnat att förbrylla och föranleder denna spekulation: hur lång tid måste det gå innan ett uppsagt abonnemang kan köpas av någon "annan" (tränar mig i att tänka kriminellt här), och finns det någon wayback machine som skulle kunna spåra tidigare innehavare av namnet?
Citera
2021-05-29, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FladderFarfar
Så han skickade in 20 tusen, som nu påstås ha ökat till 200? Men för att få ut allt så vill dom ha mera pengar? Är det korrekt uppfattat?

Låter som en variant av Nigeriabrevet... En klockren scam alltså.
JA, det är en blåsning. Måtte det inte dyka upp hotfulla nigerianer.
Citera
2021-05-29, 15:21
Medlem
Om man går in på https://robocoinmarkets.com och kollar på tutorials så visar den tutorials för Metatrader 5 vilket verkar vara ett riktigt program. Men sen är funderingen vad det programmet har med robocoinmarkets.com att göra. Det finns ingen djupgående information på hemsidan. Bara enkel och tydlig text.

Om man jämför sidan med andra som också har trading-bots som Binance eller KuCoin ger dessa mycket mer information. Det är också ganska känt med scams när det gäller just trading-bots.

Så jag skulle nog vara väldigt försiktig med robocoinmarkets.com.
(Och om de säger att du behöver skicka mer pengar för att få tillbaka din investering så är det ganska klart att det är något lurt i görningen)
Citera
2021-05-30, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knight81
Om man går in på https://robocoinmarkets.com och kollar på tutorials så visar den tutorials för Metatrader 5 vilket verkar vara ett riktigt program. Men sen är funderingen vad det programmet har med robocoinmarkets.com att göra. Det finns ingen djupgående information på hemsidan. Bara enkel och tydlig text.

Om man jämför sidan med andra som också har trading-bots som Binance eller KuCoin ger dessa mycket mer information. Det är också ganska känt med scams när det gäller just trading-bots.

Så jag skulle nog vara väldigt försiktig med robocoinmarkets.com.
(Och om de säger att du behöver skicka mer pengar för att få tillbaka din investering så är det ganska klart att det är något lurt i görningen)
Tack! Jag vet inte mycket om sånt här, men ska titta på`t i morron. Det är så jäkla synd om min kompis. Nätet är fullt av sån här smörja. Han trampade rakt igenom.Du verkar ju ha lite koll ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in