Idiot om han har tagit livet av sig. 12 år i fängelse är säkert inte någon drömtillvaro, men han kommer att klara det. Och efter ett tag får han sina första permissioner och sen mer och mer frihet. Till slut är han ute och blir förtidspensionär och kan springa runt i skogen som han vill.
Eftersom att det är helt ok enligt lagen att hålla sig undan så förstår jag varför han inte tog bilen raka vägen in till stationen när domen kom.
Ok då stämmer det så långt. Lite märkligt att SD skulle åka till Norrköping och hämta henne om det var en skolresa... då går väl bussen till Örebro med alla ungdomarna.
Eller går hon i skola i Norrköping och skulle hem tlll Örebro?
Äntligen en välformulerad och förnuftig dom där rätten ser helheten och inte slår sönder bevisningen i småbitar som var och en, sett helt isolerad, inte bevisar någonting och sedan frikänner.
Minns fallet där en pistol hittades bakom en ventilationslucka i en langares kök, tillsammans med narkotika, kundbok mm och där de senare hade GMs DNA på sig. Frikändes från vapenbrott eftersom han påstod att någon annan måste ha lagt dit den utan att han visste om det; något som var omöjligt för åklagaren att motbevisa. Bakom en igenskruvad lucka i GMs kök! Var fanns egentligen det rimliga i det tvivlet? Han kan omöjligen ha varit ovetande om att den låg där i hans lägenhet.
Här har rätten sett det uppenbara i den samlade bevisningen och sedan visat varför det var uppenbart och varför tvivlen inte var rimliga. Så skall det dömas! Äntligen!
Varför släppte man honom fri i avvaktan på dom? Det hela verkar jättemärkligt? Hoppas verkligen inte att den fadäsen leder till något större drama, att han tar sitt eget och kanske HD och barnens liv eller något dylikt... tror allt om den mannen.
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Det verkar märkligt att han inte blev häktad efter hovrätts förhandlingens slut eftersom han redan stuckit en gång tidigare då när han inte kom in i USA med HD.
Domstolen kunde mycket väl ha begärt honom häktad i samma stund som de var överens om en fällande dom.
Det är obligatorisk häktning vid mord så jag förstår inte varför det inte gjordes.
På samma sätt som man kan häkta någon efter sista rättegångsdagen så måste det vara möjligt att häkta när domen beslutades.
Sedan kunde de ha skrivit ihop domen medan han satt häktad.
”– De har fått förhinder, och det finns mycket goda skäl till det, säger Karin Rosander.
Varför?
– Det kan jag inte säga.”
Torde handla om säkerhetsskäl/hotbilden mot åkl från en SD på fri fot.
”Jag hatar Åsa”.
Det verkar troligt.
Åklagarna är inte tillgängliga förrän nästa vecka.
De befinner sig antagligen under bevakning på hemlig ort tills SD har hämtats in.
Exakt min tanke! Borde hon inte kunna åka dit på skyddande av brottsling ?
Hoppas det! Jag tror hon antingen är på väg att krakelera eller redan gjort det... Psyket alltså.
Gissa om resurserna kommer ställas om mot henne, hennes föräldrar, JG och eventuellt någon till i deras närhet.
Det är nog många som även vill veta hur Davidssons barn mår och se tull att de kommer ur detta med hälsan i behåll, de måste skyddas!!