2021-05-28, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
https://www.na.se/artikel/domarens-besked-stefan-davidsson-ska-haktas-omedelbart

Det är ännu oklart om gripandet av Stefan Davidsson har verkställts, skriver de vidare...

Vi väntar med spänning!

#TeamÅsaHiding

Domen med stort D (som i Davidsson):

https://www.docdroid.net/vgmlfKu/gota-hr-b-1752-20-dom-2021-05-28-pdf

Sen kanske vi kan hoppas att SD även out:ar de andra som vet vad som hände. Jag är övertygad om att han sagt till HD och hennes far SOA vad han gjort. Mer eller mindre i vart fall.
Frågan SD borde ställa sig är: Varför ska jag ta allt straff själv för?
Han borde hysa agg mot sina närmaste..
Citera
2021-05-28, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Fanns spår av våld på kroppen så inte sannolikt att han begått självmord.

Nu vet vi ju inte vilken typ av skador som åsyftas, men det lär väl visa sig i sinom tid.
Citera
2021-05-28, 17:01
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducey10
Blir billigare för statskassan iaf.

Nu rådde kanske inte så mycket tvivel i detta fall men att mördare undkommer rättvisan är inte bra.

Det fanns utrymme för att misstänka att det funnits medhjälpare. Såna har ju dessutom egna motiv till den här utgången.

Sen då undrar man ju extra mycket varför inte han blev inplockad genast.

Jag har svårt att förstå varför man synbart springer illegalitetens ärenden.
Citera
Medlem
Prinzezzans avatar
Det troligaste, enligt min mening, är att tog sig själv av daga. Och det direkt efter att han fått reda på domen. En person med en sådan personlighetstyp som han verkade ha, skulle ha svårt att ta att han skulle behöva sitta inlåst under många år. Och vem skulle ha anledning att mörda honom? Hans egna anhöriga ville väl ha honom kvar - om än i fängelse - men levande. Och de som drabbats av hans sjuka framfart, ville de inte att han skulle lida av att vara inlåst och frihetsberövad under många år. Jag tror på suicid.

Jag trodde att SD - vid fällande dom - skulle sticka och klara sig. Men inte genom att ta sitt liv (om det nu var så).
Citera
Medlem
Ur Aftonbladet:

Platsen är avspärrad och kriminaltekniker är på plats, uppger polisen.

Anhöriga är underrättade om dödsfallet. Samtalet om 47-åringens död kom in till polisen 11.18.

– Exakt vad som sades kommer jag inte att gå in på, säger Mats Öhman.
Citera
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
JAMEN VA FAN........!!!!

DÅ VAR DET BARA ATT BÖRJA OM IGEN.!!

Eftersom en person är gripen, så måste Åklagare begära personen häktad inom 3 dagar, vilket innebär att jag får börja om att plocka ut handlingar från Tingsrätten igen.

På måndag begär jag ut Häktningsframställan så vi får ett namn på misstänkt.
Och sen så får vi dra detta en gång till.

Detta var jag inte riktigt beredd på, måste jag erkänna.

Och på ett sätt tycker jag att det är tragiskt, faktisk.
Nu skall ännu fler lida ännu mer för att någon fattade ett otroligt dumt beslut.

Min rena gissning är Hannas pappa.
Han har försvarat Stefan bottenlöst och sett honom som sin egen son, och kunde helt enkelt inte hantera besvikelsen när Stefans dom kom.

Där är min gissning.

// Krmkr

Vi är tacksamma för dig.

Jag tror dock att han tagit livet av sig och att svärfar hittat honom. Det är iaf min förhoppning.

Jag är tacksam att inte LW son varit inblandad. De har äntligen fått rättvisa. Låt inget förringa det.
Citera
Medlem
kraniumgranskarens avatar
Helt otrolig utveckling på fallet!
Antingen självmord för den offentliga skammen, narcissistens största skräck.
Mördad av SOA? För att stoppa honom från att ange medbrottslingen HD/SOA/annan som han kan tänkas ha hotat med om han fälls, kanske under en lång tid. Vore en stor skam och förlust för den lika narcissistiska SOA att behöva hantera. Mord maskerat som självmord?
En kombination? Kanske att han fått hjälp på traven att "inse" att självmord är den bästa utvägen om han fälls i HR för allas skull, SOA lånade ut bössan?...hoppas vi får fram sanningen i alla fall.
Citera
Medlem
Ingen som har vägarna förbi Folketorp för att se om SOA har kafferep med ett gäng kriminalare eller om de hänger hos JG i Åmmeberg?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Eftersom en person är gripen, så måste Åklagare begära personen häktad inom 3 dagar, vilket innebär att jag får börja om att plocka ut handlingar från Tingsrätten igen.

På måndag begär jag ut Häktningsframställan så vi får ett namn på misstänkt.
Och sen så får vi dra detta en gång till.

Äh, det lär inte bli någon häktning. Allt tyder på självmord.
Citera
2021-05-28, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nonada
Jag hoppas att man har koll. Men läskigt om det börjar bubbla upp "försvunna" personer. Som i värsta fall aldrig hittas osv.
Ingen som har koll på umgänget? Vem var med honom. Tror på suicid och att rutiner ser ut som de gör därför får polisen plocka in den andra..
Citera
2021-05-28, 17:03
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
"Det fanns tecken på fysiskt våld på mannen":

https://www.expressen.se/nyheter/hovrattsdom-i-fallet-med-mordade-lena-wesstrom/

Vem hittade honom och larmade polis? Den nu gripne mannen eller någon annan?

Helt otroligt vilket fall det här är.

Vad är det som händer??!! Tidsspannet mellan fällande dom och larmsamtalet gällande att SD är död är ju endast 18 minuter (11.00-11.18). Det blir bara konstigare och konstigare. Och mitt i den här jävla sörjan står fem barn som mist en förälder. Stackars ungar!
Senast redigerad av LimeTime 2021-05-28 kl. 17:12.
Citera
2021-05-28, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crowsi
Inte för att jag hade mördat någon till att börja med, men straffet är ju ändå ganska överkomligt jämfört med döden. Sitta av 12år på kåken, leva på bidrag och garantipension tills man dör. Känns som att självmord är en ganska drastisk åtgärd på ett tidsbestämt straff.

Med denna domen är ju Stefan skyldig i lagens mening och det betyder ju att även dom som sett han som oskyldig skulle få sig en duktig funderare. Hela hans liv rasar ju nu. Från friad till 18 år. Självmord i detta läge ter sig väldigt naturligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in