2020-04-16, 00:28
Medlem
Kan hon ha varit i skogen och tagen av Björn eller varg? Att gå mellan björnhona och ungarna är inte att leka med.. Eller har hon åkt till något helt annan kommun och tagit livet av sig där i någon skog där ingen letar.. Hemsk tanke även om den kommer upp ibland sen jag läste denna tråd första gången
Citera
2020-04-16, 23:26
Medlem
psflaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bannemanne1
Kan hon ha varit i skogen och tagen av Björn eller varg? Att gå mellan björnhona och ungarna är inte att leka med.. Eller har hon åkt till något helt annan kommun och tagit livet av sig där i någon skog där ingen letar.. Hemsk tanke även om den kommer upp ibland sen jag läste denna tråd första gången

Vet du var Åhus ligger? Nordöstra Skånekusten.

Björn - 0,00000%

Varg - 0,00001%
Citera
2020-04-17, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennke
Jag tycker det är extremt skumt detta försvinnande.
Hur jag än vrider och vänder på det så får jag inte det att gå ihop. Alla scenario teorier hypoteser med mera.
Står stilla. Hittar inte någon logisk förklaring.
Något som jag skulle vilja ha svar på är om någon kommer ihåg var hon brukar gå när hon är ute och går. Kanske man på det sättet kan ringa in en start och det håll hon kan tänkas gått iväg när hon försvann.

Alla scenario, teorier och hypoteser med mera går visst ihop, även är det hela väldigt logiskt. Ett frivilligt försvinnande där hon själv valt att avsluta sitt liv, är tyvärr det mest troliga. Varför, hur och så vidare är inget vi behöver spekulera i då det bara finns en som har ett riktigt svar på det och det svaret kommer vi troligtvis alltid att få.
Citera
2020-04-29, 20:43
Medlem
Hon och maken står skrivna på ny adress inne i Åhus.

Jag antar att man står med på hitta, Eniro, Birthday.se mm tills man dödförklaras.

Är det efter 10 år?

Jag finner detta fall otroligt. Det känns som om något inte nämns.

Döttrarna är så köra töser och borde få veta och slippa sin oro.
Citera
2020-10-16, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagvet-vetdu
Alla scenario, teorier och hypoteser med mera går visst ihop, även är det hela väldigt logiskt. Ett frivilligt försvinnande där hon själv valt att avsluta sitt liv, är tyvärr det mest troliga. Varför, hur och så vidare är inget vi behöver spekulera i då det bara finns en som har ett riktigt svar på det och det svaret kommer vi troligtvis alltid att få.

Varför söks det inte eller göra något i fallet. Känns skumt allting. Borde inte polis göra mer än att ”lägga locket” på!
I andra fall av försvinnanden så höt man att det söks, utreds, pratas och tars upp i olika sammanhang. Här känns det som ingen vill att det ska komma upp till ytan igen.

Julias man. Har han ny? Hade han denna redan när Julia försvann? ( bakom ryggen?)

Varför pratas det inte i Åhus om händelsen? I början sas det att Julia varit hos folk och tagit mat osv, nu är det helt tyst. Om Julia levde i början när jon eftersöktes. Vart har hänt? Vart har hon tagit vägen?
Citera
2020-10-22, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missbeckis
Varför söks det inte eller göra något i fallet. Känns skumt allting. Borde inte polis göra mer än att ”lägga locket” på!
I andra fall av försvinnanden så höt man att det söks, utreds, pratas och tars upp i olika sammanhang. Här känns det som ingen vill att det ska komma upp till ytan igen.

Julias man. Har han ny? Hade han denna redan när Julia försvann? ( bakom ryggen?)

Varför pratas det inte i Åhus om händelsen? I början sas det att Julia varit hos folk och tagit mat osv, nu är det helt tyst. Om Julia levde i början när jon eftersöktes. Vart har hänt? Vart har hon tagit vägen?
Det stämde inte att hon hade setts till. Där var någon hundförare som satte griller i huvudet på folk. Men man kan undra än hur många som skulle vänta två dygn med att anmäla sin hustru som försvunnen.
Citera
2021-02-26, 19:02
Medlem
Running_mans avatar
Inger nytt om Julia 2021?

Hittade man nånsin några spår efter henna under sökningarna? Kläder, annat...?
Citera
2021-04-29, 14:37
Medlem
Jag bor i trakten och jag önskar så att detta fall klaras upp.

Hur kan en kvinna/mamma/fru bara gå upp i rök????

Kan hon blivit kidnappad av t ex en lastbilschaufför? Tänker på bunkerläkaren, Fritzl m fl?
Citera
2021-05-14, 12:54
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milliemolly
Jag bor i trakten och jag önskar så att detta fall klaras upp.

Hur kan en kvinna/mamma/fru bara gå upp i rök????

Kan hon blivit kidnappad av t ex en lastbilschaufför? Tänker på bunkerläkaren, Fritzl m fl?
Det är ett sorgligt fall. Döttrarna har sagt att hon absolut inte skulle ha tagit sitt liv, men hur mycket man än känner en människa så vet man inte vad som försiggår längst inne i själen.

Att hon skulle ha blivit kidnappad? Njaa, är högst osannolikt, finns liksom ingen trend att lastbilschaufförer kidnappar något äldre kvinnor i Sverige. Ett barn/tonåring kanske, men inte Julia.

Mannen sägs ha inlett en ny relation ganska snart efter försvinnandet.
Citera
2021-05-23, 14:24
Medlem
Men det konstiga är att ingen kropp har hittats?

I Horna där de bodde stannar ofta långtradare för sovpaus.

Hon var väl ca 45 år vid försvinnandet.

Jag kan inte se någon annan förklaring. Hon skulle kanske bara ta en kort promenad eftersom allt var kvarlämnat hemma.
Citera
2021-05-23, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milliemolly
Men det konstiga är att ingen kropp har hittats?

I Horna där de bodde stannar ofta långtradare för sovpaus.

Hon var väl ca 45 år vid försvinnandet.

Jag kan inte se någon annan förklaring. Hon skulle kanske bara ta en kort promenad eftersom allt var kvarlämnat hemma.

Håller med dig!
Följer detta fallet då jag har vänner i området.
Vet att just detta scenariot diskuteras/diskuterades...
En hel del långtradisar som stannar där, kanske har hon hamnat på en sådan - frivilligt eller ofrivilligt...
Citera
2021-05-28, 20:31
Medlem
Hej
Teorin med Långtradare känns väldigt långsökt .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in